anoniem Geplaatst: 25 augustus 2005 Delen Geplaatst: 25 augustus 2005 MSI Neo 4 k8n4 Proc Athlon 64Bit 3500 DDR2 1024 2 maal Video RX700PROTD256E PCI-E ATI maxtor SATA 160Gb 2 maal DVD/RW Duallayer A-OPEN KAST + 450W voeding USB uitbreiding (frontpanel 5,25 uitvoering) De tft wordt hoogstwaarschijnlijk de samsung 730 bf ?, volgens mij ben ik nog iets vergeten maar weet niet wat, kan er niet opkomen. Dit systeem komt zonder monitor op ongeveer 1100 euro. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 Ziet er leuk uit, maar ddr2 gaat niet werken op de amd 64, dus je moet gewoon ddr hebben. Wat is je doel met de pc? Voor games kan je beter 1x 1024 of 2x 512 aanschaffen en dan een betere videokaart. En waarom 2x 160gb, komt deze in een raid systeem te hangen, anders heb je misschien meer aan de maxtor diamond max 10 250 gb s-ata 16 mb cache, of evt. de 300gb versie. En wat voor voeding is het, want een tagan 380 wat presteert heel wat beter dan bv. een qtec/sweex/no-name van 500 watt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 Het moet een gamers pc worden Het topic van gekido gaat even boven mijn budget, alhoewel ik wel zijn moederbord heb ingepikt :) Heb al wat tijdschriften door geworsteld en op internet gekeken maar ik snap werkelijk geen ene mallemoer meer van al die termen en benamingen. Zelf heb ik er +/- 1500 voor uitgetrokken incl. monitor. Deze spullen heeft de comp. boer voor mij opgeschreven. De 2 harde schijven is persoonlijk, zodat als het echt fout gaat ik maar 1 harde schijf hoef te formateren. De videokaart vond ik ook twijfelachtig omdat deze zo goedkoop is. Dus met 1 maal 1024 werkt de pc ook goed ( kan er later altijd een reepje bijplakken) Voeding geen idee welk merk het is heb wel gezegd dat het een stil systeem moet worden aangezien de pc in de huiskamer staat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 Behuizingen Midi Tower CS-323 (4x 5,25 - 2x 3,5)(merkloos) € 14,90 Voedingen meer dan 400 Watt TG420-U1 (ArtNr: TN4G02)(Tagan)(420Watt) € 79,- Moederborden Socket 939 GA-K8N U-SLI (ArtNr: GHEG07)(gigabyte) € 129,- Grafische kaarten nVidia PCIe WinFast PX7800GT TDH MyVIVO (ArtNr: JAXL12)(winfast) € 429,- CPUs Socket 939 Athlon 64 3700+ (2,2 GHz) (ArtNr: HHDA24) € 299,- Monitoren LCD 19 inch FP937s+ (ArtNr: V3LC09) € 339,- Harddisks Serial ATA DiamondMax 10 (250gb) € 119,- DVD-reWriters IDE ND-3540A (ArtNr: CEAN33) € 45,- DVD-drives IDE SOHD-16P9 (ArtNr: CDAL25) € 25,- Geheugen DDR-SDRAM DIMM 1 GB (ArtNr: IAID2C) € 89,- Subtotaal € 1.567,90 incl. 19% BTW. € 250,34 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 Leuk idee tilt, ik zou alleen een fatsoenlijke kast nemen, die de ts mooi vind, en een aus A8N-e, die is erg goed enn voordelig, daarbij past 2x 160 nog in het budget ipv 1x 250. @TS, ik zou dus nooit bij die pc zaak iets bestellen, die vent weet niet waar die het over heeft, een klote videokaart (voor dit budget), en ddr2 geheugen haha. En wanneer je nu 1 reep van 1024 neemt, kan je over een half jaar, wanneer meer geheugen ook echt nodig wordt een 2de reep erbij in zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 Ja die asus is misschien wel een goed idee(ik had ff snel wat bij elkaar geflansd (?). Dus. . En qua kast, ik persoonlijk hecht niet zo veel waarde aan een mooie kast omdat ik hem toch onder m'n bureau zet, maar goed voor wat extra heb je een veel mooiere en betere kast natuurlijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 [quote:824dd2e332="Sorella"]De 2 harde schijven is persoonlijk, zodat als het echt fout gaat ik maar 1 harde schijf hoef te formateren.[/quote:824dd2e332]OffT: Je kunt ook partities aanmaken op 1 250g schijf. Of ben je bang dat de hd het begeeft? OT: 1500e kun je wel mee uit de voeten. Je kunt de pricewatch van tweakers.net bekijken voor de beste prijzen maar het verreist wel wat gedult ivm leveringen/levertijd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 [quote:a91700fb52="tilt"]Ja die asus is misschien wel een goed idee(ik had ff snel wat bij elkaar geflansd (?). Dus. . En qua kast, ik persoonlijk hecht niet zo veel waarde aan een mooie kast omdat ik hem toch onder m'n bureau zet, maar goed voor wat extra heb je een veel mooiere en betere kast natuurlijk.[/quote:a91700fb52] Het is ook persoonlijk, maar wil de topic starter een pc kopen bij een 'echte' winkel of is online (stuk voordeliger) ook een oplossing? Zo ja kan je bij bv. icomputers of azerty kijken, zijn mij erg goed bevallen en de prijzen zijn ook erg netjes. Ook is de service erg netjes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 [quote:cdd0812f9b="Dracoplasm"]Zo ja kan je bij bv. icomputers of azerty kijken, [/quote:cdd0812f9b]FYI, dit zijn ook echte winkels (die toevallig ook scherp geprijsde webwinkels zijn). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 @ MISCO is de MAXTOR DIAMOND MAX10 250GB SATA maar 89 euro:D misschien handig, misschien ook niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 Ik wil het systeem het liefst bij een winkel kopen i.v.m de garantie anders kan ik alles op gaan sturen en dit is mij toen niet echt bevallen. Die asus a8n-e is neem ik aan de videokaart ? asus heb ik gehad begin ik niet meer aan. Het wordt geen 19 inch tft maar een 17 inch dus daar is op te besparen voor een kast/ stille koeler o.i.d. Ik wil geen standaard kast maar een leuke/geinige :) ik ben in ieder geval een heel eind verder nu. Ik ga nu even verder op het net kijken prijswatch e.d. als ik weer een vraag heb dan type ik dat wel weer Tnx voor de hulp :) P.s. maxtors zijn niet dood te knuppelen dus ik ben niet bang dat die het begeeft :D P.s. komt dit systeem bij een winkel vandaan of bij verschillende winkels omdat de art nr. erbij staan ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 De a8n-e is een moederbord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 Kan je nagaan hoeveel verstand ik er van heb :oops: Asus valt af, het wordt of een msi of een gigabyte moederbord :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 [quote:3ddaf053d7="Sorella"]Kan je nagaan hoeveel verstand ik er van heb :oops: Asus valt af, het wordt of een msi of een gigabyte moederbord :)[/quote:3ddaf053d7] Waarom valt dat af, heeft algemeen genomen toch altijd beter gedaan dan msi. Is gewoon een top merk... En waarom een 17" ipv een 19" kost geen drol meer, die benq bv met dvi en 8ms (mocht je niet weten wat dit is, zie faq.). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 Ik weet wat 8 ms is :) heb de samsung 19 inch 930 bf ? 4 ms even in huis gehad maar hij is me even te groot ik zit er te dicht op en kreeg er hoofdpijn van. De 17 inch die we hebben staan bij de andere pc daar kreeg ik geen hoofdpijn van maar teveel ghosting ( de 4 ms ook wel maar een stuk minder) Asus valt af vanwege een videokaart van dat merk waar ik veel problemen mee heb gehad ondanks dat er nog garantie op was, heb niet veel vertrouwen in de garantie afwikkeling daardoor gekregen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 Zonde, heb misschien wel 20+ pc's gebouwd met asus en ik zweer erbij, laatst een klein probleem gehad met een mobo maar krijg een nieuwe terug. De verklaring voor de 19"lijkt mij duidelijk. Had je de responce niet misschien heel laag staan? Maar goed, je wil niet online bestellen maar wel bij een of andere aap die je een belachelijk systeem aanraad wat niet eens mogelijk is. En dan heb ik het over de ddr2 en de game videokaart die echt niet in dit budget thuis hoort. Een beetje kerel zou je evt. mocht je budgettair niet uitkomen een betere videokaart en een iets tragere cpu laten nemen, maar goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 Op die computeraap :) ga ik dus niet meer af, ben blij dat ik het hier gevraagd heb. Ik ga gewoon wat computerboeren af met voor prijsopgaves en op internet even rondkijken of het erg veel scheelt. Ik neem het lijstje van tilt zo goed als mee op een paar kleine dingetjes na Had alleen nog 1 vraagje, dat moederbord is dat geschikt voor dat dual gebeuren dan zou ik dus alsnog beter 2 reepjes van 1024 kunnen nemen of maakt dat niet uit 1 of 2 reepjes ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2005 [quote:f01a1fed48="Sorella"]Ik wil het systeem het liefst bij een winkel kopen i.v.m de garantie anders kan ik alles op gaan sturen en dit is mij toen niet echt bevallen. Die asus a8n-e is neem ik aan de videokaart ? asus heb ik gehad begin ik niet meer aan. Het wordt geen 19 inch tft maar een 17 inch dus daar is op te besparen voor een kast/ stille koeler o.i.d. Ik wil geen standaard kast maar een leuke/geinige :) ik ben in ieder geval een heel eind verder nu. Ik ga nu even verder op het net kijken prijswatch e.d. als ik weer een vraag heb dan type ik dat wel weer Tnx voor de hulp :) P.s. maxtors zijn niet dood te knuppelen dus ik ben niet bang dat die het begeeft :D P.s. komt dit systeem bij een winkel vandaan of bij verschillende winkels omdat de art nr. erbij staan ?[/quote:f01a1fed48] Maxtors zijn al dood als ze uit de fabriek komen _-_ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2005 [quote:17d441c571="Sander1337"][quote:17d441c571="Sorella"]Ik wil het systeem het liefst bij een winkel kopen i.v.m de garantie anders kan ik alles op gaan sturen en dit is mij toen niet echt bevallen. Die asus a8n-e is neem ik aan de videokaart ? asus heb ik gehad begin ik niet meer aan. Het wordt geen 19 inch tft maar een 17 inch dus daar is op te besparen voor een kast/ stille koeler o.i.d. Ik wil geen standaard kast maar een leuke/geinige :) ik ben in ieder geval een heel eind verder nu. Ik ga nu even verder op het net kijken prijswatch e.d. als ik weer een vraag heb dan type ik dat wel weer Tnx voor de hulp :) P.s. maxtors zijn niet dood te knuppelen dus ik ben niet bang dat die het begeeft :D P.s. komt dit systeem bij een winkel vandaan of bij verschillende winkels omdat de art nr. erbij staan ?[/quote:17d441c571] Maxtors zijn al dood als ze uit de fabriek komen _-_[/quote:17d441c571] Weer een extreem nuttige bijdrage, ik gebruik al jaren maxtors, nooit geen problemen mee gehad, niet met de oude serie, ook niet met de nieuwe. En dual channel zou iets sneller moeten zijn, maar 2 x 1024 is op zich nog niet echt nodig, om het budget zo goed mogelijk te benutten lijkt mij nu 1 x 1024 prima en later nog een keer 1024 erbij van het zelfde merk voor dual channel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2005 [quote:a3d7c7a988]Maxtors zijn al dood als ze uit de fabriek komen _-_[/quote:a3d7c7a988] Ik gebruik al 8 jaar maxtor schijven, dus van de periode van de 6,4 GB tot nu 250 GB en nooit problemen mee. Ik heb juist slechte ervaring met WD schijven. :roll: PS gaat wel erg offtopic, maar ik vond het een onterechte opmerking van diegene. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen