Ga naar inhoud

Geluid: stuurprogramma is ingeschakeld, maar niet gestart ..

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje met het geluid. Na een frisse install van XP / SP2 werkt het geluid niet meer. Alle updates binnengehaald die je maar kan verzinnen, nieuwste drivers etc , het werkt niet. In 1e instantie werkte mijn oudere Soundblaster 128 niet. Ik dacht, die is kapot. Dus een nieuwe gekocht met C-Media 8738 chip. Je raad het al, zelfde probleem. Als ik bij Eigenschappen kijk voor deze kaart valt mij deze melding op: [b:f4383fc59e]stuurprogramma is ingeschakeld, maar niet gestart ..[/b:f4383fc59e] Iemand een idee hoe dit 'te starten' ? Als ik een MP3 wil afspelen in Mediaplayer, wordt deze geweigerd. (kan niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden) Ook de volumeregeling is niet zichtbaar op de taakbalk. Aan de drivers ligt het zeker niet. Met 2 kaarten hetzelfde probleem. Hier nog wat info: Moederbord: ASUS P2B met PIII-500 processor (ja een oudere broeder maar perfect voor downloaden etc.. Geheugen: 256mb WINXP PRO SP2 (5.1 build2600) DirectX: 9.0c Laatste Bios.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...