Ga naar inhoud

Joystick kapot?

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb hier een logitech wingman extreme 3d pro staan, die een tijdje niet is gebruikt. Nu wil ik hem weer gebruiken, maar hij werkt niet correct. Hij stuurt naar links gewoon normaal, maar naar rechts stuurt hij veel minder scherp. Alleen als ik hem calibreer, kan ik dat ook zien. Ik heb geen garantie meer. Hij doet het in meerdere spellen slecht, en ook op een andere computer. De nieuwste drivers zijn gedownload van logitech en geinstalleerd. Zelf na een deinstallatie en herinstallatie werkt hij nog steeds niet naar behoren. Is hij nu kapot? Kan ik hem weggooien of is hij evt nog reparabel?
Link naar reactie
aan het potmetertje valt niets te zien, is niet vuil oid. Ziet er trouwens moi uit van binnen, zo'n ding. Kga em nu ff testen met FS2004. edit zo mn uitkomsten wel ff. EDIT:/ heeft geen reet geholpen. Ik denk dat het potmetertje voor de horinzontale bewegingen(H. Roll) gewoonweg kapot is. Zou zoiets te vervangen zijn? En zo ja waar zou ik kunnen kijken, en vooral, hoe weet ik wat voor een het is. Ik ken hier in groningen maar 1 electronicaspeciaalzaak die ik misschien zou kunnen bezoeken: Okaphone.
Link naar reactie
[quote:6825859cd3="tinus89"]aan het potmetertje valt niets te zien, is niet vuil oid. Ziet er trouwens moi uit van binnen, zo'n ding. Kga em nu ff testen met FS2004. edit zo mn uitkomsten wel ff. EDIT:/ heeft geen reet geholpen. Ik denk dat het potmetertje voor de horinzontale bewegingen(H. Roll) gewoonweg kapot is. Zou zoiets te vervangen zijn? En zo ja waar zou ik kunnen kijken, en vooral, hoe weet ik wat voor een het is. Ik ken hier in groningen maar 1 electronicaspeciaalzaak die ik misschien zou kunnen bezoeken: Okaphone.[/quote:6825859cd3] Als je er een nieuwe in wilt zetten, kun je het beste gewoon de oude eruit halen en die naar de betere electronica winkel nemen. Daar weten ze dan wel welke je nodig hebt. (als ze em hebben)
Link naar reactie
goh en heb je hem weggegooid? Want ik heb het waarschijnlijk wel op kunnen lossen :D Ik heb hem open gemaakt en met bruut geweld (kreeg em niet los :lol: ) Potmetertje losgetrokken. Wat zag ik toen? hele potmetertje lag uit mekaar. Maar dat was juist goed, want toen zag ik dat er smeervet uit de joystick in de potmeter zat, wat waarschijnlijk voor kortsluiting zorgde. Met een wattenstaafje het vet verwijderd. Opnieuw in elkaar geschroefd, getest. Tot nu toe werkt hij perfect. Ff een kort vluchtje gemaakt, niet zoveel tijd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...