anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Delen Geplaatst: 4 september 2005 Ik heb nu een 5.1 setje van creative (dtt 2200) Opeens doet mijn rechter voorspeaker het niet meer. De ingang ofzo is kapot, welke speaker ik er ook in doe er komt geen geluid meer, repareren zal wel te duur zijn en zinloos, dus dat wordt maar een nieuw setje, iemand tips? Ik draai vooral harde muziek (hardstyle, trance, hardtrance). Budget rond de 150 euro Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 [quote:2a5cdea44f="M@XXER"]Ik heb nu een 5.1 setje van creative (dtt 2200) Opeens doet mijn rechter voorspeaker het niet meer. De ingang ofzo is kapot, welke speaker ik er ook in doe er komt geen geluid meer, repareren zal wel te duur zijn en zinloos, dus dat wordt maar een nieuw setje, iemand tips? Ik draai vooral harde muziek (hardstyle, trance, hardtrance). Budget rond de 150 euro[/quote:2a5cdea44f] wat zullen je buren blij zijn dat de 5.1 set kapot is . :lol: :lol: . probeer de set eens op een andere pc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 Logitech Z5300 Veel vermogen, 5.1, en veel bass, wat dus leuk is voor trance/hardstyle etc :wink: Kijk wel of ie nog leverbaar is, want ik zie em zo snel niet in de tweakers pricewatch. Wat ik er van weet lag de prijs onder de €150, dus :) Edit: op de logitech website staat hij ook niet, waar dat ding is gebleven weet ik niet, want het was nogal een ownage set, best populair. (200+ watt vermogen :P) Er staat alleen een X530 en X620 ofzow, 5.1 en 6.1, beide 71.2 watt vermogen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 De Creative I-Trigue 5600 is wel het beluisteren waard ... http://www.obcs.nl//redir.cgi?page=index2.html&what=ice.cgi&by=ice.cgi?a_ssrp=1&d_word=Creative%20Labs%2051MF4055AA [img:5d86264157]http://www.icecat.biz/img/norm/high/127285-794.jpg[/img:5d86264157] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 Hoe "pleert" dit ding vergeleken met een Logitech Z2300/5300 ? Gaat het even hard, omdat deze maar 24 watt RMS heeft (Logitech is wel lager dan de specs, maar toch wel meer dan 24 watt dacht ik) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 [quote:7ac7cadb0d="NoepZor"]Logitech Z5300 Veel vermogen, 5.1, en veel bass, wat dus leuk is voor trance/hardstyle etc :wink: Kijk wel of ie nog leverbaar is, want ik zie em zo snel niet in de tweakers pricewatch. Wat ik er van weet lag de prijs onder de €150, dus :) Edit: op de logitech website staat hij ook niet, waar dat ding is gebleven weet ik niet, want het was nogal een ownage set, best populair. (200+ watt vermogen :P) Er staat alleen een X530 en X620 ofzow, 5.1 en 6.1, beide 71.2 watt vermogen...[/quote:7ac7cadb0d] [img:7ac7cadb0d]http://images-eu.amazon.com/images/P/B0000X2D2K.08.LZZZZZZZ.jpg[/img:7ac7cadb0d] Heeft deze 100 watt subwoofer? De rest heeft altijd maar 30 ofzo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 Als je genoeg hebt aan 2.1 kun je nog naar de Z2300 kijken, 117 decibel, en lekker veel bass, goed voor een stevige portie hardstyle/trance watdanook ;) (Noepie is nu lekker Hardbass 6 aan het luisteren ;) (wel met headset)) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 [quote:5c1c23feb4="NoepZor"]Hoe "pleert" dit ding vergeleken met een Logitech Z2300/5300 ?[/quote:5c1c23feb4]Een vette bass creeëren is geen kunst met een redelijke subwoofer. Maar om het laag zo goed mogelijk in balans te hebben met het midden en hoog heb je ook kwalitatief goede satellieten en een uitgebalanceerde filtering nodig. Maar als het bij Hardstyle toch alleen maar om het (resonerende) gebonk gaat en niet om de rest, kun je idd. beter gaan voor de grootste baskast ... :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 [quote:125b86ced5="M@XXER"]Ik heb nu een 5.1 setje van creative (dtt 2200) Opeens doet mijn rechter voorspeaker het niet meer. De ingang ofzo is kapot, welke speaker ik er ook in doe er komt geen geluid meer, repareren zal wel te duur zijn en zinloos, dus dat wordt maar een nieuw setje, iemand tips? Ik draai vooral harde muziek (hardstyle, trance, hardtrance). Budget rond de 150 euro[/quote:125b86ced5] Hoi, Ik zou eerst even naar de geluidskaart zelf kijken, als daar een kanaal niet meer werkt, helpen nieuwe speakers ook niet, dus wat hier al is vermeld, probeer het eens op een andere computer.succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2005 [quote:de4cd7964d="Obi-wan-kenobi"][quote:de4cd7964d="NoepZor"]Hoe "pleert" dit ding vergeleken met een Logitech Z2300/5300 ?[/quote:de4cd7964d]Een vette bass creeëren is geen kunst met een redelijke subwoofer. Maar om het laag zo goed mogelijk in balans te hebben met het midden en hoog heb je ook kwalitatief goede satellieten en een uitgebalanceerde filtering nodig. Maar als het bij Hardstyle toch alleen maar om het (resonerende) gebonk gaat en niet om de rest, kun je idd. beter gaan voor de grootste baskast ... :roll:[/quote:de4cd7964d] Ok dat snap ik, maar hoe presteert die sub, en dan ook in combinatie met de sattelieten ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2005 De z5300 is uit productie genomen. Ik dacht dat de opvolger een z5300e ofzo was, maar die kan ik zo snel ook niet vinden. Is idd wel een geweldig setje voor de pc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2005 [quote:2cabb00a31="NoepZor"][quote:2cabb00a31="Obi-wan-kenobi"][quote:2cabb00a31="NoepZor"]Hoe "pleert" dit ding vergeleken met een Logitech Z2300/5300 ?[/quote:2cabb00a31]Een vette bass creeëren is geen kunst met een redelijke subwoofer. Maar om het laag zo goed mogelijk in balans te hebben met het midden en hoog heb je ook kwalitatief goede satellieten en een uitgebalanceerde filtering nodig. Maar als het bij Hardstyle toch alleen maar om het (resonerende) gebonk gaat en niet om de rest, kun je idd. beter gaan voor de grootste baskast ... :roll:[/quote:2cabb00a31] Ok dat snap ik, maar hoe presteert die sub, en dan ook in combinatie met de sattelieten ?[/quote:2cabb00a31] die zijn echt nix, die sattelieten hebben 3 speakertjes van 3cm ofzo daar kan tog nooit goede hoge en midden tonen uit komen, zelf heb ik de logitech Z-2300 en daar komt heel mooi geluid uit vooral het hoog is erg mooi voor pc speakertjes, aleen vind ik de bas soms iets te bonkerig maarja als ik jouw muziek smaak zie dan zal jij daar geen last van hebben :P ik vind het echt een aanrader. Groetjes, jordi Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2005 Die I-Trigue zou ik zeker eerst gaan beluisteren. De 2.1 versie (ik dacht I-Trigue 3300) klonk waardeloos namelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2005 Maar hoe zit het nou met het verschil tussen een duur 2.1 set een goedkoper 5.1 set. De Creative I-Trigue 5600 Ziet er namelijk strak uit, 5 boxen en een goede prijs. Maar als je die vergelijkt met de Logitech Z-2300 dan zou de 2300 harder en mooier geluid moeten produceren omdat je hier maar 2 boxen krijgt of werkt dat niet zo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2005 oja is het goed te merken als ik een aparte geluidskaart koop? Ik heb nu gewoon een onboard kaart (ik heb een aldi pc) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2005 Ik heb ook zitten twijfelen tussen een goedkoop 5.1 setje of een beter 2.1 setje, en ben blij dat ik voor dit 2.1 setje heb gekozen want je mist niet tonen zoals je wel hebt met de wat goedkopere sets hebt die missen vooral hoge tonen en het laag vervormt op hoog volume. En over die geluidskaart, ja het geluid gaat er wel op vooruit maar hoe groot het verschil is hangt ook af van de kwaliteit van de onboard geluidskaart. alweer 200ste bericht 8) Groetjes, Jordi Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2005 En hoe audiofiel je bent, als het je niet zo gek veel uitmaakt dan kun je net zo goed de onboard blijven gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2005 [quote:099b46c020="NoepZor"]En hoe audiofiel je bent, als het je niet zo gek veel uitmaakt dan kun je net zo goed de onboard blijven gebruiken.[/quote:099b46c020] Maar dan is het ook zonden om zo'n set van 125€ te kopen :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2005 Hoeveel kost een beetje geluidskaart dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2005 10 Creative SoundBlaster Audigy 2 Value € 39,- 34 Creative Soundblaster Audigy 2 ZS € 58,- Dit moet je wel aanhouden als richtprijs. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen