Ga naar inhoud

Promise fasttrak 378 drivers


Aanbevolen berichten

Ik heb behoorlijk gezocht op internet naar de laatste Promise fasttrak 378 drivers voor gebruik in IDE mode! (niet de raid drivers). gebruikte tot nu toe versie 1.0.0.27, alleen na het aansluiten van een 300gb Sata HD van maxtor duurt het een eeuwigheid om windows te booten!! (Windows staat niet op deze schijf maar op een schijf een de Primaire ide Pata poort) neem aan dat het aan de driver ligt, zodra ik de schijf eraf gooi boot ie weer normaal! De laatste driver versie die kon vinden is 10.0.0.29......
Link naar reactie
Het is de onboard controller op het Asus A8V bord...... bij driverguide heb ik geen account, heb intussen de 10.0.0.29, 10.0.0.26 en de 10.0.0.27 geprobeerd.... allemaal met hetzelfde resultaat! heb het ide dqat de controller problemen heeft de schijf te initialiseren met het opstarten van windows. (daimondmax 10 300gb 16mb cache) als hij eenmaal opgestart is loopt ie echter goed. update: andere schijf aan de promise controller gehangen, resultaat hetzelfde. in het eventlog vind ik de volgende errors: the device, \Device\Harddisk2\D is not ready for access yet. the device, \Device\Harddisk3\D is not ready for access yet. :-? update 2: boven vermelde foutmeldingen verdwijnen als ik een van de vijf schijven loskoppel, maakt niet uit welke! windows xp kan toch wel met meer dan vier schijven overweg? Het probleem van het langzame opstarten als er een schijf op de promise controller hangt blijft ook dan echter bestaan......
Link naar reactie
de controller heeft een eigen bios, maar het is niet controller specifiek.... vandaag de 5e schijf van de onboard promise controller gehaald en op een vandaag gekochte losse sata controller geprikt. (met silicon image 3112 chipset) Dacht dat ik er dan vanaf zou zijn, niets is minder waar! zelfde probleem zodra er op een schijf op die controller geplaatst word. ook met andere (kleinere, 160gb en 200gb) schijven geprobeerd..... (goed merkbaar door het langere laden en dat onder aan het scherm tijdens die schijfactiviteit de startbalk blauw blijft :( ) verder geen foutmeldingen in het eventlog meer! Ben radeloos en weet niet meer verder......
Link naar reactie
natuurlijk, had straks alleen wat weinig tijd. na behoorlijk wat zoek en puzzelwerk, oftewel het bestuderen van opstart logs met en zonder harddisk en in en uitgeschakelde controller(s) kwam ik erachter dat niet de controllers of de schijf voor het lange opstarten zorgden maar een windows service! Deze had elke keer als er een 5e schijf aangesloten werd op een van de sata controllers (promise of silicon image) een behoorlijke opstart/wacht tijd nodig. Als deze service uitgeschakeld was, starte het systeem normaal op. Wat hier de exacte oorzaak van is, is mij onduidelijk. De service zorgt volgens microsoft namelijk alleen voor het ontdekken van upnp devices op het netwerk. (SSDP discovery service) Heb deze service in ieder geval uitgeschakeld nu en het systeem loopt normaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...