Ga naar inhoud

externe harde schijf

Aanbevolen berichten

[quote:04c597b83f="undersquad"]hallo, ik wil een externe harde schijf kopen, ik heb er een gezien die is usb 2.0, ik heb een pc met usb 1.0, hoe gaat het nu als ik een image via de externe hd wil terugzetten, is deze dan met usb 1.0 snel zat om de image terug te zetten alvast bedankt[/quote:04c597b83f] Hoe groot is de image? CD DVD? Het gaat wel maar duurt wat langer. Je kan er ook voor kiezen om een PCI kaartje met USB2 poorten te kopen. Kost niet zo heel veel.
Link naar reactie
als je toch zo graag een (dure) externe hd koopt, kun je veel beter een usb 2.0 kaart je kopen (http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=FPUV02&) 12 euro. Ter vergelijking, ik heb zelf een 160gb externe hd, 1,7 gb overzetten via usb 2.0 duurt zo'n 10 minuten, bij usb 1.1 drie kwartier. Echt een aanrader dus! Edit: Als er op een dvd 4,7 gb gaat...... Reken zelf de tijd maar uit :P
Link naar reactie
Hallo, Ik heb zelf sinds kort ook een externe HD , maxtor one tough II. Aangesloten op de laptop usb 2, werkt perfect. Op de desktop usb 1.1 was ie erg traag. Eigenlijk niet te gebruiken voor images aan te maken. Ik heb toen een usb 2 pci kaart gekocht van sitecom. De HD werkt nu ook perfect op de desktop. De investering (ca. 20 euro) dubbel en dwars waard. NB in de computertotaal van deze maand staat een test van 28 externe HD's . groetjes.
Link naar reactie
Ik zou echt voor USB 2.0 gaan. Ik heb hier 2 pc's staan waarvoor ik een ghost image heb op een externe 80 GB maxtor schijf (zelfbouw). De nieuwste pc is wel uitgerust met USB 2.0 hierbij eb ik in 10-15 min de image teruggezet echt top! Op het oudere model zit alleen USB 1.0 vanwege de omvang van de image loont het bijna gewoon opnieuw windows te installeren (ofwel 1 uur). Zoals eerder gezegd een usb 2.0 controller kaart is er al voor een kleine €10
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...