anoniem Geplaatst: 6 december 2005 Delen Geplaatst: 6 december 2005 heb getracht om een presario PC te upgraden qua geheugen, wat geheugensimms geprobeerd maar daar allen SDRAM CL3 waren en hij volgens mij alleen CL2 pakt reageerde de PC nergens op. Oude geheugen (orgineel) teruggeplaatst maar nu doet de PC helemaal niets meer, je hoort alles even opstarten maar niets start door en verder ook geen beeld, helemaal niets. iemand ervaring?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2005 Klopt dat typenummer? Ik kan geen 'Presario 5788' vinden ... Verder denk ik dat je met een BIOS reset (ook wel CMOS clear genoemd) de boel weer terug zet naar fabrieksinstellingen. Check hiervoor de handleiding, is meestal een jumpersetting bij de CMOS-batterij, of haal anders de CMOS-batterij er even een kwartiertje uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2005 Beste Obi-wan-kenobi, Foutje het is een 7588, heb al vrij kort batterij er uit gehaald en een jumpersetting verandert maar zal inderdaad even kijken of ik een handleiding kan vinden. heb nu de batterij er uitgehaald en de stroom er uiteraard af, ga over 1 uurtje ff kijken _________________ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2005 ik hoop voor je dat je voorzichtig te werk bent gegaan bij het vervangen van het geheugen? als je niet jezelf statisch hebt ontladen, kan het zijn dat je geheugen niet meer wil. oplossing kan dan zijn om je (oude) geheugenmodules een nachtje in de vriezer te leggen. niet vergeten om de modules na het koude avontuur weer de tijd te geven om te aclimatiseren. dit simpele trucje heeft bij mij al een paar keer gewerkt bij geheugenmodules en insteekkaarten waarvan men dacht dat ze stuk waren.. :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen