anoniem Geplaatst: 26 september 2005 Delen Geplaatst: 26 september 2005 Beste mensen Ik heb nog nooit iets gedaan met een webcam, mijn vraag is dan ook, kun je het geen dat je met de webcam opneemt ook naar de HD doorsluizen. Dus kun je een boodschap inspreken, dit opslaan als filmpje en dan naar iemand toesturen ? En zoals jullie begrijpen :D ben ik natuurlijk ook nog niet in het bezit van een webcam. grt, FX Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2005 Dat kan, vaak met meegeleverde software, maar anders ook met bijv. het gratis met Windows XP meegeleverde Windows Movie Maker, dat biedt zelfs nog mogelijkheden om je opname enigszins te bewerken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2005 Hoi, bedankt voor je snelle reactie. Kan ik 'm dan ook b.v 2 a 3 uur laten doorlopen, of moet je daar een HD van hier tot Tokio voor hebben. Ik ga 'm na jouw antwoord zo en zo halen, over een uurtje, dan kan ik gaan testen. grt, FX Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2005 dat ligt eraan hoe je het opslaat. En dat hangt weer af van de mogelijkheden van het programma. Voor 3 uur in AVI of WMV heb je niet zoveel hdd nodig, want de bitrate is niet zo hoog als bij bijvoorbeeld dvd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2005 [quote:e1b934842c]Voor 3 uur in AVI of WMV heb je niet zoveel hdd nodig, want de bitrate is niet zo hoog als bij bijvoorbeeld dvd.[/quote:e1b934842c] Dat is niet helemaal waar natuurlijk, ook bij AVI en WMV hangt de grootte van het uiteindelijke bestand af van bitrate en afmetingen, helemaal voor een AVI kunnen dat enorme bestanden worden. Een en ander is gemakkelijk in te stellen in Windows Movie Maker. Bestanden (WMV) variëren dan van circa 300 KB tot 14 MB per minuut (of gebruik variabele bitrate). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2005 Hoi Allen bedankt, ben er al een beetje uit, en heb ook vandaag weer een les geleerd. Koop een webcam, wat denk je, zit er geen geluid bij ! :oops: :oops: :oops: Morgen ruilen. Maar je drukt op record, en daarna op opslaan en alles wordt opgeslagen Nu alleen nog de goede webcam kopen. grt, FX ps Let wel, ik weet niets van webcams, en heb vandaag toch een hoop geleerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2005 Ik weet niet hoe het geluid van webcams met ingebouwd geluid is (en hun prijs), maar een losse microfoon heb je voor nog geen 5 euro. Betere microfoons zijn ook gewoon te gebruiken, met een stuk beter geluid als gevolg (gebruik zelf mn PS2 Singstar microfoon ook op mn pc :wink:) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2005 Hoi Maar als ik dan wat inspreek bij record van mijn webcam, dan gaat het geluid van mijn microfoontje hier automatisch aan toegevoegd worden, ofwel windows weet dat ?? Hoewel je bij een webcam met geluid ( 30 euro ) misschien ook maar 1 usb poort in gebruik hebt, en één software pakket dat beide regelt. :roll: grt, FX Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2005 Uitgaande van dat je Windows Movie Maker gaat gebruiken, dan kun je inderdaad gewoon je microfoon selecteren als geluidsbron, het geluid wordt automatisch bijgevoegd (in principe geldt dat ook voor de met de webcam meegeleverde software, maar Movie Maker biedt je veel meer mogelijkheden). Met een losse microfoon heb je ook maar 1 USB in gebruik, want een microfoon gaat in principe met een 3,5mm jack in de ingang van je geluidskaart.. ps. welke webcam heb je nu en bevalt die je qua beeldkwaliteit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2005 Dank je redmar Ik ga het allemaal even uitproberen. Ik heb er één van de Hema, en het beeld is best goed. (15 euro) Nogmaals bedankt. grt, FX Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2005 [quote:314ae5a499="redmar"][quote:314ae5a499]Voor 3 uur in AVI of WMV heb je niet zoveel hdd nodig, want de bitrate is niet zo hoog als bij bijvoorbeeld dvd.[/quote:314ae5a499] Dat is niet helemaal waar natuurlijk, ook bij AVI en WMV hangt de grootte van het uiteindelijke bestand af van bitrate en afmetingen, helemaal voor een AVI kunnen dat enorme bestanden worden. Een en ander is gemakkelijk in te stellen in Windows Movie Maker. Bestanden (WMV) variëren dan van circa 300 KB tot 14 MB per minuut (of gebruik variabele bitrate).[/quote:314ae5a499] bij de meeste webcam's is een hoge bitrate totaal overbodig dus dan worden ze niet zo groot. En een avi(divx formaat) word vaak gebruikt als je een film download, terwijl de kwaliteit bijna gelijk is aan dvd is het formaat maar 700MB ipv de 4.7GB dvd. Onder veel schijfruimte versta ik meerdere Gig's(5+) dus dan klopt mijn verhaal wel :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen