anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Delen Geplaatst: 17 september 2005 Had in de vakantie geholpen met de upgrade van de pc van een maat van mij. De pc is van p4 1,8 naar amd 64 3000+ gegaan. Pc startte echter niet op, na ontkoppelen van 1 cdrom speler (hij heeft er 3) deed de pc het wel. Alles leek het goed te doen maar hoor soms verhalen over niet opstarten of dat het heel lang duurt. Denk toch een voedingsprobleem (niet duidelijk hoeveel watt). Staat echter bij hem op de gang een ongebruikte oude bigtower pc met een 250watt voeding. Nu dacht ik eraan kan die voeding niet gewoon op de cdrom spelers en hd's worden aangesloten om de voeding te ontlasten en dan die voeding handmatig uitzetten als de pc uitgaat (zit immers een schakelaar achterop) of ontstaan er dan problemen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2005 De optie die je aandraagt kan inderdaad. Je moet dan wel zorgen dat de voeding voor de cd-rom en harddisks altijd aan staat. Onthoud wel de computer kent de stroombron van je apparaten dan niet dus hier kan een probleem komen. Ook als je de 2e voeding niet aanzet dan zal de pc niet opstarten. Dit betekent dat deze constant moet blijven lopen of je moet hem steeds opnieuw aanzetten. ik raad je daarom aan om een nieuwe voeding te kopen van 400 to 450 watt deze voldoet altijd en is niet zo gek duur ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2005 Het is mogelijk, er lopen verschillende topics op GoT en er staat, meen ik, ook een stuk over in de FAQ aldaar. Zoek daar eens rond. Al zou ik je zelf aanraden gewoon een degelijke voeding te kopen, dit is vrijwel het belangrijkste binnen een PC, hier moet je dan ook zeker niet op besparen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 Desalniettemin een mooie manier om na te gaan of een zwaardere voeding de oplossing van het probleem zal zijn :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 [quote:95546da3e5="jayday"]Het is mogelijk, er lopen verschillende topics op GoT en er staat, meen ik, ook een stuk over in de FAQ aldaar. Zoek daar eens rond. Al zou ik je zelf aanraden gewoon een degelijke voeding te kopen, dit is vrijwel het belangrijkste binnen een PC, hier moet je dan ook zeker niet op besparen![/quote:95546da3e5]na het kopen van de spulletjes en de afschrijving van de huur was zijn saldo 3 euro nogwat dus nieuwe voeding zit er nog ff niet in :P . Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen