anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Delen Geplaatst: 1 september 2005 Ik zit een beetje rond te kijken naar verschillende laptops maar wat is nou goed want ik heb er totaal geen verstand van. Het gaat nog even niet direct om een budget, maar wat de verschillen over het algemeen zijn. Zo zijn er een berg merken; dell, acer, hp enz. Wat is nou over het algemeen een goed merk (mochten er echt verschillen tussen zitten) ? En hoe zit het eigenlijk met de snelheid van de processor, want de aanduidingen en processorsoorten zijn anders dan bij pc's, is er iets van een vergelijk te maken van die laptopprocessor en snelheid is te vergelijken met een 3 GHz desktop pc ? Ik hoop dat jullie mij een grofweg kunnen vertellen hoe het zit dan heb ik tenminste een beetje een idee waar ik eigenlijk naar kijk. Misschien heeft iemand ook nog wat tips, die zijn natuurlijk altijd welkom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 Zoek is een beetje rond op het forum, er gaan verschillende recente topics rond over de aanschaf van een laptop. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 over het algemeen zijn alle merken laptops wel goed. Je doelt denk ik op een pentium m, van bijvoorbeeld 1.6 ghz. Deze is vergelijkbaar met een P4 3,0ghz 8) 1. wat wil je met je laptop gaan doen? 2. wat is je budget? 3. heb je een voorkeur ergens voor? Dan knutselen wij (=het forum) wel een prima lappie voor je in elkaar (als je dat wilt :roll: :P ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 Houdt ook rekening met het feit dat een laptop een stuk lastiger is uit te breiden. Geheugen kan nog wel maar is beperkt. Harde schijf kan je altijd nog extern aansluiten. Processor is later niet uit te breiden en videokaart ook niet. Ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van de [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/116564]Acer 5024WLMi[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 Het gaat mij vooral om de algemene info wat betreft de verschillende processoren en snelheden e.d. want daar snap ik bij laptops dus niets van, maargoed misschien krijg ik ook wel een beetje een idee als ik mijn wensen noem. Het komt erop neer dat het een laptop is voor mijn studie, dus vooral tekstverwerken en internetten, maar ik wil ook weer geen laptop die daar speciaal voor gemaakt is, maar toch ietsie meer. Dat heeft weer te maken met wat tomvdlee zei, ze zijn moeilijk uit te breiden dus wil ik wel wat beteren prestaties zodat de laptop lang mee kan, ook mocht ik er in de toekomst toch iets meer mee willen dan alleen tekstverwerken. Het moet wel een snelle laptop zijn, maar dan komt natuurlijk het budget om de hoek kijken. In eerste instantie zat ik toch te denken aan een bedrag van max 800,- Wat wil ik er zeker in hebben, zowel draadloos netwerk als met een kabel. Een accu die lang mee gaat, het werkgeheugen komt denk ik op min 512 mb. Verder geen lawaaierige fan die constand draait. Dat is zobeetje wat ik nu kan bedenken, mocht er nog meer belangrijk zijn qua eisen dan hoor ik het wel. Alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 [quote:abb02f5d72="SkyWarrior"]Het gaat mij vooral om de algemene info wat betreft de verschillende processoren en snelheden e.d. want daar snap ik bij laptops dus niets van, maargoed misschien krijg ik ook wel een beetje een idee als ik mijn wensen noem. Het komt erop neer dat het een laptop is voor mijn studie, dus vooral tekstverwerken en internetten, maar ik wil ook weer geen laptop die daar speciaal voor gemaakt is, maar toch ietsie meer. Dat heeft weer te maken met wat tomvdlee zei, ze zijn moeilijk uit te breiden dus wil ik wel wat beteren prestaties zodat de laptop lang mee kan, ook mocht ik er in de toekomst toch iets meer mee willen dan alleen tekstverwerken. Het moet wel een snelle laptop zijn, maar dan komt natuurlijk het budget om de hoek kijken. In eerste instantie zat ik toch te denken aan een bedrag van max 800,- Wat wil ik er zeker in hebben, zowel draadloos netwerk als met een kabel. Een accu die lang mee gaat, het werkgeheugen komt denk ik op min 512 mb. Verder geen lawaaierige fan die constand draait. Dat is zobeetje wat ik nu kan bedenken, mocht er nog meer belangrijk zijn qua eisen dan hoor ik het wel. Alvast bedankt[/quote:abb02f5d72] Als je een accu wil hebben die lang mee gaat dan zou ik een Pentium M of Turion processor nemen. De Acer die ik noemde heeft een Turion, alleen die is net boven budget. Draadloos netwerk en netwerk met draad zit bijna op elke laptop wel. Ik dacht dat een Pentium M 1.6 vergelijkbaar was met een P4 op 3Ghz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 Lees dit eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1020323/last Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2005 [quote:276fa808a9="andre@home"]Lees dit eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1020323/last[/quote:276fa808a9] Is interessant als achtergrond info maar het stuk is van januari en dus alweer wat verouderd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2005 Ja idd wel leuke info alleen ook wat meer gebaseerd op een groter budget. [quote:644bc0f104]Als je een accu wil hebben die lang mee gaat dan zou ik een Pentium M of Turion processor nemen[/quote:644bc0f104]De laptops die ik toch nu toe heb gezien in mijn budget hebben meestal een centurion M processor, verbruiken deze dan meer stroom van de pentium M, en zitter daar nog andere belangrijke verschillen tussen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2005 [quote:04da6c2fc2="SkyWarrior"]centurion M processor[/quote:04da6c2fc2] ???? Bedoel je Centrino? dat is heel wat anders. [quote:04da6c2fc2]centrino is een Pentium M processor met bepaalde chipset[/quote:04da6c2fc2] Waarom zoeken mensen nooit? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2005 omdat het gemakkelijker is dat anderen het voor je doen... :evil: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen