anoniem Geplaatst: 22 augustus 2005 Delen Geplaatst: 22 augustus 2005 Op het moederbord is aansluiting voorzien voor 2 usb poorten. De 5 pinnetjes zijn VCC, NC, UV-, UV+ en GND.Zo zijn er dus 10 ::::: De 3 aderige bedradingen van de 2 usb poorten in het front van de kast noemen V, USB-, USB+ en 2 losse draden met G. Hoe sluit ik 1 en ander aan? Vermoedelijk: V aan VCC, USB- aan UV-, USB+ aan UV+. G is waarschijnlijk de grond, dus GND. Probleem is: het gegoten stekkertje van de aansluiting op de case geeft V, USB- en USB+ Als ik dat wil aansluiten op het MB zit daar dat pinnetje NC in de weg. Johan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2005 misschien een simple antwoord maar 't zalwelwerken. Het gegoten stekkertje steek je gewoon aan de tegenovergestelde kant van de GND , en die twee losse draden een de GN aan de GND en de ander erboven. Dan proberen, werkt het niet, dan draai je het gegoten stekkertje gewoon om, dus aan dezelfde kant blijven maar omdraaien, het zal dan wel werken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2005 + en - moet je niet zomaar omdraaien hoor. In jou geval kan je of het stekkertje aanpassen, dus de draadjes andersom in de stekker zetten zodat dat dichte stukje naast de VCC zit en gewoon los er boven hangt. Op het NC pinnetje zit dan niks. Anders knip je dat NC pinnetje gewoon weg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2005 In het bios staat ingesteld dat extra usb-kanaal enabled is. Toch werkt die prul niet. Ik ga voort op de draden-kleurencode van de extra usb poorten. Zou het kunnen dat die chinezen of twaiwanezen zo maar wat draden bijeenpakken en dat aansluiten op die usb.Het is volgens mij geen merk-case. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen