Ga naar inhoud

Laptop of desktop?

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis nog een Celeron 500mhz staan. Op zich doet hij het het prima voor office enzo. Ik erger me alleen kapot aan deze slome pc. Ik ga binnenkort studeren, dus een laptop zou denk ik wel handig zijn. Maar ik hou ook wel van wat gamen enzo. - Hoe (on)handig is een laptop? - Wat zijn belangrijke voor en nadelen? Ik heb totaal geen ervaringen met laptops eigenlijk. Zoals de duurzaamheid, batterijduur ect. Wie kan mij hier wat over vertellen? Een pc is makkelijk up te graden en uit te breiden, een laptop niet. Als jij 1300 euro had, zou je dan een pc kopen, of een laptop? en waarom? Bedankt!
Link naar reactie
Voordelen laptop vergeleken desktop: - ruimtebesparend; - mobiel. Nadelen laptop desktop: - keuze in configuratie beperkt; - duurder als je kijkt naar specs; - vrijwel niet te upgraden; - reparaties duren langer; - accu heeft beperkte levensduur en wisselende capaciteit. Als het niet noodzakelijk is dat je PC mobiel is, dan zou ik een desktop nemen, zeker als je van gamen houdt. Voor 1300 euro vind je nl. geen laptop met een degelijke videochip, hooguit een X700 of 6600.
Link naar reactie
[quote:9f4cdd2da9="h.enk"]Ik zou een desktop kopen, maar zelfs mijn kinderen zijn al ruim door de sudieperiode heen ;-) In de laatste computertotaal staat trouwens een vergelijkend warenonderzoek voor desktops[/quote:9f4cdd2da9] Dat heb ik (uitgebreid) gelezen. Het zal waarschijnlijk wel per studie verschillen of je een laptop nodig hebt, maar in de achtertuin internetten lijkt me wel super! Maar volgens mij is het op de lange termijn (ook i.v.m. upgraden) Heeft iemand verder nog belangrijke dingen die ik in mijn besluit zou moeten overwegen?
Link naar reactie
Ik heb een zeer snelle desktop. Voor mijn werk heb ik kort geleden een Acer Aspire 1800 gekocht (staat voor +/- 1150 op internet en 1269 bij de mediamarkt). Sinds ik de laptop heb, staat mijn desktop bijna nooit meer aan. Het klopt dat de schijfruimte beperkt is en dat upgraden moeilijker gaat. maar hoevaak doe je een upgrade? Een keer wat geheugen bijprikken kan bij een laptop ook zonder problemen. Het voordeel van de laptop,buiten wat boven beschreven is dat ondanks zijn compactheid er toch "alles" geïntegreerd is. Daarbij, is het makkelijk om tijdens je studie een laptop mee te kunnen nemen voor projecten enz. Vooral als je op kamers gaat en je veel reist heb je met een laptop gewoon alles bij. Nu ga ik even uit van mijn eigen situatie: Mijn laptop is een P4, wat als nadeel heeft dat deze niet zuinig met stroom is. Een half uur op de accu en dan is ie echt leeg. Ook het gewicht van mijn laptop, +/- 3,5 kilo is aan de zware kant als je veel moet reizen. Ik heb het geluk dat ik met de auto reis mar met de trein zou ik deze nooit gekozen hebben. Dit is dus wel een laptop maar wel een die dienst kan doen als desktop vervanger. Zwaar, maar wel snel 17" beeldscherm, ati mobile radeon x600. Ook leuk,in mijn desktop heb ik x800 zitten op een Yijama monitor, goed beeld maar de Acer is superieur daaraan. Conclusie, bekijk wat je echt belangrijk vind en baseer daar je keuze op.
Link naar reactie
[quote:b169705fa0="Floor"]Ik heb een zeer snelle desktop. Voor mijn werk heb ik kort geleden een Acer Aspire 1800 gekocht (staat voor +/- 1150 op internet en 1269 bij de mediamarkt). Sinds ik de laptop heb, staat mijn desktop bijna nooit meer aan. Het klopt dat de schijfruimte beperkt is en dat upgraden moeilijker gaat. maar hoevaak doe je een upgrade? Een keer wat geheugen bijprikken kan bij een laptop ook zonder problemen. Het voordeel van de laptop,buiten wat boven beschreven is dat ondanks zijn compactheid er toch "alles" geïntegreerd is. Daarbij, is het makkelijk om tijdens je studie een laptop mee te kunnen nemen voor projecten enz. Vooral als je op kamers gaat en je veel reist heb je met een laptop gewoon alles bij. Nu ga ik even uit van mijn eigen situatie: Mijn laptop is een P4, wat als nadeel heeft dat deze niet zuinig met stroom is. Een half uur op de accu en dan is ie echt leeg. Ook het gewicht van mijn laptop, +/- 3,5 kilo is aan de zware kant als je veel moet reizen. Ik heb het geluk dat ik met de auto reis mar met de trein zou ik deze nooit gekozen hebben. Dit is dus wel een laptop maar wel een die dienst kan doen als desktop vervanger. Zwaar, maar wel snel 17" beeldscherm, ati mobile radeon x600. Ook leuk,in mijn desktop heb ik x800 zitten op een Yijama monitor, goed beeld maar de Acer is superieur daaraan. Conclusie, bekijk wat je echt belangrijk vind en baseer daar je keuze op.[/quote:b169705fa0] Een half uur is toch echt wel héél weinig, nu heb je er ook wel een P4 in hangen, wat natuurlijk heel veel slurpt. Hoe bevalt dat zonder muis? Is dat een kwestie van wennen, of heb je er een muis bij naast? Hoe doe je dat in de auto? Kun je je laptop aan de sigarettenaansteker voeden/laden? Aangezien je veel in de auto zit...
Link naar reactie
Nadat het touchpet (schrijf ik dat goed?) goed was afgesteld (tip van een vriend die me zag klungelen) kan er aardig goed mee overweg. Ik ben wel altijd al iemand geweest die zo min mogelijk met muis doet en gewend ben om via toetsen te werken. Op mijn werkplek heb ik een muis klaar liggen, maar ik merk dat ik hem niet mis als die gaat wandelen.. (oftewel, iemand heeft hem even geleend). Wanneer ik naar externe klanten ga dan plug ik de laptop daar in een stopcontact. Ik florens (haha) iedere dag zo'n 130 kilometer en mijn klanten probeer ik zoveel mogelijk op mijn werkplek te ontvangen, vandaar dat de accuduur niet van belang is. Ik heb accuoplaad setjes voor in de autogezien maar die prijzen waren niet mals. Trouwens nog een voordeel van deze brede laptop is dat er een nummeriek toetsenbord bij zit. Ik doe e een afbeelding bij: overigens zijn er meer merken als acer. Ik heb voor deze gekozen omdat deze had wat ik wilde 8) [img:4515304e31]http://www.notebooksbilliger.de/images/asp1800_750.jpg[/img:4515304e31]
Link naar reactie
Vriend van mij heeft deze http://tweakers.net/pricewatch/116564 gekocht. Heeft een X700 videokaart dus kan er aardig mee gamen. Als je er 512MB bij laat zetten (moest 2x256 verkopen en 2x512 bijkopen). Heb je helemaal een super laptop. Zelf heb ik alleen een desktop om de redenen die hiervoor al genoemd zijn. Maar ik zou het wel handig vinden om er een laptop bij te hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...