Ga naar inhoud

Harde schijf niet leesbaar in andere PC


Aanbevolen berichten

[quote:8581547773] Een HD uit een Dell Dimension 4100 (800 Mhz.)kan ik in een andere PC niet lezen. DE PC isvan 2000. Op de HD staat WXP Pro. De HD is een WD Caviar WD200 20.0 GB. Zodra k deze in een ander PC met P4 2,4 Ghz met MoBo Asus P4Pe-X TE opstart krijg ik een foutmelding met de mededeling dat vanwege veranderingen in hard- of software uit veiligheidsoverwegingen de PC wordt afgesloten. DE HD-jumper staat op Cable Select en werkt in de Dell ook alleen indeze stand. Master instelling blijkt niet mogelijk. Wie heeft ervaring met dit probleem. Kennelijk is de schijf door Dell exclusief ingesteldvoor dit merk.l [/quote:8581547773]
Link naar reactie
Ik heb zoiets ook eens gehad, had een harde schijf uit oude pc in een nieuwe gedaan, ik denk dat kan zijn dat de schijf als C-schijf wordt aangemeld en dan wordt er een boot.ini gezocht en een OS, die gaat niet werken in een pc met andere opbouw. Als je dit bericht krijgt in windhoos is het aan ander verhaal dan zou een format het inderdaat moeten oplossen, gewoon ff booten met de windows CD en formateren. Ook, de hd in de slave positie stekker van de kabel pluggen als de jumper op cable select staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...