Ga naar inhoud

Systeem te traag

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,als ik op mijn systeem bezig ben met het downloaden van een DVD,een andere DVD aan het uitpakken ben en daarbij een muziek CD afspeel trekt mijn systeem dit niet meer.wat kan ik het beste aan mijn systeem veranderen?hieronder staat waaruit mijn systeem bestaat. --------[ AIDA32 (c) 1995-2004 Tamas Miklos ]--------------------------------------------------------------------------- Versie AIDA32 v3.94.2 Auteur tamas.miklos@aida32.hu Homepage http://www.aida32.hu Rapporttype Snelrapport Computer COR Maker Cotr Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail) Datum 2005-10-08 Tijd 14:37 --------[ Overzicht ]--------------------------------------------------------------------------------------------------- Computer: Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition OS Service Pack Service Pack 2 Internet Explorer 6.0.2900.2180 Computernaam COR Naam gebruiker Cotr Logon Domein COR Moederbord: CPU Type Intel Pentium 4A, 2679 MHz (5 x 536) Moederbordnaam Gigabyte GA-8I848E(-L) (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio) Moederbord Chipset Intel Breeds Hill i848P Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM) BIOS Type Award Modular (07/25/03) Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1) Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2) Communicatiepoort Printerpoort (LPT1) Scherm: Video kaart NVIDIA GeForce4 MX 440 (Microsoft Corporation) (64 MB) 3D-Versneller nVIDIA GeForce4 MX 440 Monitor Iiyama Vision Master Pro 450 A901HT/i90A Multimedia: Geluidskaart Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [B-0] Opslag: Diskettestation Diskettestation Harde schijf Maxtor 6 B160P0 USB Device Harde schijf Maxtor 6E040L0 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) Optische Station _NEC NR-7500A (8x/4x/24x CD-RW) Optische Station AXV CD/DVD-ROM SCSI CdRom Device (Virtual DVD-ROM) Optische Station PHILIPS DVDR16LS Partities: C: (NTFS) 39202 MB (19051 MB vrij) F: (NTFS) 156327 MB (96118 MB vrij) Invoerapparaten: Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord Muis PS/2-compatibele muis Netwerk: Primair IP-Adres 192.168.1.100 Primair MAC-Adres 00-0D-61-0C-14-BE Netwerkkaart Intel(R) PRO/100 VE Network Connection (192.168.1.100) Peripherieapparaten: Printer Automatisch hp deskjet 5550 series (2) op MARIT Printer Automatisch HP DeskJet 710C op MARIT Printer hp deskjet 5550 series USB-apparaat Ondersteuning voor USB-afdrukken USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag
Link naar reactie
Nou,zonder meteen geld over de balk te smijten, heb je XP al getuned? Het scheeld al enorm wanneer XP minder gaat cashen. Ook als je 512 of meer geheugen bij plaatst gaat XP gewoon vrolijk cashen. Allemaal lapmiddelen. Gerben geeft het probleem heel mooi aan. @Jimmy waarom denk je dat het aan de proc ligt? Hij lijkt mij snel genoeg. het is iig geen celeron. Het lijk me sterk dat daar de bottleneck ligt. @ArneLH HEHE, Ome Bill is zo gek nog niet....
Link naar reactie
[quote:a9e17d01aa="gerben"]Als je meerdere dingen doet, die alle veel schijfactiviteit veroorzaken, zal dit het systeem vertragen. Bij windows heeft schijfactiviteit nou eenmaal voorrang, en de diverse activiteiten zitten elkaar daarbij ook nog eens in de weg. Daar kun je niet tegen upgraden.[/quote:a9e17d01aa] Harde schijf Maxtor 6 B160P0 USB Device Harde schijf Maxtor 6E040L0 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) Eens met onze alwijze mod :P Het zit hem duidelijk in je schijven. : USB versies zijn niet de snelsten De 40GB IDE heeft waarschijnlijk een 2mb cache. Verder loop je tegen het principe van IDE bij meerdere bewerkingen. Simpel gezien, ze wachten gewoon tot een opdracht is afgerond dit in tegenstelling tot SCSI. (SCISI is duur).
Link naar reactie
[quote:414163bdc9="Floor"]Het scheeld al enorm wanneer XP minder gaat [b:414163bdc9]cashen[/b:414163bdc9].[/quote:414163bdc9]Ik wil op die manier ook wel geld verdienen :P .[quote:414163bdc9="Floor"]Ook als je 512 of meer geheugen bij plaatst gaat XP gewoon vrolijk c(r)ashen.[/quote:414163bdc9]Ik heb niet het idee dat WinXP crasht van meer mem dan 512MB.
Link naar reactie
Mag ik er ook nog even bij? Als je die dvd met Usenet download, met welk downloadprogramma doe je dat dan? sommige programma's hebben namelijk tamelijk veel geheugen nodig! Bovendien moeten de rarren waaruit een dvd van usenet meestal bestaat ook gedecodeerd worden, het ene programma doet dat als er een paar segmenten van de rar binnen zijn, maar het andere programma decode de rar pas als die helemaal compleet binnen is, en daarna moet die rar ook nog naar je harde schijf weggeschreven worden. Het ligt er dus een beetje aan. Ik haal dvd's op met het programma Newsbin Pro, en die decodeert om de paar segmenten een keer, dus dan is er niet zoveel aan de hand. Maar een programma als bijvoorbeeld Grabit decodeert pas als de gehele rar binnen is, en dat vraagt vrij veel systeembronnen. Inderdaad geeft Mod Gerben het al aan: Er is op sommige momenten veel schijfactiviteit, en dan ben je ondertussen ook nog een dvd aan het uitpakken. Dat geeft zoveel activiteiten op je harde schijf dat Windows er continu mee bezig is, dan kun je niet meer verwachten dat alles nog soepel gaat. Met andere woorden: Het zal hoogstwaarschijnlijk i.m.h.o. geen haalbare kaart zijn dit probleem eruit te krijgen.
Link naar reactie
[quote:96e52317f9="Floor"]Nou,zonder meteen geld over de balk te smijten, heb je XP al getuned? Het scheeld al enorm wanneer XP minder gaat cashen. Ook als je 512 of meer geheugen bij plaatst gaat XP gewoon vrolijk cashen. Allemaal lapmiddelen. [/quote:96e52317f9] das een goeie, probeer eens het alom geprezen crapcleaner: [url]www.ccleaner.com[/url] en tuneup utilities 2006 (heeft mijn inetverbinding gefixed!), iets van 30 dgn trial version ofzo (maar je hebt ook usenet... :wink: :P )
Link naar reactie
Probeer is een verse install met nieuwe drivers, dit is duidelijk een software probleem. Windows slibt op een gegeven moment dicht, je zou nog crapcleaner kunnen proberen om wat achter gebleven rommel op te ruimen en te defragmenteren en drivers updaten. Overbodige services uitzetten, en opstart programma's uischakelen zoals java update. De prefetch map kun je het beste niet leeghalen omdat dat juist het opstarten van programma's en windows versneld. Je zou wel kunnen kijken naar de datum wanneer windows deze het laatst gebruikt heeft. Dus de bestanden langer dan een week niet gebruikt is kun je weggooien behalve de ini bestand. Het legen van een map kan dus avenrechtse gevolgen hebben, en het systeem vertragen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...