Ga naar inhoud

USB stick verwijderen doet PC rebooten

Aanbevolen berichten

Wie weet raad... Zodra ik een USB stick (of mijn digitale camera) wil verwijderen, word mijn pc gereboot! Het maakt hierbij niet uit of dit netjes gebeurd (USB device stoppen) of niet. Andere USB apparaten (keyboard/ Muis en printer) werken goed. Ik gebruik het volgende systeem: MSI 848P neo Moederbord met 512Mb geheugen. 1x 80 GB ATA HD 2x 160 GB SATA HD Extra firewire kaart Club 3D 9200 SE video Windows XP home Wie kan mij op weg helpen??
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf de voedingsspanningen al gechecked in het bios. Deze lijken ok. Ook heb ik de USB stick op de juiste manier ontkoppeld. Het logbestand geeft aan dat de computer na een foutencontrole opnieuw is opgestart. Hier is een dump-bestand van opgeslagen. Helaas kan ik hier geen wijs uit..... Ook de in het logbestand genoemde link kan me niet verder helpen...
Link naar reactie
[quote:a4b89a7da5="Peter van Hal"]Wie weet raad... Zodra ik een USB stick (of mijn digitale camera) wil verwijderen, word mijn pc gereboot! (...) Ik heb inmiddels de automatische reboot na fout uitgeschakeld. (..) NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS [/quote:a4b89a7da5] Is dat alleen bij het uitpluggen van de usb-stick, of ook bij het inpluggen? Check [url=http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/106982.html]deze discussie.[/url] En welke Service Pack van Windows XP, had je geinstalleerd/geslipstreamed?
Link naar reactie
Ik heb inmiddels de genoemde discussie gechecked: ik heb de usb controllers gedeïnstalleerd en windows ze opnieuw laten vinden en installeren. Helaas is hier het middel erger dan de kwaal: nu krijg ik de bewuste foutmelding al bij het aansluiten van de USB stick. Overigens draait bij al geruime tijd servicepack 2 inclusief alle updates. ... Is herinstallatie van XP een optie?? Of kan er een hardware probleem zijn??
Link naar reactie
[quote:594cb3422d="Peter van Hal"] Overigens draait bij al geruime tijd servicepack 2 inclusief alle updates. Is herinstallatie van XP een optie?? Of kan er een hardware probleem zijn?[/quote:594cb3422d] Een schone XP installatie (met SP2 geslipstreamed) kan een optie zijn. Maar een hardware probleem zou het ook kunnen zijn. Daarvoor zou je tijdelijk PCI kaarten die je niet nodig hebt, voor USB 2.0 kunnen verwijderen. Als je USB 2.0 hebt via een PCI kaart, dan zou je deze ook in een ander PCI slot kunnen proberen. Als dat werkt plaats je de andere PCI kaarten 1 voor 1 terug. Eventueel in andere PCI sloten.
Link naar reactie
probeer dit eens ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters aan de rechterkant, dubbelklik op de IRPStackSize en zet b.v 11 neer (decimaal) als IRPStackSize niet bestaat moet je hem ff aanmaken in het rechterveld , klik rechts\nieuw\dword waarde en type in [b:d0bf1dfad7]IRPStackSize[/b:d0bf1dfad7] nog een tip start je computer op zonder stick plug je usb muis in je usb aansluiting waar eerst je stick zat de stick plug je in de andere usb aansluiting werkte bij mij wel??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...