Ga naar inhoud

Brandprobleem DVD+R

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een brandprobleem met DVD+R. Computer is een: - P4 2,4 gigahertz - 1024 mb intern geheugen - 250 gb harde schijf - Aopen DVDrw 2412pro - OS Windows XP, Service pack 2 - Brandprogramma is Nero burning rom, de laatste versie 6.6. nog wat Wanneer ik een DVDRW plaats in de brander, verloopt alles prima. Als ik een DVD+R plaats, begint ie heel enthousiast met het vullen van de buffer en blijft dan hangen om vervolgens te melden dat het burnproces 'failed' is. Dit heb ik al geprobeerd: - Snelheid van de DVD+R is 1-4x, brander brandt op snelheid 2,4x. - Brandprogramma in XP staat uit. - Laatste firmware v/d brander is geinstalleerd via de website van Aopen. Heeft iemand nog suggesties?? :(
Link naar reactie
[quote:954b841de4="derkdejong"]er loopt ook een andere draad over dit probleem: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=150309 kom je bij lezing daarvan iets verder?[/quote:954b841de4] Deze foutmelding haal ik niet terug uit de log. Overigens kan ik helemaal geen duidelijke foutmelding ontdekken. [quote:954b841de4="gerben"]Heb je dit ook met een ander merk dvd's? Had je hiervoor geen problemen met dezelfde dvd's?[/quote:954b841de4] Ja, helaas wel. Zowel bij DVD+R van Nashua als Phillips. [quote:954b841de4="tomvdlee"]Heb je Nero er al eens afgegooid en opnieuw geinstalleerd? Hoe is hij aangesloten? Secundary IDE poort als Master?[/quote:954b841de4] Ja, Nero opnieuw geinstalleerd, zelfs een ander brandprogramma geprobeerd. Writer zit inderdaad op secondary IDE en als master. Zou de brander gewoon, simpelweg stuk kunnen zijn? Zit er verschil in de manier waarop een DVDRW wordt gebrand en een DVD+R?
Link naar reactie
[quote:75d1eb3970="thedoc"]Zou de brander gewoon, simpelweg stuk kunnen zijn? Zit er verschil in de manier waarop een DVDRW wordt gebrand en een DVD+R?[/quote:75d1eb3970] De brander kan ook gewoon stuk zijn. Heb je een mogelijkheid om hem in een andere PC te doen? Het kan ook liggen aan de IDE kabel (draadbreuk). Heb je nog meerder devices aan dezelfde IDE kabel? Probeer ze dan eens om te draaien (slave / master). Je brandprogramma ziet zelf of het een DVD-R, DVD+R of DVDRW is dat hoef je niet ergens op te geven.
Link naar reactie
[quote:62ccb8e45a="thedoc"]Ik heb een nieuwe DVD brander gekocht en alles gaat nu perfect. :D Een beetje jammer alleen dat nu het branden lukt, maar Pinnacle nu regelmatig tijdens het renderen stopt. Maar goed dat is weer stof voor een ander topic. :-?[/quote:62ccb8e45a] Ik zelf vond Pinnacle niet zo'n fijn en stabiel programmaatje. Ik heb Adobe Premiere Elements waar ik zeer tevreden over ben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...