Ga naar inhoud

Voeding voor server.

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal. Ik ben me server beetje aan t uitbreiden en er komen dadelijk 6 data disks in raid-5 in. Ik wil die hardeschrijven aan een aparte voeding, aan een hoeveel watt voeding moet ik dan denken. Er zitten ook nog 5 ventilatoren in kan ik die dan aan de voeding van het systeem doen. Die wil ik ook vervangen wat voor voeding heb ik daar voor nodig. Aan de voeding voor het systeem komen 2 hardeschrijven, een moederbord 1 dvd-drive en dan die 5 ventilatoren. Kunnen jullie mischien beetje beschrijven hoeveel watt ik voor wat nodig heb dan kan ik nog een beetje spelen. Eventueel 2 ventilatoren bij de raid-5 voeding. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Het eenvoudigste en exactste kom je dit te weten door wat betreft de schijven die je op het oog hebt de technische gegevens na te slaan. De meeste fabrikanten hebben wel 'data sheets' online staan. Let dan op de maximale stroomsterkte per voedings-spanning. Dit kun je vermenigvuldigen met het aantal schijven dat je gaat gebruiken. Het vermogen in Watt bereken je door die totale stroomsterkte te vermenigvuldigen met de bijhorende spanning en de resultaten per spanning op te tellen Ook voor een systeem kun je dit op deze wijze doen, doordat ook van de daarbij betrokken componenten de technische gegevens vrij eenvoudig zijn te achterhalen. Natuurlijk is het verstandig enige marge in acht te nemen, door een sterkere voeding aan te schaffen dan strikt noodzakelijk. Ook met het oog op kleine toekomstige uitbreidingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...