Ga naar inhoud

toetsenbord laptop qwerty?azerty

Aanbevolen berichten

Houd er eens een "gewoon" toetsenbord of een afbeelding ervan naast als voorbeeld. Ga naar Configuratiescherm/Toetsenbord/Taal. Staat daar "Belgisch" ingesteld? of Frans? Wijzig dit in Engels (Verenigde Staten) en probeer. Kan zijn dat het niet gaat, maar het is het proberen waard. Overigens dacht ik dat die toetsenborden in principe identiek zijn. Jan de Boer Edit: Als de "dopjes" zoals je ze noemt vast zitten, is het natuurlijk niet echt elegant, omdat je dan moet prutsen met plakkertjes eroverheen. Wordt een beetje een knoeiboel.
Link naar reactie
[quote:a3d361f9f4="plextor"]nee.[/quote:a3d361f9f4]Dat is niet zonder meer waar, misschien wel voor de meeste nieuwe systemen. Je kan zowiezo het toetsenbord anders instellen. Wanneer je heel handig bent dan kun je toetsjes verplaatsen. Alleen ja het is wel heel tricky. Nu is het vervelende dat op een toetsje nog meer staat, en ja, die functionaliteit, blijft meestal werkzaam op de oude plek. Bijvoorbeeld de vervanging voor het numerieke deel. Ik heb dit ooit eens uitgeprobeerd op een HP laptop (PIII-600MHz of zo).
Link naar reactie
[quote:684b55abfe="binkyilse"]nee de toetsenborden zijn niet gelijk. Het is een belisch toetsenbord. Waar bij ons de letters qwerty naast elkaar staan, staan bij een belgisch toetsenbord de letters azerty naast elkaar. (ja die belgen blijven appart ;-))[/quote:684b55abfe]Dat bedoelde ik natuurlijk ook niet met gelijk. Ik bedoelde dat ze van binnen gelijk zijn, en dat de toewijzing van de toetsen softwarematig gebeurt overeenkomstig met de letters die erop zijn geplaatst. Die toewijzing kun je zoals uiteengezet in het configuratiescherm instellen. Zie verder de antwoorden van Gerben en Hans. Maar nogmaals die plakkertjes, is dat niet een enorme knoeipartij? (Gauw loslaten enz.) En wat de Belgen betreft, hebben de Fransen niet ook azerty?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...