Ga naar inhoud

Vraagtekens Apparaatbeheer?

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik heb zojuist XP opnieuw geinstalleerd en nu blijken er opeens wat vraagtekens te staan in apparaatbeheer. Ik heb geen idee hoe ik dit op kan lossen :( Hieronder een screenshot: [img:b7a10eda6d]http://img.photobucket.com/albums/v285/DeLaSonny/apparatbeheer.jpg[/img:b7a10eda6d] Weet iemand wat ik hiertegen moet doen?!? Thnx!!!
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je zult voor deze apparaten nog drivers moeten installeren. Je hebt waarschijnlijk bij aanschaf van je PC CD's gekregen met drivers. Zoek o.a. naar drivers voor je geluidskaart (al dan niet op je moederbord), netwerkkaart en RAID controller. Heb je geen CD's met drivers? Gebruik dan [url=http://www.majorgeeks.com/download4181.html]Everest[/url] om er achter te komen om wat voor hardware het gaat.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie! Ik kom er nu alleen totaal niet meer uit :( Ik heb mn K8V series motherboard cd gevonden (VIA K8T800 chipset series supprt cd V65.08 ) en hierop stonden de volgende punten: [img:453762f4f9]http://img.photobucket.com/albums/v285/DeLaSonny/mobocd.jpg[/img:453762f4f9] Al die punten heb ik doorlopen, maar nog steeds blijven er 2 vraagtekens over, namelijk de volgende: [img:453762f4f9]http://img.photobucket.com/albums/v285/DeLaSonny/everest1.jpg[/img:453762f4f9] En in Everest staat dit: [img:453762f4f9]http://img.photobucket.com/albums/v285/DeLaSonny/everest.jpg[/img:453762f4f9] Hoe krijg ik die laatste twee rot vraagtekens weg? Bedankt!!
Link naar reactie
Wat ik in het algemeen doe is om de probleem apparaten uit Apparaatbeheer te verwijderen voordat ik nieuwe drivers ga installeren. Soms is een herstart nodig om de hardware correct te laten herkennen. Die multimedia controller hoort waarschijnlijk bij de geluidskaart. Werkt die geluidskaart? Heb je een moederbord met 2 netwerkkaarten (de term K8V series is iets te algemeen). Het kan zijn dat je een heel andere driver nodig hebt. Bij de Firewire zie ik een kruisje, heb je die hardware uitgeschakeld? Of is er wat anders fout gegaan?
Link naar reactie
Die geluidskaart werkt. Zojuist muziek afgespeeld op een 5.1 setje en de geluis is prima...Of hoefteen geluidskaart dan nog niet te werken? Geen idee of ik een mobo heb met 2 netwerkkaarten, kan ik dat ook met everest checken? Dan maak ik er ook wel ff een screenshot van. Ik weet begot niet wat ik nu moet doen? Want waar staat die "Multimediacontroller" en Netwerkcontroller" voor? Hoe krijg ik dit weg? Bedankt! PS. Ik kan het niet verhelpen met die moederbord cdrom?Misschien dat ik iets niet goed had gedaan ofzo...
Link naar reactie
[quote:6f20c5501a="Sonny01"]Ik heb zojuist XP opnieuw geinstalleerd en nu blijken er opeens wat vraagtekens te staan in apparaatbeheer. [/quote:6f20c5501a] Op die AMD Athlon 64 3400+ pc die in je onderschrift staat? Bedoel je de 32 bit versie van XP, of de nieuwere Windows XP Professional x64? Heb je al gechecked of er drivers beschikbaar zijn via Windows Update? En waren die vraagtekens er dan niet voor die herinstallatie van XP? [quote:6f20c5501a="Sonny01"]Die geluidskaart werkt. Zojuist muziek afgespeeld op een 5.1 setje en de geluis is prima...Of hoefteen geluidskaart dan nog niet te werken? [/quote:6f20c5501a] Dan werkt 1 geluidskaart. Heb je dan wellicht 2 geluidskaarten in die pc? Bijvoorbeeld een PCI- en een onboard geluidskaart. Als die PCI geluidskaart werkt, zou je de onboard geluidskaart in de BIOS kunnen disablen. Of zit er in die pc een tv-kaart? De netwerkcontroller is neem ik aan een onboard netwerkkaart. Die drivers zouden op die moederbord cd moeten staan.
Link naar reactie
[quote:e5112d98a9]Op die AMD Athlon 64 3400+ pc die in je onderschrift staat? Bedoel je de 32 bit versie van XP, of de nieuwere Windows XP Professional x64? Heb je al gechecked of er drivers beschikbaar zijn via Windows Update? En waren die vraagtekens er dan niet voor die herinstallatie van XP? [/quote:e5112d98a9] De 32-bit versie van XP inderdaad. Windows update zou ik toch niet nodig hoeven hebben? De vraagtekens stonden er niet voor de herinstallatie. Voor deze herinstallatie kocht ik de pc kant en klaar bij shop....Geen vraagtekens in apparaatbeheer gezien destijds... [quote:e5112d98a9]Dan werkt 1 geluidskaart. Heb je dan wellicht 2 geluidskaarten in die pc? Bijvoorbeeld een PCI- en een onboard geluidskaart. Als die PCI geluidskaart werkt, zou je de onboard geluidskaart in de BIOS kunnen disablen. Of zit er in die pc een tv-kaart? De netwerkcontroller is neem ik aan een onboard netwerkkaart. Die drivers zouden op die moederbord cd moeten staan.[/quote:e5112d98a9] 2 geluidskaarten in mn pc? :-? Volgens mij niet. Ik heb geen idee hoe ik dat zou kunnen checken. Kan dat ook met everest? Ik heb in ieder geval gewoon geluid, het klinkt net als voor de herinstallatie. Heb ook geen idee of er een tv kaart in PC zit :-? . Hoop dat jullie hier wat mee kunnen... Bedankt!
Link naar reactie
Heb je de drivers ook 1-voor-1 geinstalleerd? Na verwijdering van de probleem hardware uit Apparaatbeheer, na een herstart van de computer? Verwijderen of herstarten hoeft niet altijd, maar soms blijkt het de oplossing. Wat ik zelf wel een keer heb meegemaakt is dat een moederbord uit een bepaalde serie iets andere hardware bleek te hebben. Alleen, zover ik kan zien, is je netwerkkaart correct geinstalleerd, dus geen probleem. Je geluidskaart werkt, en dus vermoedelijk correct geinstalleerd en dus geen probleem. Wat ik ook ziet is dat je Realtek Alc655 geluidskaart hebt. Dat is 5.1, en dus alweer wat ouder dan de huidige versie. Wanneer je moederbord 2 netwerkkaarten heeft, dan kan je dat zien aan de achterzijde: er zijn dat twee connectors om een UTP kabel te plaatsen. De foutmeling blijft verwarrend wanneer er slechts 1 netwerkkaart aanwezig zou zijn. Een multimedia controller associeer ik toch wel met een geluidskaart. Vandaag zelf nog gezien bij een Alc650 onboard geluidskaart: van multimedia controller naar AC-97 ... Het exacte type van het moederbord staat vaak ergens op het moederbord zelf. Misschien dat Everest het ook wel weergeeft.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nou, ik houd helaas nog steeds 2 vraagtekens over, het zijn de volgende. Misschien dat jullie hier meer mee kunnen: [img:1be9a75647]http://img.photobucket.com/albums/v285/DeLaSonny/net.jpg[/img:1be9a75647] [img:1be9a75647]http://img.photobucket.com/albums/v285/DeLaSonny/multi.jpg[/img:1be9a75647] Ik hoop dat jullie na het zien hiervan weten wat ik psies moet doen... :cry: Bedankt!
Link naar reactie
Ik zie "pci" "sleuf 1" en "sleuf 4" staan. Je zou ook eens kunnen kijken wat daar precies in zit? Overigens zou ik beginnen die twee onbekende dingen in apparatenbeheer te verwijderen, dan de chipset drivers installeren (via hyperion drivers / 4-in-1). En dan de drivers voor de kaarten, als ze daarna nog niet herkend worden. Na installatie van de chipset drivers zou ik minstens twee keer opnieuw opstarten.
Link naar reactie
wacht eens. is dat een K8V SE Deluxe mobo met een VIA K8T800 chipset? dan heb ik hetzelfde mobo, en ook hetzelfde probleem gehad. Bij mij hielp het om alles van ASUS te verwijderen, reboot, cdrom met drivers dr weer in, en ze dan een voor een langsgaan. Als het goed is (was bij mij zo) duurt het even voordat hij de installer van de Marvell yukon networkcard (zo heet ie bij mij) laad. Ik dacht dat ie niet werkte en ging verder, maar later na wat keren proberen deed hij het wel!!.
Link naar reactie
[quote:1d6dab4d6d="tinus89"]wacht eens. is dat een K8V SE Deluxe mobo met een VIA K8T800 chipset? dan heb ik hetzelfde mobo, en ook hetzelfde probleem gehad. Bij mij hielp het om alles van ASUS te verwijderen, reboot, cdrom met drivers dr weer in, en ze dan een voor een langsgaan. Als het goed is (was bij mij zo) duurt het even voordat hij de installer van de Marvell yukon networkcard (zo heet ie bij mij) laad. Ik dacht dat ie niet werkte en ging verder, maar later na wat keren proberen deed hij het wel!!.[/quote:1d6dab4d6d] ik heb zelf een P5GD1 van asus en dit probleem nog niet met de netwerkcontroller maar wel met de USB controller gehad, dat van de netwerkcontroller moet opgelost zijn met de driver idd, te downloaden op de ASUS site
Link naar reactie
De melding van Sander heb ik ook op mijn ASUS bord: een vraagteken bij de USB controller. Maar mijn USB poorten werken probleemloos, dus die vreemde melding heb ik genegeerd. Als alles wat je nodig hebt, correct werkt, dan is dat vraagteken toch niet zo belangrijk? Het is handig om problemen te detecteren, maar als alles werkt... PaulusP
Link naar reactie
[quote:92a07ce0b5="PaulusP"]Als alles wat je nodig hebt, correct werkt, dan is dat vraagteken toch niet zo belangrijk?[/quote:92a07ce0b5]Nee op zich niet. Alleen dan wil ik wel heel graag weten waarom dat dat vraagteken er staat. Dat van die PCI-sleuf is misschien uit te zoeken als er ook een kaart in zit. En anders Everest of Aida32 gebruiken om uit te zoeken wat er volgens hen in zit.
Link naar reactie
[quote:a73fd67b0a]Ik zie "pci" "sleuf 1" en "sleuf 4" staan. Je zou ook eens kunnen kijken wat daar precies in zit? Overigens zou ik beginnen die twee onbekende dingen in apparatenbeheer te verwijderen, dan de chipset drivers installeren (via hyperion drivers / 4-in-1). En dan de drivers voor de kaarten, als ze daarna nog niet herkend worden. Na installatie van de chipset drivers zou ik minstens twee keer opnieuw opstarten. [/quote:a73fd67b0a] Ja, ik snap er weinig van als ik de kast openmaak, dat heeft dus niet veel zin helaas :cry: Hoe kan ik ze uit apparaatbeheer verwijderen? Als ik rechtsklik op een vraagteken kan ik oa kiezen uit 'Uitschakelen' en 'Installatie ongedaan maken'. Welke moet ik kiezen? Waar kan ik die chipsetdrivers vandaan halen? Heb ik die op mn mobo cdrom staan (zie mn foto 2e post)?? En die drivers van mn kaarten?? [quote:a73fd67b0a]wacht eens. is dat een K8V SE Deluxe mobo met een VIA K8T800 chipset? dan heb ik hetzelfde mobo, en ook hetzelfde probleem gehad. Bij mij hielp het om alles van ASUS te verwijderen, reboot, cdrom met drivers dr weer in, en ze dan een voor een langsgaan. Als het goed is (was bij mij zo) duurt het even voordat hij de installer van de Marvell yukon networkcard (zo heet ie bij mij) laad. Ik dacht dat ie niet werkte en ging verder, maar later na wat keren proberen deed hij het wel!!.[/quote:a73fd67b0a] Nee ik heb de volgende mobo (uit Everest) : Moederbordnaam: Asus K8V-F (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN) Chipset: VIA VT8383 Apollo K8T800, AMD Hammer Hier zijn alle specificaties van mn mobo te vinden (als dit hem echt is), ikzelf snap er geen hol van, misschien dat jullie hieruit kunnen aflezen hoe ik die vraagtekens wegkrijg...Zie deze link dus: http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=236&l1=3&l2=14&l3=67 Ik hoop echt dat jullie nu psies weten wat ik moet doen... :-? Bedankt!!
Link naar reactie
Met de informatie die je geeft, kan ik je niet verder helpen. De term PCI sleuf duidt meestal op een uitbreidingskaart. Wil je hulp van ons dan helpt misschien een foto van de achterkant van je computer, in het bijzonder daar waar de uitbreidingskaarten zitten. Wanneer er geen uitbreidingskaarten inzitten, en dat kan zelf goed zien, dan is de sleuf gekoppeld aan hardware op het moederbord. De handleiding van het moederbord geeft misschien enige informatie (meestal niet). Installatie ongedaan maken is een goede manier om de drivers te verwijderen. Uitschakelen, maakt de hardware onzichtbaar. Dat helpt je ook niet verder. Je komt er dan misschien wel achter of je die probleem hardware wel echt nodig hebt. Een andere manier van verwijderen is het item te selecteren met (bv de muis) en dan op de Delete toets te drukken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...