Ga naar inhoud

Externe Harddisk

Aanbevolen berichten

Op mijn systeem met Windows XP en Windows 98 is een externe harddisk aangesloten via een USB2 poort. De harddisk is een 120 GB Hitachi in een external case met code HD-337 U2. Mogelijk van Cypress Semiconductor. Onder XP werkt het perfect maar onder W 98 niet. Bij het opstarten van W 98 krijg ik een schermpje met de mededeling USB 2.0 device gevonden. Dan gaat Windows zoeken naar de stuurprograamma's hiervoor maar kan ze niet vinden. Ik trouwens ook niet, want ik heb geen CD of diskette met de drivers. Op internet heb ik drivers gevonden, maar die werken geen van alle. In het verleden heeft het goed gewerkt onder W 98, maar na een upgrade naar Servicepack 2 voor XP (door derden) lukt het onder W 98 niet meer. Iemand die dit ook eens bij de hand heeft gehad? Graag advies!
Link naar reactie
Uit je vraag kan ik niet opmaken of je W98 en Xp op dezelfde partitie heb staan of een dual boot systeem hebt, maar het lijkt op het eerste. Blijkbaar is je USB driver van w98 overschreven door die van xp. Je zal dus in w98 weer de juiste uSB driver moeten installeren. Alleen is W98, meen ik, niet geschikt voor USB 2, alleen voor USB 1.1. Mijn advies is om geen Operating systemen te plaatsen op 1 en dezelfde partitie. Gebruik liever een bootmanager zoals System Commander en ik meen dat Norton ook een goed heeft. NB USB 2.0 is bij W2000 pas werkend na Service pack 3en bij XP na Sp1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...