Ga naar inhoud

Canon printer met LPT aansluiting

Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe printer kopen maar zoek er een met een LPT aansluiting omdat ik nog een oud DOS programma heb dat wel (met een beperking) onder windows werkt maar waarbij alleen via LPT kan worden geprint. Ik heb erg goede ervaringen met Canon en zou graag een Canon er bij kopen maar dan wel met USB aansluiting en zou graag weten of Canon een moderne printer met LPT aansluiting levert. Of zijn er misschien adapters die er zorgen voor een USB naar LPT overgang die ik voor dit DOS programma kan gebruiken.
Link naar reactie
De IP4000 heeft inderdaad een LPT aansluiting, ik heb eerder op internet gezocht en kwam daar alleen oudere printers met LPT tegen maar nu begrijp ik waarom omdat ik waarschijnlijk steeds de IP4000R ben tegen gekomen. Ik heb snel wat advertentiepaginas bekeken maar kwam de 4000 zonder R niet tegen. Ik moet maar eens gaan zoeken. De I560 is waarschijnlijk een wat oudere printer die je (snel gezocht) ook niet zo tegenkomt. Ik ben enige tijd geleden ook al bezig geweest met het aansturen van DOS vanuit USB maar daar kwam ik niet uit. Bedankt voor de info.
Link naar reactie
[quote:dda674d054="peter444"]In Nijmegen is geen IP4000 meer te koop maar ik probeer het op de HCC dagen en neem daarin ook de Laserprinter mee. DOSPRN is een overwinning, hiermee kan ik inderdaad de bestanden uitprinten. Bedankt[/quote:dda674d054] Op www.martplaats.nl zijn er nog wel een paar te vinden. En op www.speurders.nl ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...