Ga naar inhoud

Probleem met CanoScan 3000ex

Aanbevolen berichten

Hallo, Een tijdje geleden heb ik de CanoScan 3000ex van Canon gekocht. Een prima scanner, en snel vanwege de USB2.0-aansluiting. Omdat ik nog geen USB2.0-aansluiting in mijn PC had zitten, heb ik een USB2.0 PCI-kaart van Sweex gekocht. Deze werkt prima, maar wanneer ik de scanner op deze kaart aansluit, wordt de PC opeens heel traag. De muis hapert, het start-menu, applicaties haperen. Wanneer ik de scanner aansluit op de USB1.1 poort, werkt de computer wél normaal, alleen gaat het scannen langzaam. Mijn vraag is dus; kan dit aan die USB2.0-kaart liggen? Ik heb dit probleem alleen met de scanner, de andere apparaten werken wel goed op die kaart. Mijn systeemspecificaties zijn als volgt: Intel PIII; 500 MHz, Windows XP SP2, 320 MB RAM Ik denk zelf niet dat het een software-storing is, aangezien het feit wanneer ik de computer opstart en deze terecht komt in het aanmeldingsvenster, de muis ook al hapert. Ook zijn de drivers up-to-date. Alvast bedankt, Vincent van Kekerix
Link naar reactie
de snelheid van scannen wordt vooral bepaald door de scanner zelf, en veel minder door de snelheid van usb. usb1 of usb2 zal je alleen iets van merken als je op torenhoge resoluties grote scans maakt. ik vermoed dat alles weer soepel loopt als je die sweex-card eruit gooit, maar je schrijft dat het ding verder prima functioneert. hoe dan?? wat te proberen zou zijn: deïnstalleer de scanner en de usb2 card. start opnieuw op, installeer de usb2-card, start opnieuw op, installeer de scannersoftware opnieuw en plug het ding pas in als de software daarom vraagt cq na een herstart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...