anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 Hallo, Een practische vraag: Ik wil een desktop computer op zijn kant zetten om hem in een kast te kunnen plaatsen waar normaliter een tower in hoort. Men heeft mij verteld dat dit op zich geen bezwaar is, mits de CD-spelerlade is uitgerust met kleine nokjes, die de CD op zijn plek houden, zodat deze er niet uit valt als de PC op de zijn kant staat. Dat de CD dan verticaal moet worden geladen is geen bezwaar. Klopt deze bewering? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 Klopt, vaak gaat het gewoon goed als de drive niet met deze nokjes is uitgerust maar er komt een keer dat de cd vast komt te zitten in de drive. Ik zou het dus alleen doen als er ook echt van die nokjes zitten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 Hallo, De CD-speler is uitgerust met die nokjes, dus dat gaat geen probleem opleveren. Ik neem overigens aan dat de harde schijf ook geen problemen heeft met het verticaal draaien? Misschien klinkt het allemaal wat nodeloos moeilijk, maar ik heb deze PC van iemand overgenomen ter vervanging van een een gecrashte PC in mijn thuisnetwerk die gebruikt werd door mijn zoon. Die zat dus ineens zonder en toevallig liep ik toen tegen deze computer aan, maar omdat dat geen tower is wordt het dus even behelpen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 [quote:b11a4b52df]Ik neem overigens aan dat de harde schijf ook geen problemen heeft met het verticaal draaien? [/quote:b11a4b52df] Nee, dat is geen probleem. Je moet niet aan de harde schijf komen als die bezig is, maar als hij eenmaal stevig hangt/staat maakt het niet uit in welke richting dit is. Kortom: geen probleem! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 Een harde schijf kan je beter gewoon recht plaatsen. Vaak is dat niet goed voor ze. Tenzij een harddisk al ze hele leven schuin draait, dan maakt het zover ik weet niks uit, maar dan zou ik hem nog steeds recht neer zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 [quote:876eee267b="evisu"]Een harde schijf kan je beter gewoon recht plaatsen. Vaak is dat niet goed voor ze.[/quote:876eee267b]Dit maakt niks uit, er zijn legio kasten waarbij de drives ook schuin geplaatst zijn.. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 [quote:85e9ac456e="jayday"][quote:85e9ac456e="evisu"]Een harde schijf kan je beter gewoon recht plaatsen. Vaak is dat niet goed voor ze.[/quote:85e9ac456e]Dit maakt niks uit, er zijn legio kasten waarbij de drives ook schuin geplaatst zijn.. :wink:[/quote:85e9ac456e] Ik kan niet uit zijn post uitmaken, dan zijn kast dit ook en kan en of hij dit ook doet ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 Op ons bedrijf staan 40.000 desktop computers op zijn kant. Lijkt me dus geen probleem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 [quote:307d230389]Tenzij een harddisk al ze hele leven schuin draait, dan maakt het zover ik weet niks uit[/quote:307d230389] Nu spreek je jezelf tegen. Als het een heel leven lang wel kan, kan het natuurlijk ook na een jaar recht gehangen te hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 Volgens mij heeft et te maken met de inslijting van de lagers op een bepaalde stand. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 Precies wat Noobz0r zegt. Een schijf slijt, als die plots op ze kant staat, slijt die anders, want niet helemaal goed voor hem is. Hij zal er echt niet zomaar mee stoppen, maar echt gezond is het niet, en mochten er problemen komen dan weet je waar het door komt ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen