anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Delen Geplaatst: 17 september 2005 hallo, Ik heb een probleem, ik wil graag me internet delen met 8 pc's. Daarvoor heb ik een router of switch nodig. Weet niet wat verschil tussen die 2 is maar denk dat switch verkeerde is. ALleen ik weet neit welke router ik nodig heb. HEt moet minimaal 8 poorten hebben Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2005 Gewoon met draadjes? Tegenwoordig hebben alle routers een ingebouwde switch, dus daar hoef je ook niet op te letten. Hier een 8 port Linksys voor 80 euro: http://www.tweakers.net/pricewatch/25740 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2005 Let op als je dit met de buren doet blijft degene van wie de internetverbinding is verantwoordelijk voor waar die andere persoon heen surft... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2005 Je hebt beide nodig. De switch regelt het verkeer tussen de computers onderling, de router regelt het verkeer van de diverse computers naar het internet en omgekeerd. Veel modems hebben tegenwoordig al een router ingebouwd, in dat geval heb je dus alleen nog een switch nodig. Misschien moet je even aangeven wat je nu al hebt. [url=http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1115416832205&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper]Kijk hier eens naar.[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2005 Je kan ook 2 routers kopen van 4 poorten weet niet of dat nog wat goedkoper uitvalt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 ik heb een speedtouch 510i modem. MIjn i-net server is van speedlinq. mij i-net verbinding is 4 mb Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 [quote:6d0db5f19a="gerben"][url=http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1115416832205&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper]Kijk hier eens naar.[/url][/quote:6d0db5f19a]Da's ook de BEFSR81 ... :wink: [quote:6d0db5f19a="de hond"]ik heb een speedtouch 510i modem.[/quote:6d0db5f19a]Deze heb je ook met 4 port switch en zonder ... dus welke heb je? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 die heb ik gewoon 1 poort. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 Je kunt toch ook een 8 poorts switch aan een router verbinden ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 Wat is het doel, een lan of altijd internetten? Switch is simpel maar kan problemen geven door gesprek aan instelmogelijkheden voor bijvoorbeeld ed2k/bittorent (alhoewel switch naar alle pc's hetzelfde stuurt dus misschien gaat het daarom juist wel standaard goed). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2005 Met een switch is er gewoon 1:1 verbinding. Die port forwarding moet altijd bij NAT (Network Adress translation oid). Dit komt omdat je van je ISP maar 1 IP-adres krijgt. Een router zorgt er dan voor dat alle verkeer van de PC's voorzien worden van het externe IP als afzender. De data die weer aankomt die wordt dan weer voorzien van een intern ip, en doorgestuurd naar de goede PC. Hierdoor kan je niet connecten van buitenaf, omdat daar alleen het externe IP opstaat, en de router dan niet weet voor welke PC het is. Met de port forward stuur je alle op die poort binnenkomende pakketten door naar een door jou opgegeven PC. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2005 weet je wat eigenlijk echt de probleem is, Kijk ik heb van sitecom een nexhub. die is 5 poorten. Als ik 3 pc's aan sluit, hebben ze alle 3 i-net. Wanneer er een 4de of 5de pc komt dan krijgen zij geen i-net. Anderen zeggen tegen mij dat die nexhub van sitecom niet goed is voor i-net delen. Daarom heb ik een router nodig :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2005 [quote:b0bda6f22f="de hond"]weet je wat eigenlijk echt de probleem is, Kijk ik heb van sitecom een nexhub. die is 5 poorten. Als ik 3 pc's aan sluit, hebben ze alle 3 i-net. Wanneer er een 4de of 5de pc komt dan krijgen zij geen i-net. Anderen zeggen tegen mij dat die nexhub van sitecom niet goed is voor i-net delen. Daarom heb ik een router nodig :([/quote:b0bda6f22f]wissel eens een pc om dan, kan net zogoed een lokaal softwarematig probleem zijn... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen