anoniem Geplaatst: 29 september 2005 Delen Geplaatst: 29 september 2005 Ik heb al geruimte tijd een USB memorystick (TOPCOM 128MB). Deze heeft tot nu toe feilloos gefunctioneerd. Vandaag sloot ik de stick aan op mijn PC en de enige informatie die ik krijg is dat de 'schijf'niet geformatteerd is. Als ik vervolgens probeer om hem te formatteren krijg ik de melding dat de 'diskette' tegen schrijven beveiligd is. Dat klopt want de memorystick is beveiligd met een wachtwoord. Vraag is nu of en zo ja hoe ik die beveiliging er af kan krijgen om hem weer te kunnen formatteren en gebruiken. Of moet ik hem nu als verloren beschouwen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 Vaak hebben deze memsticks een schuifje. Deze dien je naar de andere kant te schuiven. Het is verstandig om dit te doen als deze niet aan de computer aan gesloten is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 Als je het wachtwoord nog weet, kan je met het bijgeleverde tooltje van de fabrikant het wachtwoord er af halen. Dan kan je hem formatteren. Als het goed is kan je btw met dat tooltje ook formatteren zonder het wachtwoord er af te halen, dan moet je alleen het wachtwoord even ingeven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 [quote:bab8aa757a="Double-X"]Vaak hebben deze memsticks een schuifje. Deze dien je naar de andere kant te schuiven. Het is verstandig om dit te doen als deze niet aan de computer aan gesloten is.[/quote:bab8aa757a] Helaas, geen schuifje Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 [quote:ab3248b12b="Comp-Freak"]Als je het wachtwoord nog weet, kan je met het bijgeleverde tooltje van de fabrikant het wachtwoord er af halen. Dan kan je hem formatteren. Als het goed is kan je btw met dat tooltje ook formatteren zonder het wachtwoord er af te halen, dan moet je alleen het wachtwoord even ingeven.[/quote:ab3248b12b] Er is geen ander bijgeleverd tooltje van de fabrikant dan een CD-ROM met een userguide (daar staat niks in over mijn probleem) en driversoftware voor oudere Windowsversies. Ik heb intussen de fabrikant via mail om advies gevraagd. Hopelijk brengt dat de oplossing. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 Wat voor stick heb je? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 [quote:c077081932="Comp-Freak"]Wat voor stick heb je?[/quote:c077081932] Zie mijn eerste bericht hierboven (TOPCOM PM 128) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 Hehe, mijn fout :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 Controleer eerst even of er niet zo'n schuifje op het ding zit die je ev. moet verschuiven eer dat je er wat op kan uitvoeren. Als je het wachtwoord nog weet lijkt het verwijderen me ervan geen probleem. Anders heb je volgens mij veel pech of je moet een bevriende hacker kennen :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 [quote:3bf14664ef="Sander_e_s"]Controleer eerst even of er niet zo'n schuifje op het ding zit die je ev. moet verschuiven eer dat je er wat op kan uitvoeren.[/quote:3bf14664ef]Lees eens ff terug.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 [quote:b60a598828="Sander_e_s"]Controleer eerst even of er niet zo'n schuifje op het ding zit die je ev. moet verschuiven eer dat je er wat op kan uitvoeren. Als je het wachtwoord nog weet lijkt het verwijderen me ervan geen probleem. Anders heb je volgens mij veel pech of je moet een bevriende hacker kennen :wink:[/quote:b60a598828] Zoals ik hiervoor al zei zit er geen schuifje op. Ik weet het wachtwoord. Als het verwijderen daarvan geen probleem is, vertel me dan maar eens even hoe ik dat moet doen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 [quote:906c24d047="berto"]Deze heeft tot nu toe feilloos gefunctioneerd. Vandaag sloot ik de stick aan op mijn PC en de enige informatie die ik krijg is dat de 'schijf'niet geformatteerd is. Als ik vervolgens probeer om hem te formatteren krijg ik de melding dat de 'diskette' tegen schrijven beveiligd is.[/quote:906c24d047]Dat soort meldingen komen ook wel voor wanneer media corrupt is. Met andere woorden; het kan zomaar zijn dat je stick de geest gegeven heeft. Kun je scandisk nog draaien over dat ding? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 [quote:1c3ccc67a6="Captain_Kansloos"][quote:1c3ccc67a6="berto"]Deze heeft tot nu toe feilloos gefunctioneerd. Vandaag sloot ik de stick aan op mijn PC en de enige informatie die ik krijg is dat de 'schijf'niet geformatteerd is. Als ik vervolgens probeer om hem te formatteren krijg ik de melding dat de 'diskette' tegen schrijven beveiligd is.[/quote:1c3ccc67a6]Dat soort meldingen komen ook wel voor wanneer media corrupt is. Met andere woorden; het kan zomaar zijn dat je stick de geest gegeven heeft. Kun je scandisk nog draaien over dat ding?[/quote:1c3ccc67a6] Als ik scandisk start op de stick gebeurt er helemaal niets (dus ook geen foutmelding) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 Gewoon zoals je het ww er op hebt gezet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 [quote:6d25261130="Sander_e_s"]Gewoon zoals je het ww er op hebt gezet.[/quote:6d25261130] Oh ja? Het wachtwoord staat op een stick die ineens niet meer geformatteerd blijkt te zijn. Hoe moet ik er dan op komen om het wachtwoord eraf te halen?. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2005 :oops: goed punt. Ik moet nu naar school maar zal vanmiddag ff met mijn memorypen spelen en misschien met de oplossing komen :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2005 Normaal heb je daar dus het tooltje van de fabrikant voor, echter kan ik idd op de website van hun ook niet echt iets vinden. Hopen dat ze snel reageren op je mailtje. Weet je ook hoe dat wachtwoord er eerst op gezet is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2005 [quote:7afd1ae40f="Sander_e_s"]:oops: goed punt. Ik moet nu naar school maar zal vanmiddag ff met mijn memorypen spelen en misschien met de oplossing komen :)[/quote:7afd1ae40f] Gezien de inhoud van je eerdere reacties heb ik daar eerlijk gezegd niet al te veel hoop op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2005 [quote:683608cd45="Comp-Freak"]Normaal heb je daar dus het tooltje van de fabrikant voor, echter kan ik idd op de website van hun ook niet echt iets vinden. Hopen dat ze snel reageren op je mailtje. Weet je ook hoe dat wachtwoord er eerst op gezet is?[/quote:683608cd45] Het wachtwoord staat standaard op de stick bij aanschaf. Je kunt het naar believen wijzigen, maar niet verwijderen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen