Ga naar inhoud

gebruik van snelle schijf

Aanbevolen berichten

10000rpm schijven zijn erg duur. maar ik neem aan dat windows en games etc nog sneller laden toch? scheelt dit veel? hoe gebruiken de meeste zon schijf op hun pc? want ze hebben meestal niet zon heel grote inhoud? ook wil ik altijd een backup. dus is een opstelling dan b.v: 37gb 10000rpm raptor met alleen windows, 7200rpm voor data en een 3e 7200 schijf voor backup. is zon opstelling goed te doen? maarja als je games etc weer op een 7200 schijf gaat zetten dan heeft dit ook weinig nut toch?
Link naar reactie
meestal worden ze als opstartschijf gebruikt maar omdat de software van de spellen op een 2 fysieke schijf staat zal wel iets sneller gaan. de naald hoeft dan niet over de schijf naar partitie's en hoeft niet in geheugen te gooien (beetje plastisch uitgedrukt) ik heb bijv. filmstudio progs. dan heb je (wordt ook aangeraden door fabrikanten) om min. 2 fysieke schijven erin te hebben op schijf 1 de besturings software en schijf 2 de films die bewerkt moeten worden.als je dat niet doet heb je kans dat je systeem vastslaat. en je hebt ook genoeg mem. nodig uiteraard liefst 1024 mb. bij mij 1e wd 160gb 8mb 2e wd 200gb 8 mb ook films branden gaat sneller.
Link naar reactie
8 >16 mb nee niet echt zijn dat doorvoer ligt iets hoger dat verschilt per merk en systeem. je moet niet vergeten dat de hele configuratie van je pc uitmaakt of ie veel sneller is. je hebt te maken met A cpu snelheid B mobo bandbreedte c memory hoeveelheid som merk d VGA Xmb agp4x >8x 1x pci-e of duo pci-e e s-ata of ata dan ook nog cache mem 2>8>16 eh 32? vergeet ik nog wat. het is maar net wat je eisen zijn de raptor 10000 rpm is wel degelijk sneller zie div tests maar heb je het erook voorover 10sec of 15 sec waar praten we over. maar wel euro.s in aanschaf daar zie wel degelijk verschil
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...