anoniem Geplaatst: 12 februari 2006 Delen Geplaatst: 12 februari 2006 Ik heb een externe HD (Freecom 2 Pro) waarvan ik de data niet meer kan lezen. Ik krijg als ik de schijf aanroep de vraag of ik wil formateren. Er moeten nog veel fotobestanden op staan. Via verkenner zie ik de schifj niet staan. Als ik de schijf aanroep in partition expert zie ik dat er 14 GB gebruikt is van de 20 GB. Hoe zou ik de data op de schijf weer kunnen lezen cq herstellen? :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2006 Met welk bestandssysteem zou deze schijf geformatteerd moeten zijn? Wanneer je hem bijvoorbeeld aanroept vanuit Windows 98 en het bestandssysteem van die Freecom is NTFS dan is hij inderdaad niet te lezen vanuit Windows 98. Maar misschien dat het bestandssysteem beschadigd is. Kun je vanuit Partition Expert een schijfcontrole uitvoeren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2006 Er staat 18,61 GB gerbruikt en 4,25 GB vrij FAT 32 en 15,66 MB gebruikt en 31,21 MB vrij NFTS op Besturingsysteem is XP, Het lukt niet om de schijf met Partitie Expert te controleren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2006 Het is gelukt om de zaak te ontrafel met PC Inspector - Smart Recovery (freeware). De hele schuif wordt afgezocht naar bestanden met een op te geven extentie en deze worden naar je vast schijf gekopierd. Het is een tijdrovende klus omdat sector voor sector afgezocht wordt, maar gelukkig kan je wel blijven werk met de pc. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen