anoniem Geplaatst: 9 september 2005 Delen Geplaatst: 9 september 2005 Hallo, Ik heb een Canon Ixus 50 met een standaard SD-kaart. Ik ben op zoek naar een (snelle) SD-kaart met meer opslagruimte. Ik zie veel verschillen in de snelheid; normaal, pro, ultra, high-speed, 133X en zo wel meer... Is er per SD-kaart een snelheidsverschil merkbaar voor mijn camera? Ik kan helaas nergens vinden wat de lees- en schrijfspecificaties van mijn Canon zijn. Bedankt, Gerrit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2005 Ik heb [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1021908]hier[/url] zo ongeveer dezelfde vraag gesteld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2005 Das waar ja...ik heb jou vraag gezien, maar het antwoord zegt me niet zo veel. Ik ben, net als jij, benieuwd of er nou echt een verschil in snelheid is. Of het verschil het prijsverschil waard is, is iets waar ik me later druk om maak..:0) Gerrit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2005 [quote:fcce57a3b8="julz67"]Das waar ja...ik heb jou vraag gezien, maar het antwoord zegt me niet zo veel. Ik ben, net als jij, benieuwd of er nou echt een verschil in snelheid is. Of het verschil het prijsverschil waard is, is iets waar ik me later druk om maak..:0) Gerrit[/quote:fcce57a3b8] Inderdaad een punt van twijfel: een snellere kaart levert immers enkel een snellere verwerking op als het gebruikte apparaat (en dan in het bijzonder de kaart 'controller') geschikt is voor meer snelheid. Ik kon over bepaalde kaart-lezers geen enkele informatie vinden op dit punt; kwestie van uitproberen dan. Het viel mij tegen, geen van de door mij gewenste kaart-lezers bereikte de kaart-snelheid. Ik ben blijven steken bij 5 MB/s, terwijl de kaart geschikt is voor 20 MB/s. Ik hoop voor je dat het bij Canon beter is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2005 Zoals ik in het andere topic al aangaf. Het snelheidsverschil merk ik wel met mijn Sony W1. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2005 Bedankt Jaap, Ik heb me ook wezenloos gezocht naar nuttige info omtrent de lees- en schrijfsnelheden van camera's. Maargoed... ik ga het uitproberen met een snellere kaart en ben benieuwd. Bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2005 Da's waar JBS...excuses. Zoals ik al zei, ik ga het proberen. Bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2005 de schrijfsnelheid is alleen boeiend bij meerdere opnames achter elkaar. de zo genoemde burstmode. je drukt je schiet knop in en deze houdt je vast met de juiste instelling in de camera maak je zo b.v 5 pics in 2 sec. jouw camera zal niet zon snelle snelheid hebben als b.v een spiegel reflex. het heeft dan ook geen zin om een hele snelle kaart te kopen omdat jouw camera b.v maar 5 beelden in 4 sec weg schrijft wat moet je dan met een kaart die 12 beelden in 4 sec schrijft. snap je. check dus eerst je camera boekje wat zijn max snelheid is en pas daar op aan Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen