anoniem Geplaatst: 28 augustus 2005 Delen Geplaatst: 28 augustus 2005 Beste forummers, Ik bouw computers en ik vind dat ik een mooie computer bied voor een leuke prijs. Echter wil de verkoop niet zo lukken. Een advertentie op Marktplaats is 2000 keer bekeken maar geen response. Als ik mijn bouwwerk vergelijk met bijvoorbeeld een Dell of een Compaq dan vind ik mijn computer een klasse beter en beter toegespitst op een vervanging van een bestaand systeem. Wat ik wil is het volgende: keiharde kritiek op mijn bouwwerk zodat ik het product kan verbeteren. Het is te vinden op www.marotick.nl Bedankt vast. Jack Marotick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 Je doet wel een beetje overdreven over de allerbeste kwaliteit. Wat ik me afvraag is wat voor videokaart dat is, het lijkt twee kaarten met TC maar volgens mij kun je niet twee Geforce 6200TC kaarten in SLI hebben. Er staat trouwens ook nergens wat voor garantie het is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 Ik geloof niet dat mensen als basis systeem een 3700+ willen. Zoiets kan je beter tot een game systeem benoemen... Echter nog een vraagje. Heb je nou echt een bedrijfje of verkoop je bij je huis. Als mensen een nieuwe pc willen dat ze dit ten slotte in een winkel. Een n00bs willen toch alleen systemen van de grote merken (Dell, HP,Compaq, Fujitsu-Siemens). Zo zal ijn vader nooit een Aldi pc kopen, ook nu heeft hij een Hp. Als laatste. Als je op de fanatiekelingen mikt heb je het mis. De meesten willen alles als zelf bouwen. PS Je praat over kwaliteit en op de homepage staan twee Sweex kasten :-? // He, ik ben Senior :roll: 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 marktplaats is niet echt de plek voor de verkoop van nieuwe systemen. mijn advies zou zijn: richt je op de lokale markt, adverteer in huis-aan-huisbladen en laat vooral weten dat je goed bent in computerhúlp. heb je dan een naam gekregen dan gaat men ook wel bij je kopen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 [quote:1b1c2bb5f3="marotick"]Beste forummers, Ik bouw computers en ik vind dat ik een mooie computer bied voor een leuke prijs. Echter wil de verkoop niet zo lukken. Een advertentie op Marktplaats is 2000 keer bekeken maar geen response. Als ik mijn bouwwerk vergelijk met bijvoorbeeld een Dell of een Compaq dan vind ik mijn computer een klasse beter en beter toegespitst op een vervanging van een bestaand systeem. Wat ik wil is het volgende: keiharde kritiek op mijn bouwwerk zodat ik het product kan verbeteren. Het is te vinden op www.marotick.nl Bedankt vast. Jack Marotick[/quote:1b1c2bb5f3] Ik ben je advertentie ook tegen gekomen toen ik voor men zus z'n computer aan het zoeken was. Allereerst moet je eigenlijk het verkopen als laatst hebben, maak een verniewde website zonder die test wat er strakker en professioneler uitziet. Ook moet je beginnen met garantie en niet gelijk "900 euro!!! een nieuwe PC!!!!" die advertenties sla ik altijd in 1 keer over.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 wat moet iemand met een basisipc met een 3700 en kutvideo (heb je dus niks aan die combi) en 320 GB hdd? Als ik een basispc zou maken zou die er zo ong. uitzien: 3000+ onboard video 80GB hdd evt uit te breiden tot sneller/groter. Wel zou ik idd zorgen voor kwaliteit (dus geen sweex/qtec) en goede garantie. Verder zou ik dan de prijs ONDERAAN neerzetten. Mensen kijken eerst wat het kost en dan wat het is, nederlanders helemaal, dus als de prijs onderaan staat, hebben ze dan direct de config gezien. En ik zou eerst de onderste config voor 3000+ boven zetten, en dan voor de mensen die meer willen (meestal toch het type dat verder kijkt) een snellere config daaronder, ook uitgebreider met foto's (en dan alsjebliefd GEEN sweex :cry: ). da wast PS. ohwjah is een 4800+ al te leveren? :oops: wist ik niet eens Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 http://www.tweakers.net/pricewatch/119061 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 Een pc van ruim 900 euro is geen basis pc. Denk dat je beter een echte basis pc in je assortiment kunt opnemen van 250 a 300 euro. Daar is echt wel een markt voor. Veel mensen doen toch niet meer dan surfen en briefjes tikken. Verder vind ik de site er niet echt professioneel uitzien, en dat schrikt denk ik ook klanten af. Ik denk dat er ook wel geld te verdienen valt aan de aanleg en installatie van netwerkjes en/of adsl. En inderdaad adverteren in het lokale bokkeblaadje. Weet uit de eerste hand, dat dat goed werkt. Een andere tip is een 0800 nummer, zodat mensen gratis kunnen bellen nav. die advertentie. Werkt ook heel goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 Mij verwonderd het niet zo dat je nog geen reacties hebt gekregen. Wat een onzinconfiguraties voor een [u:9c0e8ee82f]basiscomputer[/u:9c0e8ee82f]. Tuurlijk, een basiscomputer met twee dikke hdd's en een vette 64 bit proc. Daarnaast wekt die website nu niet echt vertrouwen bij mij op. Mij geeft het meer het gevoel van een of ander dubieus hobbytentje. Geef mij eens tenminste één reden waarom jij jezelf beter vindt dan de grote merken? Ik vind dit nog knap arrogant ook. EDIT: en verder is dit gewoon een vorm van spam maar dat terzijde. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 DIt lijkt mij meer basis pc: Sempron 2600+ Simpel A-merk moederbord 512mb 120GB HD Geforce 6200/Radeon x300 CD-Brandertje en DVDspeler PS. sinds waneer heet een resolutie een scherminstelling? Je zou de termen en de grammatica eens moeten nalopen. //Heb je hier eigenlijk een vergunning voor nodig? Zo ja. Heb je die dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 - Je hebt mensen die wat van computers afweten en hun computer zelfbouwen. (zie de vele topics hier met vragen) - Je hebt mensen die vertrouwen hier niet op en willen een degelijke ALDI / DELL etc pc. Jij zoekt duidelijk mensen uit het eerste punt. Echter die mensen willen zelf een pc bouwen / ontwerpen aan hun eisen. Die mensen hebben geen hulp nodig. Mensen uit het 2de punt hebben sowiso niet intresse in pc's die zijn ontworpen. Verder bied je dingen aan op Marktplaats. NIEUW! Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het mensen die nieuwe spullen aanbieden op marktplaats. Deze kan je er zo uit vissen en bekijk ik niet. (om nog maar niet te spreken over de prijzen, die vaak hoger zijn de de pricewatch) Ik denk dat je met geen van je nu aanbiedingen. - lessen - reperaties - computers etc. een redelijk bijbaantje kan overhouden, maar dat is mijn kijk erop. ------------------------------ Een vraag aan jou: (die je misschien ook kan beantwoorden op je site) Waarom moeten mensen op die site kopen? - een 1 persoons winkel, heb ik namelijk geen intresse in. Verder snap ik geen drol van die 'test' [i:24eb1d158b] Test Ziet u de rechter computer voor een deel en moet u scrollen voor het hele plaatje? DAN... bent u toe aan een nieuwe set. Deze site kan het best bekeken worden met de scherminstelling 1024x 768 of hoger. Met deze instelling is scrollen minder nodig. Het beeld wordt wel kleiner maar met een moderne grote monitor wordt het werken dan weer een feest. [/i:24eb1d158b][/i] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 Ik zou de basis computer in een andere vorm gieten, bijvoorbeeld office pc familie pc game pc Als ik je site zo bekijk lijkt het erop dat je je componenten al lang en breed in huis hebt, je kunt denk ik beter een enorm aanbod hebben en een levertermijn van een week hebben dan een systeem niet helemaal volgens wens en hem de volgende dag al in huis hebben. Je zou dus je componenten kunnen bestellen als je een order binnen hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 [quote:f62a935287="www.marotick.nl"]SLI - PCI is de laatste techniek voor uitbreidingsbussen. Vooral grafische kaarten profiteren hier van.[/quote:f62a935287] ???? Wat onzin. SLI-PCi nog nooit van gehoord. Bij SLI profiteren alleen nVidia grafischekaarten daar van. Bij PCI express profiteert alle pci-express apparatuur daar van. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 Prijzen zijn ook wat duur :roll: Trouwens sins die post hiero is het aardig druk op die site :lol: [img:695f779072]http://img354.imageshack.us/img354/3659/test600x2558mf.jpg[/img:695f779072] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 [quote:7c7da71c08="evisu"]Trouwens sins die post hiero is het aardig druk op die site[/quote:7c7da71c08] Komt er tenminste nog iemand. Mijn neefje van 15 heeft nog meer verstand van computer(configuraties) dan deze koekenbakker. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 ArnelH, DerkdeJong, DarkCrusader, Tinuus89, Gerben, Orcer, Sander, Evisa en zelfs Praarpaal Van harte bedankt voor de reaktie. Door jullie opmerkingen hoop ik mijn verkooptechniek te kunnen verbetereen. Hoewel ik het eigenlijk niet van plan was wil ik op enkele opmerkingen ingaan, maar dat meer om mijn gedachten uit te leggen. Onder een basiscomputer versta ik geen uitgeklede computer die maar net minimaal kan presteren. Ik wilde een computer neerzetten die; - Lange tijd meegaat en ook over een paar jaar zijn mannetje staat. - je kan inzetten voor taken die voor de gebruiker belangrijk zijn. Hij moet universeel zijn. Wil je gamen op deze computer? Laten we eerlijk zijn na een kleine aanpassing kan je er geweldig mee gamen. Wil je hem gebruiken als multi media pc? Een kleine aanpassing en je kan tv kijken, video opnemen. Divx bouwen gaat ook heel snel. Wil je deze computer gebruiken als gezinscomputer dan hoeft er toch niet veel meer veranderd te worden. Wil je deze computer gebruiken als office computer, dan is hij wat snel maar is dat een nadeel? Een basis computer vind ik een computer die klaar staat voor de taken die hij kan gaan krijgen. Ik bedoel daar dus geen standaard computer mee of een uitgeklede computer mee. Garantie? Er staat bij dat er 3 jaar garantie gegeven wordt op alle hardware. Ofwel gaat er wat stuk binnen die 3 jaar dan wordt dat zonder mopperen vervangen. De pagina? Ik wilde geen schreeuwende pagina maken, het gaat maar om een computer. Ik houd van rustig, sober. Waar ik beter in ben en dat komt er dus niet goed uit, is dat ik kopers meebegeleid met hun computer. Ik wil geen doos verkopen maar een systeem. Ik kom sowieso 2 keer langs. Een keer om de computer aan te sluiten en alles even doornemen. ik ga pas weg als alles werkt en na een week kom ik weer langs om vragen en problemen op te lossen. Dat doet Dell, HP en Compaq niet. Ik weet dat lezers van dit forum deze hulp niet nodig hebben maar geloof me dat dat voor veel mensen anders is. Marktplaats was voor mij een try-out en ik weet dat daar mijn doelgroep niet zit. Hoewel, vandaag 1 reaktie. Mensen nogmaals bedankt. Jack Marotick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 Nog een kleine suggestie. Ik zal zalef voor je site wat lichtere kleuren kiezen. Zoals wit en blauw. links zal je bijv. rood kunnen. Dat is even duidelijk en oogt een stuk beter. Wat praatpaal al zei komt de site wat amateuristisch over. Mensen willen een duidelijke, professionele site. Ook zal ik veel van die marketing blabla weg halen. Dat wekt geen vertrouwen. Gewoon Simpel noch proffesioneel, duidelijk en weinig blabla. Dat is waar ik van houd. Gr. Sander Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 [quote:0efab2f90a="marotick"] Wil je deze computer gebruiken als office computer, dan is hij wat snel maar is dat een nadeel? [/quote:0efab2f90a] Ja, want dan betaal je voor onderdelen die je niet volledig gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 Voor office zal ik überhaupt geen nieuwe pc kopen, een PII, PIII, K6 en k7 voldoen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 [quote:45c5854a43="marotick"]Garantie? Er staat bij dat er 3 jaar garantie gegeven wordt op alle hardware. Ofwel gaat er wat stuk binnen die 3 jaar dan wordt dat zonder mopperen vervangen.[/quote:45c5854a43]Ik bedoel is het on-site of carry-in enz.? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen