Ga naar inhoud

Fout Instalatie Windows, Hardware Probleem ?


Aanbevolen berichten

[b:1c66e13a85]Goedemorgen Allemaal,[/b:1c66e13a85] Ik heb gister avond van 2pc's 1 gemaakt, en dus een aantal hardware componenten omgewisseld etc. Nu had ik ook nog mijn HDD geformatteerd om er windows opnieuw op te zetten ivm de verschillenden drivers die dan niet meer de juiste waren. Al goed. Ik heb het volgende gedaan: - In 1 computer heb ik het MOBO + CPU + GEHEUGEN laten zitten (met alle kabels erbij) = En daarin heb ik de volgende componenten geplaatst (uit oude pc): * Videokaart * Netwerk kaart * Geluidskaart * HDD (geformatteerd) Ik heb dus in de Bios ingesteld dat die van de CD (windows instalatie) moest booten, en dat lukte. Het gaat dan de Instalatie bestanden kopieren naar de HDD en dan na enige tijd start die opnieuw op. Maar dan komt het probleem: [color=red:1c66e13a85]Primary Master Drive Fails[/color:1c66e13a85] Is de fout die ik krijg, terwijl juist op de HDD de informatie staat voor het verder gaan met de instalatie van windows. ? Het enige wat ik dan kan doen is het opnieuwstarten van de PC (maar dan krijg ik dezelfde fout) of terug keren naar de BIOS. Dus bij deze, zijn er mensen die mij verder opweg kunnen helpen ? [i:1c66e13a85][color=green:1c66e13a85]Bvd Sn00ze.[/color:1c66e13a85][/i:1c66e13a85]
Link naar reactie
[quote:1d1e7376e7="Hans.Vosman"]Een vervelend probleem. Weet je zeker dat de harde schijf goed is aangesloten? De jumpers op de harde schijf goed ingesteld? Zitter er nog meer IDE(?) apparaten aan dezelfde kabel? Welke WIndows versie betreft het?[/quote:1d1e7376e7] - Goed Aangesloten: Ja, heb toen ik de componenten ging vervangen de stekkers gemarkeerd zodat ik goed wist waar waar moest. - Jumpers: Nog nooit van gehoord - IDE: Nee dit is het enigste - Windows Versie: XP Pro Bedankt. Edit: Hij herkent de HDD wel omdat hij de nodige instalatie bestanden wel al kopieert naar de HDD om vanaf daar de instalatie te beginnen, maar dat is juist het probleem, de instalatie begint niet ! :/
Link naar reactie
[quote:36335382f8="#Sn00ze-"]Het gaat dan de Instalatie bestanden kopieren naar de HDD en dan na enige tijd start die opnieuw op. Maar dan komt het probleem: Primary Master Drive Fails (..) Edit: Hij herkent de HDD wel omdat hij de nodige instalatie bestanden wel al kopieert naar de HDD om vanaf daar de instalatie te beginnen, maar dat is juist het probleem, de instalatie begint niet ! [/quote:36335382f8] Je bedoelt De BIOS van je pc herkende de harde schijf wel, maar na de reboot niet meer. Eventueel zou je een andere flat- of ronde IDE kabel kunnen proberen. [quote:36335382f8="#Sn00ze-"] Jumpers: Nog nooit van gehoord [/quote:36335382f8] Tegenwoordig zit zo een [url=http://www.gemiinfo.com/image/hd.gif]jumper[/url] naast de IDE kabel. (Hoewel ik zelf nog een ouder model harde schijf heb, waarbij de jumper aan de andere kant zit.) Op de site van de harde schijf fabrikant staat hoe deze gejumperd kan worden.
Link naar reactie
[quote:7b5d4fed3e="#Sn00ze-"]Jumper: Nee dit is het probleem niet, heb nog nooit de HDD aangesloten met deze opening. Flat IDE kabel: Dat gaan we nu eens proberen. (denk nl dat deze kabel kapot is, zit een beschadiging op :/) Bedankt weer voor de uitleg :wink:[/quote:7b5d4fed3e] Een jumper is geen opening om je harde schijf aan te sluiten. Hans Vosman gaf je een paar voorzetjes waarmee je door op dit forum en op google te zoeken al een heel stuk verder had kunnen komen. Jole in zijn oneindige goedheid (;))zocht de plaatjes er zelfs voor je bij. Persoonlijk zou ik al lang op google zijn gaan zoeken om wat meer over te weten te komen, maar ik geloof dat jij liever wacht tot iemand het hier van a tot z voor je gaat voorkauwen. Weinig zin in... :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...