Ga naar inhoud

Data recovery/ Welke harde schijf?

Aanbevolen berichten

Draait de motor van je schijf nog, anders kan je het vergeten. (zet ze onder spanning en voel of ze trilt) Er bestaan natuurlijk firma's die gecrashte hd's kunnen recoveren maar: 1. zo iets kost je veel eurootjes en met veel bedoel ik vééél!! 2. voor ze er al aan beginnen betaal je al een serieus basisbedrag 3. en het is niet gegarandeerd dat jij de bestanden die je terugwil ook terug zal krijgen, maar 2. betaal je sowieso Hoe ik ermee omga? Voorkomen: 'k heb twee schijven, de tweede gewoon voor de dubbels van mijn gegevens èn 'k maak geregeld een image op een externe hd (die ik dan nièt in thuis bewaar want , 't is vergezocht, ma je weet maar nooit, als je huis afbrandt ben je die anders ook kwijt)
Link naar reactie
De motor lijkt wel te draaien. Mijn vermoeden is dat de leeskop hangt. Als ik de computer start dan hoor ik de schijf een hard klikgeluid maken (vergelijk het met de ijzeren strip van een diskette bewegen en dan terug laten schieten) dus ik denk dat de kop kaduuk is. Gelukkig heb ik 3 weken geleden nog wel een backup gemaakt van mijn documenten enzo maar de emails van outlook express benik kwijt? mvg Daniel
Link naar reactie
Wat is trouwens een goede harde schijf? Is Western Digital goed? Ik heb er een gezien van 200 gig. Wat moet ik hebben, ik zie bijv bij Vi computer een ide/udma schijf of een 3,5" EIDE/ATA 100. Welke moet ik hebben? Op de harde schijf die ik uit de Dell heb gehaald staat IDE dus kan ik aannemen dat ik de IDE/UDMA schijf kan nemen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:481719702a="DanielvanderMark"]De motor lijkt wel te draaien. Mijn vermoeden is dat de leeskop hangt. Als ik de computer start dan hoor ik de schijf een hard klikgeluid maken (vergelijk het met de ijzeren strip van een diskette bewegen en dan terug laten schieten) dus ik denk dat de kop kaduuk is. Gelukkig heb ik 3 weken geleden nog wel een backup gemaakt van mijn documenten enzo maar de emails van outlook express benik kwijt? mvg Daniel[/quote:481719702a] Gebruik diagnose software die waarschijnlijk door de fabrikant wordt bereid gesteld. Dit geeft je mogelijk nieuwe gegevens over de staat van de disk. Het kan een electronisch defect zijn, dan loopt reparatie mogelijk minder in de papieren. Is misschien zelfs zelf te doen. Informeer eventueel eens verder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...