Ga naar inhoud

Laptop of desktop?

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis nog een Celeron 500mhz staan. Op zich doet hij het het prima voor office enzo. Ik erger me alleen kapot aan deze slome pc. Ik ga binnenkort studeren, dus een laptop zou denk ik wel handig zijn. Maar ik hou ook wel van wat gamen enzo. - Hoe (on)handig is een laptop? - Wat zijn belangrijke voor en nadelen? Ik heb totaal geen ervaringen met laptops eigenlijk. Zoals de duurzaamheid, batterijduur ect. Wie kan mij hier wat over vertellen? Een pc is makkelijk up te graden en uit te breiden, een laptop niet. Als jij 1300 euro had, zou je dan een pc kopen, of een laptop? en waarom? Bedankt!
Link naar reactie
Voordelen laptop vergeleken desktop: - ruimtebesparend; - mobiel. Nadelen laptop desktop: - keuze in configuratie beperkt; - duurder als je kijkt naar specs; - vrijwel niet te upgraden; - reparaties duren langer; - accu heeft beperkte levensduur en wisselende capaciteit. Als het niet noodzakelijk is dat je PC mobiel is, dan zou ik een desktop nemen, zeker als je van gamen houdt. Voor 1300 euro vind je nl. geen laptop met een degelijke videochip, hooguit een X700 of 6600.
Link naar reactie
[quote:9f4cdd2da9="h.enk"]Ik zou een desktop kopen, maar zelfs mijn kinderen zijn al ruim door de sudieperiode heen ;-) In de laatste computertotaal staat trouwens een vergelijkend warenonderzoek voor desktops[/quote:9f4cdd2da9] Dat heb ik (uitgebreid) gelezen. Het zal waarschijnlijk wel per studie verschillen of je een laptop nodig hebt, maar in de achtertuin internetten lijkt me wel super! Maar volgens mij is het op de lange termijn (ook i.v.m. upgraden) Heeft iemand verder nog belangrijke dingen die ik in mijn besluit zou moeten overwegen?
Link naar reactie