Ga naar inhoud

IR infrarood IrDA voor media center

Aanbevolen berichten

Op mijn ASUS moederbord heb ik een 9-pins aansluiting, waarop ik volgens het boekje een ASUS ir-bordje met kabel kan aansluiten, zodat ik mijn pc zou kunnen bedienen met een doodnormale afstandsbediening, zoals bijvoorbeeld bekend van de televisie en stereo. Ik ben enthousiast! Nu niet direct handig voor mijn normale desktop, maar voor een set top box bijvoorbeeld is dit wel interessant. Een media center wil ik namelijk al een tijdje zelf gaan maken, voorzien van zo'n klein Via mini-itx bordje. Jammer echter, dat op zo'n Via bordje een 5 pins aansluiting zit. Blijkbaar is er geen standaardnorm voor dergelijke functionaliteit. Deert niet dacht ik, ik ga gewoon op zoek naar producten, er is vast veel te vinden als de aansluitingen voor IR praktisch overal op zitten. Jammer genoeg heb ik NIKS kunnen vinden dat ik aan kan sluiten op OF de ASUS, OF op de VIA. Via de website van ASUS kan ik ook geen informatie vinden over dat kleine bordje dat in de moederbordhandleiding beschreven staat. Misschien iets dat ze alleen ergens in Azie verkopen en bereikbaar stellen via de website als je die instelt in het Japans. Wat ik wel heb kunnen vinden is allerlei schakelschema's die je zelf kunt gaan solderen en uiteindelijk aansluiten op een seriele poort. Op zich erg leuk en daar ben ik nu dan mee bezig, maar eigenlijk niet wat ik echt wil. Een lelijk uitziend uitsteeksel aan mijn mediacenter verlaagt de fun factor toch een beetje. Ik wil het graag intern aansluiten. Wat er leuker uitziet is bijvoorbeeld de IR210L van ActiSys. Deze kan aangesloten worden op het VIA bord (en niet op de ASUS) maar is een ontzettend grote kabel met kop die buiten het systeem hangt. [url]http://www.actisys.com/act210.html[/url] Andere producten van hun missen de interne aansluiting maar hebben allemaal die ontzettend grote kabel met kop. Wat ik dus zoek, is zo'n klein printplaatje dat ik ergens in mijn mediacenter tegen de wand van de behuizing kan plakken, in de stijl van een doodnormale stereoset.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...