Ga naar inhoud

accu in notebook zonder laden, kan dat???


Aanbevolen berichten

Omdat ik ervan op de hoogte ben dat ik een accu erg zwak kan worden als deze constant wordt opgeladen, zonder een keer goed leeg te geraken.. wil ik graag dat deze accu niet gaat laden zodra ik mijn notebook op netstroom heb. Het is voor mij ook niet handig om elke keer de accu uit het notebook te halen, dus vraag ik me of ik in 'apparaatbeheer' bij accu deze kan uitschakelen?? Of is er nog een andere manier dat de accu NIET gaat laden terwijl deze gewoon aanwezig is in het notebook.. Gerben a.k.a. [ForumFreak] :wink:
Link naar reactie
[quote:746f02d83d="tinus89"]is inderdaad ook het enige wat ik kan bedenken. Wat voor accu is het? de nieuwere laptops hebben een li-ion accu, die zijn nagenoeg ongevoelig voor het 'geheugeneffect'.[/quote:746f02d83d] Het is idd een Lithion accu in het notebook, maar ook deze kunnen door weinig ontladen afnemen in gebruik... Weet niemand het antwoord dan???
Link naar reactie
Nou, dat is al gegeven, maar daar antwoordde je nogal agressief op. Nee, een accu gaat nu eenmaal opladen als je de adapter aansluit, dus nee, wat jij wil is niet mogelijk, dus moet je de adapter er niet aan koppelen, of gewoon ermee leven dat je accu misschien 2 maand eerder aan vervanging toe is. Bijladen is geen ramp, als je hem af en toe maar wel een keer volledig leeg laat worden.
Link naar reactie
Ok, Bedankt, ik weet gewoon nu dat het niet softwarematig mogelijk is om de accu niet op te laden.. Als ik dan weer eens een keer een LAN party heb, haal ik de accu er wel uit, want dan staat de laptop dag en nacht aan.. Af en toe ontladen bij volle accu, dat gaan we dan toch aanhouden om toch de capaciteit van de accu te sparen! Gr. Gerben [ForumFreak]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...