Ga naar inhoud

Voeding zonder moederbord?


Aanbevolen berichten

Ik had een probleem met mijn externe harde schijf: mijn stroomadaptor was bijeengesmolten... Op de adaptor stond een mooi tekeningetje van welke voltage er juist op welke pinnetjes zat, 5V en 12V en GND. Dit is hetzelfde als een harde schijf in de computer. Dus ik ben een oude voeding gaan opgraven en heb de juiste draadjes verbonden met de stekker. Werkt allemaal perfect, op één ding na, ik kan de voeding niet opzetten als ik er geen moederbord aanhang. Kent iemand de mogelijk om een oude computervoeding (zo eentje die je nog manueel met een knop moet afzetten) kan laten draaien zonder moederbord? Groetjes Hansje
Link naar reactie
Dit is de aansluiting waar ik het over heb: [b:1a4e7856f4]Motherboard power connector[/b:1a4e7856f4] Standard AT-style motherboard gets power from the power supply through 12 pin power connector which is typically built from two 6 pin parts. The power connector has four different voltages available. The positive +5V power has lots of current available (typically over 10A), +12V has few amperes. The negative power supplies can supply typically quite limited power (-12V few hundred mA and -5 even less). 1. Power Good (output from PS which tells that output voltages are OK) 2. +5Vdc 3. +12Vdc 4. -12Vdc 5. Ground 6. Ground 7. Ground 8. Ground 9. -5Vdc 10. +5Vdc 11. +5Vdc 12. +5Vdc groetjes Hansje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...