Ga naar inhoud

SimPC en LinLin: is het wat?

Aanbevolen berichten

Onlangs hoorde ik het nieuws over de [url=http://www.simpc.nl]SimPC[/url], een supereenvoudige PC voor senioren (en n00bs?). Ben eens gaan kijken op de site maar heb zo m'n twijfels, al is het idee goed; voor 't zelfde geld of minder heb je een andere, 'gewone' maar toch ook heel eenvoudige PC (Dell bijvoorbeeld biedt ze regelmatig aan). De prijs die gevraagd wordt voor de SimPC vind ik dan ook aan de hoge kant: 349 Euro. Dan lijkt [url=http://www.lin-lin.nl/horde/imp/login.php]Lin-Lin[/url] me nog aardiger. Maar ik vroeg me af hoe de meningen hier zijn over deze PC's en of er al mensen zijn die er ervaringen mee hebben.
Link naar reactie
Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik voor 3 à 400 euro een bijna lege doos thuis krijg, waarop ik bovendien als gebruiker ook nog eens geen eigen beslissingen mag maken wat betreft de inrichting, de te gebruiken applicaties en data storage. Stel nou dat je in dat LinLin concept een collectie MP3's wil aanleggen, dan moet je bij iedere keer dat je je flash MP3 speler met tracks uit je collectie wil "vullen" [u:0dedbc275e]opnieuw[/u:0dedbc275e] bv 256MB door je ADSL lijn trekken. Lekker snel...
Link naar reactie
Ik denk dat zo'n ding alleen interessant zou kunnen zijn, als je hem puur gaat gebruiken voor surfen en mailen. Maar ook ik moet er absoluut niet aan denken. Het is niet voor niets, dat thin clients nooit van de grond zijn gekomen. Het zou alleen interessant kunnen zijn met een zeer snelle netwerkverbinding. Maar ingeval van internet wordt die erg duur, en daarmee al oninteressant.
Link naar reactie
Begrijp me goed, mij lijkt het ook niks, maar dat laat onverlet dat er een grote groep gebruikers is die de computer inderdaad alléén voor dit soort simpele dingen gebruikt (en niet alleen senioren): een briefje typen, on-line bankieren, wat e-mailen en surfen....that's it. Om eerlijk te zijn: de meeste mensen die ik ken zouden aan zo'n PC genoeg hebben, al die andere dingen gebruiken ze gewoon nooit, weten amper dat ze erop zitten.....ik bedoel dit niet schamper hoor, maar om je dagelijkse boodschappen bij de kruidenier om de hoek te halen heb je geen racefiets met 24 versnellingen nodig (al zou je anders denken wanneer je de senioren hun zondagse rondje ziet rijden :wink:). Een optie die mij persoonlijk in dit verband meer aanspreekt is trouwens de [url=http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/91509/wo/kG4WDDtqmkxo2Z6tCEsD6Koh1vw/0.0.11.1.0.6.23.1.2.1.0.0.0.1.0]Mac Mini[/url].
Link naar reactie
Met die SimPc schijn je niet eens een CD te kunnen branden, nainstalleren kan ook niet... dus als mensen eenmaal de smaak na een bepaale tijd te pakken krijgen... dan zijn ze "verplicht" een andere te kopen.... Het lijkt me dan handiger dat deze mensen een basic pc kopen en door een aardige buurman of familielid (als je die hebt...), gebruikersvriendelijk met icoontjes op het buroblad laten inrichten... Even een image maken dus als er iets mis gaat is ie zo teruggezet.. Data op aparte partitie... uiteraard.
Link naar reactie
Ik ga met andre@home mee; Gewoon goed ingerichte pc is veel prettiger dan zo'n speciaal gemaakt iets, wat 90% zeker net weer die paar dingen mist die jij graag wilde, is niet gewoon ff te installen want dan slaat complete systeempje vast etc. En je _moet_ zeker ook naar de winkel om te repairen, als de vaste pc-gozer eraan heeft gezeten geen garantie meer etc. *En nu nog ff die links bekijken ^^
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...