anoniem Geplaatst: 21 september 2005 Delen Geplaatst: 21 september 2005 Hallo, Kan iemand mij uitleggen hoe de conector precies werkt bij een draadloos toetsenbord / muis. Ik wil namelijk een nieuwe muis gaan kopen, maar ik neem aan dat deze nieuwe muis gewoon werkt op de huidige conector? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2005 Als je een nieuwe draadlose muis neemt, dan krijg je ook een nieuwe connector. Welke je dan weer gewoon of op ps2, of op usb kan aansluiten. Ik denk dat de kans vrij klein is dat je nieuwe muis op de oude werkt. (maar dat weet ik niet zeker) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2005 [quote:24d707c3c0="Martijn Hogendorf"]Ik denk dat de kans vrij klein is dat je nieuwe muis op de oude werkt. [/quote:24d707c3c0]Mee eens. Alleen wanneer de muis gebruikt maakt van een echte standaaard, dan zal dat misschien wel kunnen werken. Waarom is het gebruik van de oude sensor belangrijk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2005 Volgens mij bedoelt hij gewoon de ps/2 connector :) Iig sluit je de ontvanger die je bij de muis krijgt gewoon aan op de ps/2 of de usb poort. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2005 Zal normaal niet werken op je oude connector omdat de frequenties van gestuurde golven 9/10 ànders gaan liggen. Het ene stuurt signalen uit, maar het andere kan alleen zijn eigen specifieke golven opvangen en herkent meestal die uitgestuurde signalen niet. (is ook zo bij gestuurde garagepoorten, auto's e.d.: het zou mooi zijn als met mijn afstandbediening bij mijn buur de garage openging en ik in zijn wagen kon ! :lol:) zo ook bij verschillende computers in één ruimte met allemaal vb draadloze logitechmuizen en tobo's... je zou wat zien! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2005 Dus als ik goed begrijp heb ik dadelijk 2 connectors. Eentje voor het toetsenbord, en de andere voor de muis? Gaat dit dan niet storen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2005 normaal storen die mekaar niet. 'k heb ook een tijdje gewerkt met twee connectoren: eentje voor een muis en tobo (logitech) - waarvan de muis stuk was - en eentje van typhoon voor mijn nieuwe muis. Geen problemen gehad. Al zit je dan wel met twee connectoren te prullen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2005 en als je nu ook een logitech muis koopt? als de connector van logitech is. Dan gaat het nog niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2005 Wanneer je een connector wil, dan moet je voor USB kiezen. Nu vind ik het zelf wel een beetje riskant om een combiset te kopen. Wanneer je een onderdeel koopt, dan kun je alles vervangen. Voor een toetsenbord vind ik het zelf het minst belangrijk dat die draadloos is, met 1 uitzondering: Ik zoek een toetsenbord met een soort van muisfunctie voor de Media Center. Het probleem blijkt de afstand te zijn, ik wil er ruim 4 meter vanaf zitten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2005 [quote:c676979c9c="Gouranga"]en als je nu ook een logitech muis koopt? als de connector van logitech is. Dan gaat het nog niet?[/quote:c676979c9c]'k ben het toen in de zaak gaan vragen en die vertelden dat een nieuwe muis bijleveren die op die connector werkt niet ging. Ik vermoed dat dat is omdat je nieuwe muis nu net dezelfde frequenties moet hebben als je ontvanger en begin zo iets na te gaan en dan nog de goede muis voor jouw ontvanger te vinden. Is vermoedelijk heksenwerk. Hoe dan ook: zou niet lukken vertelde men mij. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen