anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Delen Geplaatst: 1 september 2005 Ik heb net een harde schijf gekocht om in mijn pc te steken bij mijn andere 2. Nu heb ik 2 ATA 160GB HDD en 1 SATA 120GB zitten. 1 hdd van die ata is van seagate, de andere 2 zijn van maxtor. Wanneer ik die van seagate wil aansluiten, detecteert mijn windows deze niet. Op de seagate hdd moet er geen jumper insteeken, omdat het dan slave is. Op mijn maxtor 160GB staat de jumper op master. Die van SATA moet ik niets van aantrekken :-D Waar zou het probleem kunnen zijn? Het gebruik van 2 verschillende hdd ook al zijn ze even groot? Mss dat iemand van jullie mij kan helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 heeft maxtor ook geen Master/Slave jumper ? Is de IDE kabel (pin1) goed aangesloten ? Check of alles in het BIOS nog steeds goed staat ? ALs je alleen de Seagate aanlsuit, kan het BIOS hem detecteren ? Je kan uiteindelijk ook Cable Select proberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 [quote:b9e35a084f="Bosje"]heeft maxtor ook geen Master/Slave jumper ? Is de IDE kabel (pin1) goed aangesloten ? Check of alles in het BIOS nog steeds goed staat ? ALs je alleen de Seagate aanlsuit, kan het BIOS hem detecteren ? Je kan uiteindelijk ook Cable Select proberen[/quote:b9e35a084f] Alles is goed aangesloten, in mijn bios detecteert hij alles normaal. Ik zal eens proberen met Cable select en dat programma van seagate zelf. Kan dat geen problemen geven, dat mijn dvd, dvd-rw op ide 2 is aangesloten, en mijn hdd's op ide 1? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 op zichzelf hoeft het geen probleem te zijn. De meeste (ik in elk geval) sluit de boel als volgt aan. Hardisk1 als Master (c-schijf) DVD-rom als Slave Op de tweede IDE copntroller. DVD-brander als Master Harddisk2 als Slave. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 Word hij in apperaatbeheer wel herkend? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 Heb je wel partities aangemaakt en de schijf geformatteerd? Zo niet, dan komt de schijf nog niet in deze computer, puur omdat windows er nog niks mee kan. Ga dan naar schijfbeheer (rechtermuis deze computer > beheren; en dan links kiezen voor schijfbeheer) en maak een of meerdere partities aan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen