Ga naar inhoud

installatie nieuwe pc mat SATA schijf .

Aanbevolen berichten

Op het gebied van SATA ben ik een echte leek, echter binnenkort wordt men pc geupgrade, en komt er een SATA schijf in. Maar overlaatst lees ik ergens iets , dat je eerst je SATA schijf moet installeren voordat je ze kan gebruiken??? Nu vraag ik me dus af, hoe kun je dit ding installeren, de schijf zou dienst doen als C schijf, dus voor het besturingssysteem enz.... . Is het niet mogelijk om dus de pc gewoon samen te stellen, SATA aansluiten zoals het hoort , en dan er windows op te installeren (komt XP pro op). Of moet ik eerst voordat windows er op komt ergens iets doen ?? (lijkt me nogal sterk) PS : ik heb geen diskette station, alleen maar DVD stations.
Link naar reactie
[quote:f4505a15f6="JBS"]Als je opstart van de XP CD om Windows te installeren krijg je op 'n gegeven moment de mogelijkheid om via F6 SATA drivers te laden. Stop een floppy waarop die drivers staan in je floppydrive en volg de instructies op het scherm. //Edit: ik heb over je PS heengelezen... Of stond die er net nog niet? :roll:[/quote:f4505a15f6] die stond er reeds, dus dit is een probleem. kijk, floppy is in mijn ogen echt overbodig, wat moet een mens daar nu mee, behalve dan voor dit soort situatie maar daarvoor kun je toch niet express een floppy disc reader gaan aanschaffen , die dingen zijn verouderd. Kan het eventueel met een USB stick ??????
Link naar reactie
[quote:aea5df2b52="DiTn"]het is niet altijd nodig om de stuurprogramma's te laden via F6, windows herkent er ook standaard[/quote:aea5df2b52] misschien wel, maar eerst moet ie wel aan die stuurprogs zien te komen, aangzien het probleem is dat ik die stuurprogs zonder disc niet aan de pc kan hangen zal windows ze hoogstwaarschijnlijk niet herkennen. Maar ik heb reeds besloten om gewoon een disc station te gaan kopen, kost slechts 10 euro, en een disc kan ik hier meenemen van 't werk. Vind het wel achterlijk dat je voor de nieuwste technologie (SATA dus) de oudste rommel nodig hebt om het aan de praat te krijgen :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...