anoniem Geplaatst: 1 oktober 2005 Delen Geplaatst: 1 oktober 2005 Vandaag te hulp geroepen bij een Dell PC in combinatie met een HP PSC1350. Na installeren en aansluiten van de HP 1350 wilde deze PC NIET meer opstarten. Uitleg: alle apparaten staan uitgeschakeld door een centrale 230VAC stekerdoos. Na het aanschakelen gaan de printer en monitor aan. De systeemkast wordt aangezet dmv. de drukknop. Je ziet heel kort even de HD en reclamescherm DELL oplichten en het systeem STOPT. Na circa 13 minuten gaat de HD toch draaien en start XP. Na wat expirimenten is probleem opgelost door de HP1350 printer NIET aan te zetten. Eerst de PC laten opstarten en hierna pas de printer inschakelen. Het lijkt of de Dell via de USB-poort zoekt naar een media om op te starten. De BIOS van de Dell gaf mij geen duidelijkheid. Ik zelf heb ook een PSC1350 van HP. Op welke manier ik ook opstart met de printer aan of uit. Het maakt niets uit. Waarom bij de Dell wel? Wie heeft dit ook eens meegemaakt en kan mij de oplossing geven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2005 Kijk eens in de BIOS of de mogelijkheid om van andere apparaten op te starten uit staat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2005 In de BIOS heb ik alleen de HD als opstart medium ingesteld. Ondanks deze setting van de BIOS blijft de Dell 'zoeken' naar iets op de USB poort. Dit is toch vreemd? Wat ik deze week nog gaat uitproberen is om stom weg de USB in de BIOS uit te zetten. Gewoon als test, anders kan er niet geprint of geinternet worden en dit is niet de bedoeling. Wanneer er geen oplossing in de BIOS te vinden is moet er bij het opstarten maar op gelet worden dat de USB printer uitstaat. Dit laatste kan toh niet de bedoeling zijn. Kan het overingens veroorzaakt worden door de 2de USB poort? Hier zit zo'n ASDL USB modem op aangesloten. Dat de combinatie van printer en ADSL dit conflict veroorzaakt. Blijft toch een vreemde zaak. Ik heb ook bij Dell gezocht naar een mogelijke Update van de BIOS. Alleen waar dit te vinden is blijft voor mij een vraag Misschien kan de fabrikant en type van het moederbord een oplossing bieden. Maar hoe kan ik hier achter komen? Op alles wat je bekijkt en onderzoekt staat Dell. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2005 dell maakt voor zover ik weet gebruik van standaardcomponenten van anderen, waar dan sosm wel dell op wordt gestickerd enzo. check eens met everest of sisoft sandra welke componenten er in jouw pc zitten. (overigens las ik al vaker lovende berichten over de dell-helpdesk - heb er zelf geen ervaring mee) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2005 Goed idee, ga dit eens doen en kijken wat ik kan vinden. Bedankt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen