Ga naar inhoud

nieuwe pc voor gaming

Aanbevolen berichten

Hoi mede-forummers, Ik wil over 2 maanden een nieuwe systeem aanschaffen. Budget is maximaal 2100 Euro. Nu heb ik het volgende al zelf in gedachte: Coolermaster Stacker Zwart (behuizing) - 143 Euro MSI K8N Neo4-F S939 nForce 4 ATX mobo - 105 Euro AMD Athlon 64 3700+ S-939 Boxed - 299 Euro Zalman CNPS7000B-ALCU CPU-cooler s939 - 30 Euro Maxtor DiamondMax 10 120 Gb. 8mb SATA150 - 84 Euro NEC 3,5" Diskdrive Zwart - 17 Euro 1 Gb. Dual Channel (2 x 512mb) PC3200 - 106 Euro MSI GeForce NX-7800gtx 256Mb PCI-E - 615 Euro Ilyama 17" TFT monitor Zwart - 305 Euro Logitech Keyboard Zwart - 15 Euro Logitech Optical Mouse Zwart - 14 Euro Logitech S100 speakerset - 13 Euro MSI MS-8216 DVD-ROM station Zwart - 25 Euro NEC ND-3540 Dual Layber DVD/RW Zwart - 49 Euro Microsoft Windows XP Pro SP2 NL - 155 Euro Totale prijs............................................ 1975 Euro Muis, keyboard en speakerset zijn zo goedkoop mogelijk gehouden omdat die onderdelen naar mijn huidige systeem gaan, dus m'n Razer, Trust keyboard en m'n Xtension speakerset gaan dan naar het nieuwe systeem.... Is dit beetje leuk systeempje zo, of zijn er nog op/aanmerkingen??? Hoor graag de reacties, alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:a678832ea1="NoepZor"]Neem een 7800GT ? kost maar 400, en je hebt maar 5 fps minder (78 vs 83, in die orde) ofzo. waar komen de prijzen weg ?[/quote:a678832ea1] Okee, dat het zo weinig scheelt zeg....heb daar nog niet veel over gelezen, dus dit is nieuw. Maar bedankt voor de tip dan, neem het zeker mee in m'n eind-configuratie :D
Link naar reactie
[quote:a12eacee90="gekido"][quote:a12eacee90="NoepZor"]Neem een 7800GT ? kost maar 400, en je hebt maar 5 fps minder (78 vs 83, in die orde) ofzo. waar komen de prijzen weg ?[/quote:a12eacee90] Okee, dat het zo weinig scheelt zeg....heb daar nog niet veel over gelezen, dus dit is nieuw. Maar bedankt voor de tip dan, neem het zeker mee in m'n eind-configuratie :D[/quote:a12eacee90]Misschien dat je dan van het geld wat je daar mee bespaart nog 1x 1024MB erbij kunt doen? Is wel lekker met sommige games; met name BF2 houdt daar wel van. :wink:
Link naar reactie
Inderdaad, mijn geheugengebruik is dan 960MB (Piek) Gaat over een Vers opgestarte PC, die alleen Battlefield 2 heeft gedraaid, verder geen toepassingen geopend. Achtergrondprocessen zijn er niet zo gek veel. http://www.tweakers.net/nieuws/38474 Hier staan in de tekst links naar reviews, en vergelijk op die grafiek de groene met de oranje (De fellere varianten)
Link naar reactie
Ik zou persoonlijk voor de iets goedkopere Asus A8N-e gaan, verder is het in zo'n systeem misschien wel leuk om een 36,7 10.000 rpm schijfje te plaatsen, super snel windows, en supersnel in games. Daarnaast kan je dan nog een 2de schijf voor opslag nemen. Ook zou ik ipv 2x512 1x 1024 nemen of eventueel 2x 1024. En ipv de zalman koeler presteert de arctic silencer 64 ook er goed, voor 20 euro minder, is naar mijn idee zelfs iets stiller en houd een 3000+ op 30 graden. Maar mocht je gaan oc-en is die zalman weer geschikter. Mis je nu niet een voeding eigenlijk? De stacker levert die niet standaard erbij, misschien is de Tagan 520 watt voeding wel wat. Mooi zwart met allemaal losse kabels.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...