Ga naar inhoud

dynamische schijf

Aanbevolen berichten

een externe case met HD gekocht maar krijg die niet aan de gang. een andere schijf in de case gestopt en dat was goed dus dat kan ik uitsluiten. \ Hang ik de schijf in Ide kan ik die benaderen. Maar windows systeembeheer zegt "onbenaderbaar" als ik wil veranderen. Ook powerquest kan niets met de schijf en geeft het enkel weer als dynamische schijf. alle tabbladen blijven blanco dus niets mee aan te vangen. fdisk gedaan en ging goed maar ook daarna bleek het weer een dynamische schijf en onbenaderbaar. Dan de windowsXP cd er maar bij. laten formateren en alles maar ook nadien, geen verandering. in systeembeheer onbenaderbaar. In een andere pc eens helemaal windows geinstalleerd. ging prima. In die pc naar systeembeheer en ook dan blijft de schijf zgn dynamisch en niets mee uit te richten. Ik weet het ff niet meer. Kapot is tie niet want kan windows wel installeren en draaien maar kan er geen andere schijf (primair ofzo) van maken als dynamisch en zeker niet gebruiken in de usb behuizing. Poweruest kan er zoals gezegt dus helemaal niets mee. geen partitie of wat. alles blijft grijs. pinnetje van de master al op master gehad en de standaard natuurlijk en eens helemaal verwijderd. Maakte allemaal niets uit./ Wat kan een mens toch druk zijn. Zou blij zijn als iemand een oplossing weet, want bij de schijf retourneren voel ik de bui al hangen.
Link naar reactie
Ja, die dynamische schijven zijn een verhaal apart. Google maar eens met "dynamic hard disk" . Hier vind je een redelijke uiteenzetting: http://www.pcplus.co.uk/tips/default.asp?pagetypeid=2&articleid=5475&subsectionid=383&subsubsectionid=91 Alleen WIN 2000 en XP prof kunnen er iets mee. Om hem terug te converteren naar een basic disk denk ik dat je hem als slave moet hangen in een computer met een van deze systemen en dan via disk management zoals hierboven aangegeven. Of met een moderne versie van Partion Magic (7 of 8 ). Succes!
Link naar reactie
ja hij hangt erbij nu aan een ide sleuf. wel benaderbaar en uit te lezen in de verkenner. eens een windows op geinstalleerd met een andere computer, lukt ook wel. Maar in computerbeheer rechtsklik en willen converteren naar gewone schijf lukt niet. ik lees dan: schijf 2 dynamisch onleesbaar Ook partition magic kan er niets mee. en het moet wel een zgn gewone schijf worden wil het in usb te lezen en te gebruiken zijn. in eerste instantie had ik hem erbij gehangen omdat ie nog eerst geformateerd moest worden en toen is het blijkbaar fout gegaan onder XP. heb het op 3pc's geprobeerd dus dat het aan de betreffende pc ligt sluit ik wel uit nu. het is een sygate overigens. ik ga daar maar eens zo'n progje ophalen, zien of dat wat uithaalt. wat er in die link staat is ook niet echt bemoedigend :(
Link naar reactie
Nou mannen het is gelukt. de tip van een nieuwere versie proberen van PM deed het um. Ik heb versie 7 nog. Heb nu Partition Commander gebruikt. heftig progje dus na gebruik direkt maar weer verwijderd. Gaat in de opstartsector zitten namelijk maar wel effectief gebleken dus (virusalarm bij het opstarten o schrik) Bedankt voor het meedenken en weer wat geleerd. :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...