anoniem Geplaatst: 20 augustus 2005 Delen Geplaatst: 20 augustus 2005 Hallo, ik ben sinds enige tijd in het bezit van een laptop, de Acer Aspire 3503 LMi. Als ik het scherm sluit, gaat het ding stand-by. Als ik het scherm weer open doe en op een willekeurige toets duw, gaat het ding weer aan. Geen probleem dus. Laat ik de laptop langer dan ongeveer 4 uur aanstaan, krijg ik 'm niet meer aan de praat. Hij komt dan niet meer uit de slaapstand. Ik heb al vanalles geprobeerd: - willekeurige toets proberen - slaapstand toets indrukken (Fn+F4) - aan/uit knop kort of lang indrukken - energie-instellingen veranderd Iemand die hier een gouden tip heeft, mag zich melden. Want elke dag helemaal uitzetten en 's morgens weer opstarten, da's ook niet de bedoeling. Bij voorbaat dank, Rogier Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 Waarschijnlijk gaat de pc na 4 uur compleet in de slaapstand, dit gaat nog verder dan standby, volgens mij. In de slaapstand wordt de inhoud van het interne geheugen op de harde schijf gezet en valt hij dus in 'slaap'. In het engels heet dit volgens mij 'suspend to disk'. Ik zou de slaapstand uitschakelen, waarschijnlijk gaat er daar ergens iets mis. (voor het uitschakelen ga naar instellingen > configuratiescherm > energiebeheer > tabblad slaapstand > vinkje verwijderen). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 Dat de laptop na zoveel uur vanzelf vanuit de standby in de slaapstand sukkelt, daar was ik al echter, maar hoe ik 'm daar weer uit krijg... Volgens de handleiding van de laptop bestaat er ook nog zoiets als 'Hibernation', maar dat wordt verder niet uitgelegd, dus ik weet niet wat dat is. Het vinkje op het tabblad energiebeheer uitschakelen helpt niet, dat had ik na twee dagen al uitgezet. Ook de andere mogelijkheden bij energiebeheer heb ik al in alle mogelijke combinaties gehad (wat doen bij klep sluiten/aan-uit-knop/slaapstand-knop). ...wordt vervolgd... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 Hibernation is het zelfde als slaapstand, maar dan de engelse term. Heb je misschien in de bios een optie aan staan die dit kan veroorzaken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2005 Ik heb eens in het BIOS gekeken door F2 in te drukken tijdens opstarten (had nog nooit met BIOS gewerkt). Ik kan er echter geen instellingen vinden die met de standby of slaapstand te maken hebben. ...wordt wederom vervolgd... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2005 ...the story continues... Het eerdere probleem dat zich voordeed, heeft zich kennelijk verdubbeld. Ik krijg 'm nu ook niet meer aan de praat als de laptop gewoon uitstaat en langer dan een x-aantal uur uit heeft gestaan. Lijkt mij dat de slaapstand toch niet kan werken als de laptop helemaal uitstaat... Of toch? Enige manier om 'm weer aan de praat te krijgen is wederom de batterij er een half uur uithalen. Het kan te maken hebben met het feit dat ik de laptop helemaal opnieuw ge-recovered heb, dus terug naar fabriekstoestand met de bijgeleverde cd's. B.v.d. Rogier Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 Hallo, nog maar eens proberen of iemand me kan helpen, het probleem begint me nu toch echt te irriteren: Ik heb m'n energie-instellingen als volgt ingesteld: [img:190baf3e74]http://img347.imageshack.us/img347/4600/acer19cz.jpg[/img:190baf3e74] [img:190baf3e74]http://img347.imageshack.us/img347/4536/acer29mj.jpg[/img:190baf3e74] [img:190baf3e74]http://img347.imageshack.us/img347/1205/acer30bw.jpg[/img:190baf3e74] Iemand die hieruit kan opmaken of ik iets verkeerd heb ingesteld, of ligt het toch heel ergens anders aan? Het probleem kort samengevat: Als ik het scherm van de laptop sluit, schakelt de laptop over naar standby. Laat ik 'm zo 3 of 4 uur staan, dan gaat dit automatisch over in de slaapstand. Doe ik het scherm weer open, dan krijg ik 'm met geen mogelijkheid aan de praat. Ook als de laptop meer als een x-aantal uur helemaal uitstaat, krijg ik 'm niet meer aan de praat. Ik hoop echt dat iemand me ermee kan helpen. Bij voorbaat dank, Rogier Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 Lastig hoor, kennelijk heeft acer toch een eigen programma'tje draaien dat je laptop na een aantal uren standby (ook wel computer sleep genoemd) in de slaapstand (hibernation is letterlijk winterslaap) zet. Mijn ibm doet dat ook. In de slaapstand wordt de complete inhoud van het geheugen op de harde schijf gezet en de computer uitgeschakeld. Op de ibm staat een apart configuratieprogramma'tje waarin dit geregeld kan worden. Acer schijnt ook zoiets te hebben onder de naam e-power. (Ze hebben wel meer hulpprogramma'tjes die met e- beginnen) Misschien lukt het daarmee. succes, Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 Zou niet zo kunnen zijn dat de accu gewoon leegloopt ?? Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 [quote:88bfb15002="Jan bakker"]Op de ibm staat een apart configuratieprogramma'tje waarin dit geregeld kan worden. Acer schijnt ook zoiets te hebben onder de naam e-power. (Ze hebben wel meer hulpprogramma'tjes die met e- beginnen) Misschien lukt het daarmee.[/quote:88bfb15002] Bedankt voor de reactie. Acer noemt dat het 'Acer PowerManagement' maar dat is gewoon 'Fn+F3' en dat is het standaard energiebeheer programma van Windows, zie plaatjes hierboven. Kan het zijn dat er wel ergens bepaalde instellingen veranderd kunnen worden, maar dat het programma waarmee dat moet gebeuren niet is geïnstalleerd? Beetje vaag... Misschien toch maar eens de Acer helpdesk gaan bellen. groet, Rogier Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 [quote:82bb30ec9c="shepherd"]Zou niet zo kunnen zijn dat de accu gewoon leegloopt ??[/quote:82bb30ec9c]Nee, de enige manier om 'm weer aan de gang te krijgen is de accu een half uur eruit halen. Als ik 'm dan weer terugstop, dan kan ik 'm weer normaal opstarten. De accu heeft dan maar een paar seconden nodig om weer 100% geladen te zijn. Die blijft dus gewoon nagenoeg vol. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 Mijn Asus L3800c komt probleemloos uit de slaapstand.... behalve.... als ik voor langere tijd (precies weet ik het niet) hem in zijn slaapstand laat gaan/staan met Firefox nog actief.... Soms duur het wel 15 minuten eer hij weer draait of ik moet hem zelfs resetten... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 Ik zie bij acer een programma'tje staan det e-manager heet. Kijk eens op ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_3500/driver/ groet Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2005 Nou moe, bovenstaande link was natuurlijk alleen maar om te helpen, en waarvoor dank, maar dit heeft het probleem alleen nog maar verergerd. Na uitvoeren van dit gezipte .exe-bestand is m'n laptop helemaal van slag. Als ik nu het scherm sluit (normaal gaat ie dan vanzelf standby), hoor ik nu *poing* en als ik het scherm dan weer opendoe zie ik het volgende: - schermachtergrond zwart... - wel een system tray met icoontjes, maar geen tijd meer... - start menu werkt wel, maar bij aanwijzen verdwijnen alle letters... - programma's starten niet op... - en midden op het scherm een pop-up venstertje met titel "Kan niet in standby..." en de melding zelf in het venstertje is een verzameling rare tekens: $^*(}:"}}{""{}|? Volgens mij heeft m'n Acer last van de geheimzinnige probleemvermenigvuldiger :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2005 Ik heb de Acer e-manager gedeinstalleerd maar dat hielp ook niet. Wederom diezelfde foutmelding en heb er nu een printscreen van kunnen maken: http://img394.imageshack.us/img394/2426/crash8uz.jpg Help! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2005 [quote:8b85795610]Want elke dag helemaal uitzetten en 's morgens weer opstarten, da's ook niet de bedoeling.[/quote:8b85795610] Man zet dat ding toch gewoon uit/aan .. kwestie van seconden probleem opgelost :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2005 [quote:ed9e19e43c="amira"]Man zet dat ding toch gewoon uit/aan .. kwestie van seconden probleem opgelost :wink:[/quote:ed9e19e43c]Als je even terugleest hierboven, weet je ook dat het probleem zich voordoet als ie langer dan zoveel uur HELEMAAL uitstaat... :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2005 Toch maar weer eens proberen... ...is er nou niemand die enig idee heeft waar het aan kan liggen. Verdomde lastig werken zo. Moest vanmorgen met spoed een mail sturen, maar m'n laptop wilde weer niet opstaren, te lang uitgestaan, dus batterij eruit, dus halfuur wachten, dus erg laat met mail sturen, dus mensen boos...grmbl@#$&*€%#@ :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2005 is dit geen garantie geval? Heb je een bios update gedaan? (in de garantietijd.... :( Het feit dat ie niet meer op start is dus niet op XP terug te voeren, het is een 1. biossoftware- of 2. een hardwarefout. 1. zie boven... 2. a. mobo problem, b. accu problem (detectie volle accu fout?) c. Blijkbaar wordt er iets gewist als je hem een half uur uit zet, dat je denken aan iets wat met een condensator gelinkd kan zijn. Die maak meestal deel uit van het mobo, maar het is niet uit te sluiten dat er ergens anders een gemonteerd zit, die voor deze string zorg, bijvoorbeeld omdat de weerstand die er over heen staat stuk is (voor een RC-circuit, timer circuit duis voor ingewijden). Zonder schema wordt het nalopen van 2a en 2c bijna ondoenlijk, kwestie van geluk hebben, bovendien zal het laptoppie los moeten.. anders zie je zo weinig... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2005 Ik heb de laptop pas anderhalve maand dus garantie heb ik nog wel. Gisteren heb ik met Acer gebeld, uiteraard weten die vanachter de telefoon ook niets, ze raden me aan om 'm op te sturen, dat dan wel 2-3 weken duurt. Zo lang kan ik 'm niet missen, dus wil ik eerst de experts vragen :lol: M'n oom heeft trouwens precies dezelfde laptop, ook in dezelfde winkel gekocht tijdens dezelfde actie. Hij kreeg 'm op een gegeven moment helemaal niet meer aan de gang en heeft 'm wel opgestuurd. Hij heeft 'm na 2 weken nog niet terug en daar wil ik in ieder geval op wachten. De nieuwste BIOS heb ik willen installeren maar gaf de melding dat deze al was geinstalleerd en heeft dus niets veranderd. Het feit dat het na een half uur de accu eruit gehaald te hebben wel werkt, is denk ik wel de bedoeling wat dat hebben velen me al getipt om de laptop weer aan de praat te krijgen... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen