Ga naar inhoud

Hardware conflict

Aanbevolen berichten

Op mijn PC zijn zowel Windows XP als Windows 98 geïnstaleerd. Er zit een intern modem in, een Motorola SM56 PCI Fax modem. Deze geeft een hardwareconflict in W 98. Hij gebruikt de bronnen: Interupt request 00 Geheugenbereik 0000 0000 - 0000 00FF Deze bronnen worden ook gebruikt door Systeemkaart uitbreiding voor ACPI-Bios. Bij reserveren van deze bronnen in Windows krijg ik steeds foutmeldingen (blauw scherm). Eén keer is het me wel gelukt en is de modem via Plug & Play geïnstaleerd zonder geel uitroepteken in Apparaatbeheer. Maar ook toen kreeg ik de modem niet aan de praat. Volgens de eigenschappen van het modem in Apparaatbeheer gebruikt hij Com4. In Windows XP werkt het modem prima. Wat kan ik doen om het modem ook in W98 te laten werken? Ik ben nu al 2 maanden aan het uitproberen maar kom er niet uit!!!!!!
Link naar reactie
Heb drivers gedownload, maar die werken niet. Moet ik misschien eerst de drivers installeren en dan pas de modem plaatsen?? (na verwijdering uiteraard). Ben bang dat 't da onder XP ook fout gaat. Is er op een modemkaart mogelijk een andere Com-poort in te stellen? Zo ja, hoe doe je dat? Heb nu Com 2 in gebruik voor een oude electronische agenda waarvan ik af en toe een backup maak.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...