Ga naar inhoud

digitale camera, nikon of canon??

Aanbevolen berichten

hoi, ik wil een nieuwe digitale camera kopen. ik zit alleen te twijfelen tussen: de Nikon Coolpix 4200 en de Canon Powershot A510. iemand enige ervaring met deze camera's? De canon heb ik in de winkel al geprobeerd, ik vond deze alleen niet zo heel erg snel. Wat ik op inet lees is dat de nikon een goeie camera is en deze werd mij ook geadviseerd. Ik lees alleen dat de foto's soms onscherp zijn?? of is dit gewoon de juiste instellingen kiezen. iemand enige ervaring? bvd.
Link naar reactie
[quote:180db8b907="sjesus"]iemand enige ervaring met deze camera's?[/quote:180db8b907]Heb zelf de Nikon Coolpix 4600 (de 4200 is al verouderd), was 169 euro bij de Mediamarkt. Is een stuk compacter dan de Canon en maakt minstens even goede foto´s. De Canon schijnt wel meer opties te hebben, maar de Nikon is op zijn beurt vanwege eenvoud zeer gebruiksvriendelijk. http://www.tweakers.net/pricewatch/108004 http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_a510%2Cnikon_cp4200%2Cnikon_cp4600&show=all
Link naar reactie
ja ik zat ook al meer te denken aan de nikon. maar ik zie dat de 4600 de opvolger is, maar waarom is deze veel goedkoper dan? deze heeft ook gewone AA baterijen en de 4200 een accu. maakt dit veel verschil. de accu lijkt me toch beter of niet? kun je meer foto's mee maken? camera is sneller? en over de 4300, hebben alle nikon camera`s dat, dat ze langzaam wegschrijven, of kan dit te maken hebben met het type kaart, dat dat een CF is inplaat van een SD. of kan het te maken hebben met de accu dat de 4200 dit niet heeft. kvond namelijk de canon redelijk sloom, daarom wou ik juist de nikon nemen..
Link naar reactie
eens met de AA batterij fans. Heb Canon A80 en met ik maak met 2 x 4 batterijen meer dan 500 fotos en dan zoom en speel ik veel met de camera. En ja, 2300 en 2500 ampere is gewoon te krijgen en goedkoop ook. en zoals de anderen zeggen, raken ze op tijdens vakantie dan koop je gewone AA. Operationele kosten zijn in mijn optiek ook belangrijk.
Link naar reactie
[quote:b4ad714100="sjesus"]maar ik zie dat de 4600 de opvolger is, maar waarom is deze veel goedkoper dan?[/quote:b4ad714100]Is beter leverbaar denk ik. Voor 169 euro heb je alleen geen NL camera, dus alleen een Engelse en Duitse handleiding erbij (maar wie heeft een handleiding nodig bij zo´n simpel apparaat ...). [quote:b4ad714100="sjesus"]deze heeft ook gewone AA baterijen en de 4200 een accu. maakt dit veel verschil. de accu lijkt me toch beter of niet? kun je meer foto's mee maken? camera is sneller?[/quote:b4ad714100]Met twee sets van 2 AA-batterijen (2500mAh) schiet ik een hele 256MB SD-kaart vol, met volop gebruik van de digitale display en flitser. [quote:b4ad714100="sjesus"]en over de 4300, hebben alle nikon camera`s dat, dat ze langzaam wegschrijven, of kan dit te maken hebben met het type kaart, dat dat een CF is inplaat van een SD. of kan het te maken hebben met de accu dat de 4200 dit niet heeft.[/quote:b4ad714100]Heeft puur te maken met de resolutie. Hoe meer kB´s de foto, hoe langer het duurt.
Link naar reactie
[quote:6ad0ab520f="Sander_e_s"]Ik prefereer een accu. Onze vorige camera had ik één weekend meer dan 18 batterijen verbruikt![/quote:6ad0ab520f]Dan is dat of een brakke camera, of je had er 1100 mAh batterijen in :wink: Met onze cam kan ik ook minimaal 2x onze geheugenkaart vol schieten. (is 128 MB kaartje :() En zie jij maar ergens stroom vandaan te halen als je accu('s) leeg is/zijn. AA batterijen kan je overal op vakantie kopen, accu moet je eerst weer opladen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...