Ga naar inhoud

nieuw systeem voor me vader


Aanbevolen berichten

hallo, Jullie zullen wel denken, daar heb je die lastige jongen weer die advies vraagt voor z'n nieuwe pc. Maar nu istie van me vader. (niet dat dat verschil maakt maar toch :D) Nu had ik bij Alternate en bij Azerty maar ik weet niet of dat dat een beetje goed is. bij Alternate: [url]http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=SHDV09&#tecData[/url] + Philips 107E66 (17 inch crt monitor) €119 +Logitech Optical Wheel Mouse B58B OEM €14 +Logitech Internet Keyboard Pro OEM €19 +Jazz J5901 Unique €19 Incl. verzendkosten kom ik dan op €999,50 (budget is €1000 dus leek me wel netjes 8)) Nu kan ik me goed voorstellen dat dit goedkoper kan door zelf samen te stellen maar daar ben ik zelf niet zo goed in. Bij azerty heb ik al wel is wat geprobeerd, bij alternate ook maar daar meot je alles zelf in elkaar zetten of heb ik dat fout. alvast bedankt!!
Link naar reactie
Hier een ander systeem. [img:1df35e7962]http://img151.imageshack.us/img151/883/sys9et.png[/img:1df35e7962] Beetje over het budget maar dan heb je wel een TFT. Voor 17,50 assembleren ze hem ook nog voor je. Bij www.azerty.nl // :oops: Zie dat ik er per ongeluk twee tft's bij heb gedaan. Je kan dus 228 euro van de totaal prijs fahalen (incl. BTW)
Link naar reactie
[quote:95b1dffe60="Sander_e_s"]Beetje over het budget maar dan heb je wel een TFT.[/quote:95b1dffe60]Beetje erg veel boven budget, dat komt omdat je aantallen niet kloppen. :P [quote:95b1dffe60="Sander_e_s"]Voor 17,50 assembleren ze hem ook nog voor je. [/quote:95b1dffe60]Actie is voorbij, het is weer 35 euro. Of dan deze, op een flink aantal punten beter dan die van Alternate, alleen levert Alternate een WinXP Home Edition licentie erbij. Mocht dat er ook bij moeten, laat maar ff weten. Dan sleutelen we er nog ff aan ... :wink: [img:95b1dffe60]http://img344.imageshack.us/img344/666/1000euro7bs.jpg[/img:95b1dffe60]
Link naar reactie
[quote:0541d0bee3="Sander_e_s"]Waarom geen 3000+ Scheelt maar 200mhz en wel 60 euro met de 3200+[/quote:0541d0bee3]Kijk nou 's goed, er zit maar 12 euro tussen beide OEM-versies. [quote:0541d0bee3="Sander_e_s"]@TS Kijk je pap heel lief aan en vraag of ie een beetj over budget gaat voor een tft.[/quote:0541d0bee3]Waarom perse een TFT? Als ze de ruimte hebben om een CRT neer te zetten, dan nemen ze toch gewoon een CRT? Voor iets meer geld past er ook een 19" in het budget, zodat de ergonomische schermresolutie net als bij 17" TFT's 1280x1024 pixels is.
Link naar reactie
ik geloof dat we nog wel windows licentie nodig hebben dus die moet er nog wel bij en voor de rest ziet het er mooi uit maar dat verandert natuurlijk weer als die licentie er bij komt :( Edit: iets meer budget voor een 19 inch scherm kan wel :wink: Edit 2: ik zie nu dat er ook een cardreader bij zit, maar das nie nodig, heb een losse usb geval liggen.
Link naar reactie
Ok dit kan ook voor 1000 euro, maar dan zit je dus wel met een 17" CRT i.p.v. een 19". Dus zelf ff kijken waarmee je het budget wilt overschrijden, die Antec kast vind ik bijv. iets mooier dan de Casetec, Logitech toetsenbord mooier dan Labtec, etc. [img:06cc3ebe8c]http://img58.imageshack.us/img58/7640/1000euro4cm.jpg[/img:06cc3ebe8c]
Link naar reactie
[quote:47be92d05e="Sander_e_s"]Dan zou ik helemaal geen scherm kopen en gewoon je oude gebruiken. Investeren in een CRT is niet meer de moeite waard. Als je er dan per se één wil kopen zal ik ergens een tweede handsje halen. Nieuwe CRTs zijn geld verspilling tenzij je nooit een TFT wil.[/quote:47be92d05e] je schijnt niet te weten waar je het over hebt..... (ook gezien je andere antwoorden hier) En schijnt objectief advies te verwarren met je eigen voorkeur. Een CRT heeft heus nog wel zijn voordelen boven een TFT in bepaalde situaties... b.v voor grafische toepassingen (denk aan kleurechtheid) een ander nadeel van de tft is de gebondenheid aan een vaste resolutie. en ga zo maar door....
Link naar reactie
[quote:82dec5dd4a="micky.g"] je schijnt niet te weten waar je het over hebt..... (ook gezien je andere antwoorden hier) En schijnt objectief advies te verwarren met je eigen voorkeur. Een CRT heeft heus nog wel zijn voordelen boven een TFT in bepaalde situaties... b.v voor grafische toepassingen (denk aan kleurechtheid) een ander nadeel van de tft is de gebondenheid aan een vaste resolutie. en ga zo maar door....[/quote:82dec5dd4a] ??? Lees ff wat ik schreef. Het het belangrijke stukje wat aangedikt. [quote:82dec5dd4a="Sander_e_s"]Dan zou ik helemaal geen scherm kopen en gewoon je oude gebruiken. Investeren in een CRT is niet meer de moeite waard. Als je er dan per se één wil kopen zal ik ergens een tweede handsje halen. Nieuwe CRTs zijn geld verspilling [b:82dec5dd4a]tenzij je nooit een TFT wil.[/b:82dec5dd4a][/quote:82dec5dd4a] Aangezien vaders meestal geen gamers zijn is een TFT ook nog eens rustiger voor je ogen. Een CRT is eigenlijk een veredelde flikkerende lamp.
Link naar reactie
[quote:70d45f3cc8="Sander_e_s"]Een CRT is eigenlijk een veredelde flikkerende lamp.[/quote:70d45f3cc8]Klopt enigszins, maar dat flikkeren valt best mee met een refresh rate van 85Hz. Je hersenen voor de gek houden zeg maar. En als je toch al jaren gewend bent aan een CRT, dan zal het ook geen probleem zijn (ook de iets hogere stroomrekening niet).
Link naar reactie
Ik heb een 60hz :oops: Krijg ook echt koppijn als ik een paar uur achter mijn pc zit. Zit er nu 2,5 uur achter en houd het zelden langer vol dan 3 uur. Op paps systeem met TFT kan ik er echt veel langer achter zitten. Kortom: Een TFT is veel prettiger om mee te werken. Vooral voor office taken. Punt uit. :wink:
Link naar reactie
Het is heel persoonlijk. Ik heb hier een CRT op 100 Hz draaien. Geen enkel probleem qua flikkeren of hoofdpijn. Van TFT hoor je ook regelmatig, dat mensen daar juist hoofdpijn van krijgen. Het een is niet per definitie beter dan het ander, elk heeft zijn specifieke voor- en nadelen. TS wil gewoon een CRT, dus kiezen wij dus gewoon een leuke CRT voor hem uit.
Link naar reactie
zo daar ben ik weer naar een dag weggeweest :D Mijn pa gamet inderdaad niet zo veel maar ik doe het nogal vaak. We hebben nu ook wel een goeie computer om op te gamen maar die krijg ik nu en dan krijgen we dus 2 computers om op te gamen. Is leuk voor als er een paar vrienden komen. Maarja ik weet ook niet of ik het echt wel nodig vind. Ik game hier nu met een ATI radeon 9000 en die bevalt me ook nog wel dus een x800gt is misschien een beetje overdreven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...