Ga naar inhoud

aansluiten nieuwe hdd probleem

Aanbevolen berichten

Ik heb net een harde schijf gekocht om in mijn pc te steken bij mijn andere 2. Nu heb ik 2 ATA 160GB HDD en 1 SATA 120GB zitten. 1 hdd van die ata is van seagate, de andere 2 zijn van maxtor. Wanneer ik die van seagate wil aansluiten, detecteert mijn windows deze niet. Op de seagate hdd moet er geen jumper insteeken, omdat het dan slave is. Op mijn maxtor 160GB staat de jumper op master. Die van SATA moet ik niets van aantrekken :-D Waar zou het probleem kunnen zijn? Het gebruik van 2 verschillende hdd ook al zijn ze even groot? Mss dat iemand van jullie mij kan helpen.
Link naar reactie
[quote:b9e35a084f="Bosje"]heeft maxtor ook geen Master/Slave jumper ? Is de IDE kabel (pin1) goed aangesloten ? Check of alles in het BIOS nog steeds goed staat ? ALs je alleen de Seagate aanlsuit, kan het BIOS hem detecteren ? Je kan uiteindelijk ook Cable Select proberen[/quote:b9e35a084f] Alles is goed aangesloten, in mijn bios detecteert hij alles normaal. Ik zal eens proberen met Cable select en dat programma van seagate zelf. Kan dat geen problemen geven, dat mijn dvd, dvd-rw op ide 2 is aangesloten, en mijn hdd's op ide 1?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...