anoniem Geplaatst: 25 september 2005 Delen Geplaatst: 25 september 2005 Ik heb een DELL PC Dimension PC. Sinds ik Windows opnieuw geinstalleerd heb herkent hij de PATA schiven niet meer (DVD speler en 80GB HD). De SATA schijven worden wel gewoon herkend. Oh ja in de Bios worden de PATA schijven wel gewoon herkend. Iemand enig idee wat ik verziekt heb? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2005 Mogelijk moet je in de bios aan geven dat je geruik maakt van een raid-controller. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2005 Heb je de PATA schijven wel gepartitioneerd? Klik hiervoor met je rechter muisknop op deze computer > beheren. Hier ga je links naar schijfbeheer. Als het goed is staan hier je schijven wel tussen, dan kan je partities aanmaken en formatteren. Hierna staan ze weer in deze computer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2005 Ik heb gekeken in schijf beheer. Maar ook daar zijn beide schijven niet aanwezig. Wat betreft de DVD speler, die kan natuurlijk niet gepartitioneerd worden. Maar de 80 GB HD is gepartitioneerd, geformateerd en er staat data op in (FAT 32). ik heb de HD net uitgebouwd enin mijn andere compu ingebouwd. Hier werkt ie prima Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2005 heb je de aansluitingen van de pata gewiijzigd ? Dell werkt met Cable Select. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2005 nieuwste servicepack en Updates geinstalleerd? Zo nee, no chanche Win XP en Win2000 hebben de laatste servicepacks nodig om de zaak te laten draaien. Als je een slipstream wilt maken zoek dan even op dit forum ( ik dacht bij de FAQ's)om te zien hoe dat moet succes AZ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen