anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 hallo, ik wil een externe harde schijf kopen, ik heb er een gezien die is usb 2.0, ik heb een pc met usb 1.0, hoe gaat het nu als ik een image via de externe hd wil terugzetten, is deze dan met usb 1.0 snel zat om de image terug te zetten alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 [quote:04c597b83f="undersquad"]hallo, ik wil een externe harde schijf kopen, ik heb er een gezien die is usb 2.0, ik heb een pc met usb 1.0, hoe gaat het nu als ik een image via de externe hd wil terugzetten, is deze dan met usb 1.0 snel zat om de image terug te zetten alvast bedankt[/quote:04c597b83f] Hoe groot is de image? CD DVD? Het gaat wel maar duurt wat langer. Je kan er ook voor kiezen om een PCI kaartje met USB2 poorten te kopen. Kost niet zo heel veel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 USB 2.0 is 40x zo snel als usb 1.1. Ik zou dus echt aanraden een 2.0 kaartje erbij te kopen, die zijn er al voor minder dan 10 euro. Als je images op een dvd passen, is dat inderdaad een veel goedkopere en waarschijnlijk makkelijker, oplossing. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2005 als je toch zo graag een (dure) externe hd koopt, kun je veel beter een usb 2.0 kaart je kopen (http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=FPUV02&) 12 euro. Ter vergelijking, ik heb zelf een 160gb externe hd, 1,7 gb overzetten via usb 2.0 duurt zo'n 10 minuten, bij usb 1.1 drie kwartier. Echt een aanrader dus! Edit: Als er op een dvd 4,7 gb gaat...... Reken zelf de tijd maar uit :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2005 Wat voor image zet je terug, want als je het OS (C: station terugzet) zullen de meeste image programma's terugvallen naar dos en die moet dan wel een DOS USB driver initaliseren. [url]http://www.bootdisk.com/usb.htm[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2005 Hallo, Ik heb zelf sinds kort ook een externe HD , maxtor one tough II. Aangesloten op de laptop usb 2, werkt perfect. Op de desktop usb 1.1 was ie erg traag. Eigenlijk niet te gebruiken voor images aan te maken. Ik heb toen een usb 2 pci kaart gekocht van sitecom. De HD werkt nu ook perfect op de desktop. De investering (ca. 20 euro) dubbel en dwars waard. NB in de computertotaal van deze maand staat een test van 28 externe HD's . groetjes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2005 Ik zou ook voor een USb 2.0 kaartje gaan icm met een Externe HD. Ik zelf heb thuis een Externe HD lopen via Firewire en is zeer snel, weet niet hoe snel maar USB 1.1 is in ieder geval af te raden :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2005 Ik zou echt voor USB 2.0 gaan. Ik heb hier 2 pc's staan waarvoor ik een ghost image heb op een externe 80 GB maxtor schijf (zelfbouw). De nieuwste pc is wel uitgerust met USB 2.0 hierbij eb ik in 10-15 min de image teruggezet echt top! Op het oudere model zit alleen USB 1.0 vanwege de omvang van de image loont het bijna gewoon opnieuw windows te installeren (ofwel 1 uur). Zoals eerder gezegd een usb 2.0 controller kaart is er al voor een kleine €10 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen