anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 Hoi Deze [url=http://www.coolermaster-europe.com/index.php?LT=nederlands&Language_s=11&url_place=product&p_serial=CAC-T05-US&other_title=%2BCAC-T05-US%2BCenturion%205%20Wit] kast[/url] wil ik erg graag kopen. Echter wil ik ff weten van wie al zo'n kast heeft wat de voor en nadelen zijn. Rammelt ie bv. Werkt dat no tool system goed? Goede airflow? (en ook graag alle negatieve dingen.) Gr. Sander Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 Zie de productsurvey op Tweakers.net: http://www.tweakers.net/productsurvey/86451 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 Hoi, Wat toevallig, ik heb toevallig vanmiddag mijn systeem ingebouwd in deze kast. Ik heb de zwarte uitvoering, vandaag ontvangen. Aangezien hij net een paar uurtjes draait heb ik nog niet echt veel ervaring ermee. Wel kan ik zeggen dat de geluidsproductie enigzins tegenvalt, ik had hem stiller verwacht. Uit reviews had ik al begrepen dat de voorste casefan vrij rumoerig is, dat merk ik zelf ook. Ik zal van het weekend dat ding eens uitschakelen en kijken hoe het geluid dan is. Wellicht dat ik een stillere ervoor in de plaats doe. Ook de voeding maakt iets meer geluid dan ik had verwacht. Achteraf misschien beter geweest om de uitvoering zonder voeding te nemen en dan een losse voeding erbij te kopen. Ik denk dat ik dat t.z.t. dan ook ga doen, dit moet sowieso wel, als ik mijn systeem ga upgraden en een zwaardere voeding nodig ga hebben. Dat klik en schuifsysteem werkt prima verder. Bij één 5.25 bay ging het enigzins stroef maar bij de rest prima. Ook het systeem bij de insteekkaarten werkt prima. Voor de videokaart zou ik wel een schroefje gebruiken aangezien deze kaarten over het algemeen wat groter en zwaarder zijn dan de gemiddelde PCI kaart. Ik had het idee dat het klepje niet helemaal voldoende was om hem stevig vast te houden. Mijn videokaart is ook de enige kaart waar ik een schroefje voor heb gebruikt. De voorkant gaat ook vrij moeilijk eraf, zit echt stevig vast, op zich niet echt een nadeel, je moet gewoon wat kracht zetten en dan komt ie er wel af. Het is sterk materiaal dus je hoeft niet snel bang te zijn om iets te slopen. Verder is het een prachtige kast, vooral omdat de voorkant (zilver) van alluminium is. Hij heeft blauwe ledjes wat ik persoonlijk erg mooi vind. Wat betreft de airflow, mijn eerste indruk is dat deze heel goed is, ik zie dat mijn CPU op dit moment 31 graden is, nu heb ik niet zo'n snelle (1 Ghz) maar voorheen was hij zo'n 4 graden warmer. Mijn HDD's zijn 31 en 34 graden, voorheen rond de 50!!! Dit komt omdat er in de Centurion dus een casefan voorin zit vlak voor de HDD's. Dat maakt echt enorm verschil. Mainboard is 32 graden, ook een paar minder dan voorheen. Achterin zit een 120 mm fan die aardig stil is. Ondanks de iets tegenvallende geluidsproductie krijg je echt veel waar voor je geld. De voeding kan altijd nog vervangen worden of je koopt direct het model zonder voeding. Ben benieuwd wat je gaat doen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 Dat is een mooie kast.. Ik ga de huidige voeding overzetten want die is pas 2 maanden oud. Bedankt voor de moeite. Ga naar de beurs op 27 aug. Kijken of ik 'm daar voor een zacht prijsje kan scoren. [list:a5e8d65bbd]//Zal je AUB een foto van die kast kunnen maken (foto's van de fabrikant zijn altijd mooier), als je die foto upload hoor ik het wel. Anders pb je me en krijg je m'n e-mail adres.. Nog maals bedankt voor de moeite[/list:u:a5e8d65bbd] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2005 Toevallig wou ik hem ook kopen, er zitten dus 2 fans van 80 in (1 voor en 1 achter) en 1 van 120 achter? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2005 [quote:f0af1faf0f="DarkCrusader"]Toevallig wou ik hem ook kopen, er zitten dus 2 fans van 80 in (1 voor en 1 achter) en 1 van 120 achter?[/quote:f0af1faf0f] Nee, eentje van 80 mm voorin bij de 3,5" bays en eentje van 120 mm achterin. Maar samen maken ze toch aardig wat geluid. Ga denk ik maar eens op zoek naar een stillere 120 mm fan, ik heb nog een stille 80 mm Papst fan in m'n andere systeem. Ik wissel ze denk ik maar om. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2005 Hey, Ik heb mijn systeem ook in een centurion5 hangen. Erg tevreden !!! Ik vind de 120mm fan erg stil alleen de 80mm is een ramp die heb ik vervangen. Mooie kast ! [url=http://www.3dgameman.com/vr/coolermaster/centurion5_case/video_review_03.html]Video review !!!![/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2005 tilt, heb jij de Centurion incl. voeding? Die heb ik namelijk maar ik ben er achter gekomen dat hij is voorzien van de verkeerde voeding. Er hoort een 350W in te zitten (RS-350-AMSR) maar er zit een 380W in (RS-380-PMSP) Je zou denken... mooi toch? Maar deze voeding is behoorlijk luidruchtig en in reviews heb ik gelezen dat de 350W voeding juist erg stil is. Ik heb de kast bij Azerty.nl vandaan, had net gebeld maar die vent wist nergens van dus ik moet maandag terugbellen. Wel een beetje jammer maar voor de rest ben ik erg tevreden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2005 Nog een paar vragjes: -Die filters heb je die al eens schoon gemaakt? -Die 2 fans zitten er dus standaard bij? -Ik zag op het filmpje dat het nogal wat kracht kosten om die dingen te verschijven (waar je de HD enz mee vast zet) klopt dit? [quote:463be0298f="praatpaal"]tilt, heb jij de Centurion incl. voeding? Die heb ik namelijk maar ik ben er achter gekomen dat hij is voorzien van de verkeerde voeding. Er hoort een 350W in te zitten (RS-350-AMSR) maar er zit een 380W in (RS-380-PMSP) Je zou denken... mooi toch? Maar deze voeding is behoorlijk luidruchtig en in reviews heb ik gelezen dat de 350W voeding juist erg stil is. Ik heb de kast bij Azerty.nl vandaan, had net gebeld maar die vent wist nergens van dus ik moet maandag terugbellen. Wel een beetje jammer maar voor de rest ben ik erg tevreden.[/quote:463be0298f] Als je daar dus besteld zonder voeding krijg je deze die u hebt automatish? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 - De filter heb ik nog niet schoon hoeven maken aangezien ik de case net een paar dagen heb. - De fans zitten er standaard bij, geïnstalleerd en wel. De voorste fan bij de HDD's is dus vrij luidruchtig, iets van 26 db geloof ik. Deze heb ik inmiddels vervangen door een 12 db Papst fan en mijn HDD's zijn nog steeds heerlijk koel. De 120 mm fan hoef je niet te vervangen, die is heerlijkstil, ook iets van 12 db geloof ik. - Je bedoelt het klik en schuif systeem voor de 3,5" en 5.25" drives? Valt op zich best me, bij één van de 5.25"bays ging het in beginsel moeilijk maar ik heb hem er een paar keer uit moeten halen en na verloop van tijd gaat het wat soepeler. Bij de 3.5" geen enkele moeite gehad. Het systeem werkt best prettig. Ik heb de case besteld incl. voeding. Ben er inmiddels wel achter dt het nog wel meevalt met de geluidsproductie. Ik heb de meegeleverde voeding in een ander systeem geplaatst en daar was ie ineens een heel stuk stiller, ongeveer net zo stil als de voeding die oorspronkelijk in dat systeem zit. Logisch, want hij hoeft immers minder vermogen te leveren. Maar ik dacht dat dit bij die voeding hoorde, dat geluid. De Coolermaster voeding maakt net zo veel geluid als mijn oude voeding die ik voorheen gebruikte in mijn oude kast. Dus de voeding van 350W die oorspronkelijk bij de Centurion 5 zou zitten zou ongeveer hetzelfde geluid produceren in mijn systeem verwacht ik. Maar ik denk dat ze de 350W gewoon permanent vervangen hebben bij de Centurion omdat er misscien meer vraag naar was ofzo? Veel vergelijkbare cases hebben ook een 380W voeding zoals de Antec Sonata Lifestyle, dus misschien dat ze het daarom gedaan hebben maar ik zal het nog ff navragen bij Azerty, kijken of hun meer weten. Ik vraag mij af of het wel nodig is dat een voeding altijd zoveel geluid maakt als hij ook stiller kan werken, hij hoeft toch niet altijd zoveel vermogen te leveren? En met dat geluid bedoel ik eigenlijk die hoge toon die je er doorheen hoort, ik weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen. Dat is best irritant en dat is altijd al zo geweest in mijn systeem. Als dat zo hoort in ieder systeem, zou ik niet echt kunnen spreken van stille voedingen maar goed, dat is misschien beter voor een ander topic. Het geluidsniveau van de fan in de voeding is heel redelijk. Ik heb nog niet zoveel ervaring met voedingen en alles wat daarmee samenhangt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 [quote:d5bbe7d3c7]tilt, heb jij de Centurion incl. voeding?[/quote:d5bbe7d3c7] nee sorry, maar volgens mij hoort er idd een 350 watt voeding bij te zitten die behoorlijk van qualiteit is en erg stil. Misschien heeft Azerty er zelf een voedinkje in gehangen. Ik zou het ff na vragen als ik jou was. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 [quote:955c3286b3="tilt"]nee sorry, maar volgens mij hoort er idd een 350 watt voeding bij te zitten die behoorlijk van qualiteit is en erg stil. Misschien heeft Azerty er zelf een voedinkje in gehangen. Ik zou het ff na vragen als ik jou was.[/quote:955c3286b3] Ik had gisteren al gebeld met Azerty maar die vent had 'geen flauw idee' Ik vroeg er inderdaad naar of zei misschien zelf een voeding erin hadden gezet omdat het model incl. voeding misschien niet op voorraad was. Maar morgen is de persoon die hier meer van weet weer aanwezig, ben benieuwd... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 Dat toontje zijn de spoelen. Deze maken een soort irritant piepgeluid, dit is volgensmij niet op te lossen maar misschien kan je het proberen te verminderen met wat isolatie spul te verminderen, dit kan jekopen bij elke bouwmarkt, of je kan het proberen om hem schoon te maken, alleen dan vervalt je garantie wel omdat hij open is geweest. Verder bedankt voor de uitgebreide review :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 [quote:54e77ce338="DarkCrusader"]Dat toontje zijn de spoelen. Deze maken een soort irritant piepgeluid, dit is volgensmij niet op te lossen maar misschien kan je het proberen te verminderen met wat isolatie spul te verminderen, dit kan jekopen bij elke bouwmarkt, of je kan het proberen om hem schoon te maken, alleen dan vervalt je garantie wel omdat hij open is geweest. Verder bedankt voor de uitgebreide review :)[/quote:54e77ce338] Bedankt, ik zal 't eens proberen. Maar hoe en waar bevestig je dat isolatiemateriaal dan precies? Heb hier totaal nog geen ervaring mee. En als ik 'm sloop heb nog een voeding liggen die ruimschoots voldoende is voor mijn systeem. En volgend jaar ga ik een ultrastille halen voor mijn dan te bouwen systeem. 't is 't risico denk ik wel waard. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 Gewoon op de voeding plakken, desnoods in de voeding, maar ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, (ik weet ook niet hoe het dan zit met brandbeveiliging enz) ik heb het wel bij servers gedaan en dat hielp zeer goed moet ik zeggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 Als je de ventilatie gaten blokkeert kan er wel eens uit meer stuk gaan dan je voeding... Denk maar een brandend huis.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 [quote:545d79a61f="Sander_e_s"]Als je de ventilatie gaten blokkeert kan er wel eens uit meer stuk gaan dan je voeding... Denk maar een brandend huis....[/quote:545d79a61f] Nee die zal ik natuurlijk nooit afdekken maar het dichte gedeelte van de voeding, dus gewoon om de ventilatie heen. Nee, een brandend huis maakt nog meer herrie :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 [quote:51fbb00a1a="Sander_e_s"]Als je de ventilatie gaten blokkeert kan er wel eens uit meer stuk gaan dan je voeding... Denk maar een brandend huis....[/quote:51fbb00a1a] Inderdaad, we willen allemaal het tegenovergestelde, wat ook een oplossing is om het passief te koelen of om de fan lager te zetten. Ik weet niet hoeveel die fan geluid maakt maar hier kan je misschien ook nog wel wat afhalen. Verder zijn er ook nog duurdere oplossingen zoals waterkoeling. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2005 Ik heb een voeding met regelbare 12cm fan.. ben er erg tevreden over... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2005 Ik heb contact gehad met Azerty en het is inderdaad zo dat Coolermaster de 350W permanent vervangen heeft door de 380W variant in nieuwe leveringen van de Centurion 5. Ik denk dat deze voeding dan ongeveer hetzelfde geluid produceert als de andere want deze voeding werd door iedereen beoordeelt als behoorlijk stil, het lijkt me sterk dat ze er ineens een luidruchtigere voeding in stoppen. Maar zoals ik al eerder zei, iedere voeding maakt veel geluid in mijn systeem, al begrijp ik niet waarom. Of ik ben gewoon te veeleisend en zouden anderen hem juist stil vinden. Misschien moet ik volgend jaar maar gewoon voor een fanloze voeding gaan. De Coolermaster voedingen opzich zijn gewoon stil, ik heb hem immers in mijn andere systeem getest. Al met al ben ik wel erg blij met mijn nieuwe case. Ik houd iedere dag meer van 'm :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen