anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Delen Geplaatst: 13 september 2005 hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ik heb gelijk een leuke vraag. ik heb pas een nieuwe interne dvd/cd combo brander geinstalleerd. samsung ts-h552u afspelen gaat prima, maar branden is een probleem. zodra ik een lege disc (om het even wat) invoer begint de brander te zoeken en te zoeken en te zoeken... het houdt niet op en alles loopt vast totdat ik de schijf erweer uithaal. hoe los ik dit op? alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 mischien kan die brander geen lege dvd's branden maar lege cd's :wink: het is namelijk een combo drive, dus een DVD speler en een CD brander Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 [quote:f868500d0c="Tolgay"]mischien kan die brander geen lege dvd's branden maar lege cd's :wink: het is namelijk een combo drive, dus een DVD speler en een CD brander[/quote:f868500d0c] Vind ik een beetje slecht dat u dat zo zegt zonder verder te zoeken dan uw neus lang is. :roll: Dat heb ik wel gedaan: http://www.samsung.com/Products/OpticalDiskDrive/DVDRRW/OpticalDiskDrive_DVDRRW_TS_H552U.htm en ben er zo achter gekomen dat hij ook probleemloos dvd's moet branden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 heel fijn dat u beiden uberhaupt reageert, maar ik wordt hier niet wijzer van met alle respect. hij hoort het te doen maar hij doet dus niks. dat heb ik al de hele week geconstateerd. wie weet wat ik eraan zou kunnen doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 staat de drive wel op master /slave . heb je wel een brander progg ge install. of je brander progg ge update. aspi drivers gelade . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 alleen het aspi deel komt me niet bekend voor, de rest alles check dubbel check. wat is aspi? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 hebbie al een ander merk dvd geprobeerd ? met een firmware moet het ook goed komen ( is mij al 3 keer gelukt) je kunt et [url=http://www.samsungodd.com/eng/LiveUpdate/FWDownload/FWDownload.asp?FunctionValue=view&no=307&SearchWord=&SearchMode=&PageNumber=1&product_code=&os_no=]hier [/url] downloaden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 het lijkt me zo enorm stug dattie een merk als TDK niet pakt. maarja, alles kan. 't blijft een machine. ik heb firmware al geprobeerd, maar deze site had ik nog niet gevonden. helaas staat mijn byuer (god mag weten wat DAT is) er niet bij... typisch... ik ga morgen even terug naar de winkel, zij weten vast wat 't probleem is... anders weet ik 't ook niet meer... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 Het gaat niet om het merk, maar om de fabrikant :) Er zijn slechts een handvol fabrikanten, merken kopen schijfjes in, en plakken daar hun eigen label op :) Dus zo kan het zijn dat het ene TDK schijfje uit fabriek X komt, en de andere uit fabriek Y. Ik heb hier 2 spindles Platinum DVD+R 8x staan, de ene komen uit de Ricoh fabriek, goeie schijfjes, fikken ook op 12x. De andere komen uit de Ritek (O.A. Arita) fabriek en doen maar 8x :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2005 @marcelkap Als ie het echt niet doet, zou ik hem gewoon omruilen tegen een andere. [quote:2c5fb96ad5="plextor"]staat de drive wel op master /slave . [/quote:2c5fb96ad5] Als dat niet goed stond, dan leest hij ook geen DVD's. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2005 heb een ander apparaat meegekregen. ga ik vanavond proberen... bedankt voor de hulp zover. ik hoop dat ik jullie ook ooit kan helpen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2005 heheh je leert het vanzelf :wink: net als ik. (kan ik mensen helpen dan? :-? ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2005 heb een nieuwe brander... werkt prima, was kennelijk een hardware probleem... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen