Ga naar inhoud

Kleurenprinters thuis bij kleinverbruik: wel/niet? (Canon)

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Hierbij een vraag om reactie van medegebruikers van kleurenprinters. Ik heb momenteel te maken met een verstopte printkop (alleen kleur) op mijn Canon S330 (2 1/2 jaar oud) en een reparatie gaat zeker EUR 50,- kosten volgens Canon. Het probleem kan volgens Canon veroorzaakt zijn door of: + weinig gebruikt (wat is weinig?) + geen originele inkt gebruikt Ik kan niet zeggen wat de oorzaak is, want aan beide voorwaarden is voldaan. Wat betreft de tweede oorzaak wist Canon te melden dat inkt van Wecare en Pelican dikker is dan de Canon inkt en daardoor eerder opdroogt, als de printer niet wordt gebruikt. Of dit waar is weet ik niet, maar indien waar dan is mijn voordeel door goedkopere inkt van de afgelopen 2 1/2 jaar dus eigenlijk weer teniet gedaan. Mijn vraag is of je eigelijk als kleinverbruiker uberhaupt wel onder het uitdrogen uitkomt (als je niet oplet), of is het toch die "dikkere" inkt geweest? Gaarne jullie reactie. Bedankt. Mvg, Marcel
Link naar reactie
Dat uitdrogen zou je kunnen voorkomen (iig iets verminderen) door de toner in een luchtdicht doosje te doen (zo'n tupperware bakje ofzo) als je een tijdje niet gaat printen. In het verleden ging bij mij het uitdrogen harder danhet verbruik. (gebruik nu laser) Ik heb ze wel eens "gerepareerd" door de koppen van de printer of cartridge in een bakje heel heet water te hangen. Een beetje schudden en wiebelen en je ziet dan op een gegeven moment de inkt er weer uitlopen. voorzichtig afdeppen met keukenpapier en het werkt weer. Alleen proberen als je denkt dat dit zin heeft, je kan je kop ook vernielen met deze methode.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...