Ga naar inhoud

Spontaan rebooten

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe PC (AMD3000+) En deze heeft de vervelende gewoonte om eens in de zoveel tijd spontaan te rebooten. Ik heb de kast al open gehad met een ventilator erop, maar het rebooten gebeurt ook gewoon in Windows, en niet alleen als ik zware programma's (lees games) draai. Wat zou er eventueel aan de hand kunnen zijn, en wat zou ik er aan kunnen doen?
Link naar reactie
1.Kan zijn dat je een stop fout krijgt van XP, dat kan je checken met de event viewer. 2.Kan ook zijn dat je voeding niet helemaal meer goed is, dat kan je zien bij de voltages. 3.Kan ook zijn dat je cpu te heet wordt [instabiel] 4.Kan ook zijn dat je geheugen niet meer goed is [geeft bsod] zie 1, het geheugen kan je testen met memtest86+ 5.Het kan ook nog de hardeschijf zijn die aan het overlijden is, bad clusters geeft = corrupte bestanden is [bsod] zie ook 1.
Link naar reactie
PC is er blijkbaar mee opgehouden, althans, het gaat al een tijdlang goed. Mischein dat er automatische update draaiden of iets in die trend. Toch bedankt voor de hulp. Ik ga haar toch maar eens verder na-lopen, want voor een nieuwe PC draait ze wel heel onstabiel om heel eerlijk te zijn. Advies om dit beter te inspecteren is meer dan welkom.
Link naar reactie
Geloof me, ik ben daar al 4x geweest (in het begin, was mijn geluid niet goed bij multitasking). Het is om eerlijk te zijn niet een nieuwe PC, maar mijn oude floppydrive, grafischekaart en geheugen in een nieuwe kast met nieuw moederboard chip, dvd-drives extra HD etc. Maar wil alleen terug naar de winkel als ik duidelijke klachten heb, en die heb ik niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...